Race.fi  Puotilan autokorjaamo

korjausehdotuksia koneistusvirheeseen

  • 10 Vastauksia
  • 5275 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« : 18.07.2016, 22:24:15 »
tässä pari kuvaa B230 lohkosta koneistuksn jälkeen. 1. pytyn pakopuolella " liekkirengasuraa" n. 0.65mm syvyydeltä ja vähän reilun 1mm leveydeltä, tämä tosin vain pakopuolella n. 1/3 matkalla sylinterin ulkokehästä.

lisäksi dekkitaso vähän turhan rouhea pinnanlaadultaan, ja pinnan karkeuden vaihtelu aika suuri koko tasoa ajatellen. mls-tiivistettä turha yrittää, etenkin kun hiontasegmentit karkeimillaan liekkirenkaisen kohdalla. massatiivisteellä saattaa menetellä mutta parempikin voisi mielestäni olla.

nyt mäntä tulee 0.25 yli dekistä, periaatteessa korko ihan ok. vaan jos tuo rouhaisu plaanataan pois niin varmaan 0.5mm minimissään pitää ottaa pois kun reuna viistetään. no, silloin mäntä tulee vähän liikaa yli joten siitä pitää sorvata siivu pois, ja varmaan myös venttiilitaskuja pitää vastaava määrä syventää. siinä oma hommansa vaikka sorvi onkin käytössä, luonnollisesti myös palotila aavistuksen pienenee tällä menettelyllä.

päivän mittaan jutusteltu yhden jos toisenkin "virivelhon" kanssa.... mutta onko foorumiraadilla millaisia ohjeita ongelmanratkaisuun? huomenna olen menossa käymään koneistamossa uudelleen jossa suunnitellaan jatkotoimenpiteitä. muuten kyllä oli sylinterit tarkasti mitoissaan sen mukaan mitä pyydettiin.

alemmassa kuvassa ylimääräisessä urassa 1.00mm liuska, mielestäni aika otollinen paikka ei toivotulle palotapahtumalle :-[



« Viimeksi muokattu: 19.07.2016, 11:19:38 kirjoittanut Wompatti »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #1 : 20.07.2016, 00:38:34 »
Millä ihmeellä tuo dekkitaso on vedetty? Puukollako?  :o nojoo, jyrsimellä varmaankin mutta yleensä nuo on tapana hioa..

Yksi erittäin villi ajatus kävi mielessä, että kiikuttaa lohkon osaavalle hitsarille ja vetäisee siivun tuohon kohtaan, jonka jälkeen tarvittava koneistus.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #2 : 20.07.2016, 07:11:05 »
Millä ihmeellä tuo dekkitaso on vedetty? Puukollako?  :o nojoo, jyrsimellä varmaankin mutta yleensä nuo on tapana hioa..

kyllä tämä hiomalla on tehty....

hitsaaminen täysin poissuljettu vaihtoehto. lohko pakattu autoon ja tänään pitäisi olla jälleennäkeminen koneistamolla, eilen piti jo mennä mutta se ei onnistunutkaan.

päädyttiin ratkaisuun että tasoa plaanataan sen verran että tuo "rouhaisu" häviää, sitten uudet viisteet yläreunoihin. mäntiä sitten muokataan sen mukaan... kyllä tästä moottori vielä tehdään ( ellei tänään joku kone haukkaa oikein uunaalleen :-\), mutta erittäin harmittava juttu kuitenkin

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #3 : 20.07.2016, 10:43:07 »
Samannäköinen tasopinta ja vähän karkeampi oli omassa AQ171 lohkossa koneistuksen jäljiltä, tosin se oli kannen tasopinta. Otin epäkesko hiomakoneen ja hioin karkeudet veke 240 karkeisella paperilla. Hyvin pelittänyt 12v sen jälkeen.

En tiedä mikä tuon aiheuttaa, joko paska terä/työkalu tai liian suuri klappi jyrsimen terän laakeroinnissa, ni pääsee hyppimään tolla tavalla ja tekemään uraa.

MLS tiivisteellä tosiaan tollaisille pinnoille ei oo mitään asiaa, massatiivisteellä ny just menee.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #4 : 20.07.2016, 10:49:57 »
jälki näyttää samalaiselta mitä itärajan takaa tulevilta ladan moottoreissa on ja ne pitää peltitiivisteellä. en tiiä mitä mömmöjä ne laitaa väliin  ;D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #5 : 20.07.2016, 15:23:22 »
päädyttiin ratkaisuun että tasoa plaanataan sen verran että tuo "rouhaisu" häviää, sitten uudet viisteet yläreunoihin. mäntiä sitten muokataan sen mukaan... kyllä tästä moottori vielä tehdään ( ellei tänään joku kone haukkaa oikein uunaalleen :-\), mutta erittäin harmittava juttu kuitenkin

Pidät sitten sen verran pintasi, ettet joudu maksamaan tuosta lisätyöstä mitään

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #6 : 20.07.2016, 15:51:25 »
Pidät sitten sen verran pintasi, ettet joudu maksamaan tuosta lisätyöstä mitään

juu, kyllä tähän ikään on jo oppinut pitämään puolensa tällaisissa jutuissa ;), vaikka kyseessä onkin pojan moottori. minä joudan lomalla hoitelemaan tällaisia juttuja. ylimääräisestä työstä ja ajelusta sovittu järkeenkäypä korvaus projektin jatko-osiin :) lisäksi uskon että palvelu ei ainakaan huonone tulevaisuudessa, asiat hoitui erinomaisen sujuvasti anteeksipyynnön kera.

nyt lohko plaanattu ja homma ok, vierestä vahdin kun töitä tehtiin. tämä meni ihan ok, nyt pääsee tekemään mäntien koron ja squishin paremmin mieleisekseen. ylikoko männän korkoa ei voi std reikään etukäteen mitata, nyt se päästiin tekemään vaikkakin harmittavan tapahtuman kautta.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #7 : 20.07.2016, 18:49:40 »
Mistä syystä dekkitaso oli ensimmäisen planauksen yhteydessä jäänyt karheaksi?
!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #8 : 20.07.2016, 18:54:59 »
Näyttäisi siltä, että on joko teräpala murtunut tai liian kova syöttö.
Koska jyrsimällähän tuo on oikaisukoneessa otettu, ei hiomalla (ilmeisesti?)?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #9 : 22.07.2016, 23:15:37 »
Jos tuo jälki saadaan hiomakoneessa niin on kivi unohtunut...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Api5000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: korjausehdotuksia koneistusvirheeseen
« Vastaus #10 : 23.07.2016, 00:58:23 »
En ole itse auton lohkoa koneistanut enkä tiedä mitä sen suoruusvaatimukset ovat, mutta tuosta jäljestä voin jotain kertoa.

Niin kuin yllä sanottiinkin huonokulmainen teräpala tekee tuollaista jälkeä, myöskin syötön ja kierrosten väärä suhde. Jos pinta on joistain kohti hyvää ja vain joistain kohti tuon kuvan kaltaista, tarkoittaa se todennäköisesti lohkon olleen huonosti kiinni jyrsittäessä. Tämä myös tarkoittaa pinnan suoruuden olevan sinnepäin.

Missään nimessä tuota uudelleenkoneistusta ei pidä mennä maksamaan, ihme edes on että kappale on viitsitty irrottaa tuon näköisenä.

Ja nyt ihan mielenkiinnosta, mitä tuosta työstä veloitetaan?

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

 Edit. Ja vähän myöhässä kun tämä oli jo ratkennut
« Viimeksi muokattu: 23.07.2016, 01:00:26 kirjoittanut Api5000 »

 

Samppasport  Futurez