Proturbo  Autodiagnoosi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>) alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 175 Vastauksia
  • 121070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jannu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Ja minkälainen tämä TUV-hyväksyntä sitten on, jokin paperilappu vai merkintä jousissa?

Itsellä olis tarkotus laittaa vakioiskareiden kaveriksi nuo madallusjouset, saa nähdä minkälainen tulee.

Eiköhän siinä jousipaketin mukana tule lappu, jossa on kyseinen todistus, eibachilta sellainen ainakin tuli jokunen vuosi takaperin.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2012, 04:19:01 kirjoittanut Jannu »

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Ja minkälainen tämä TUV-hyväksyntä sitten on, jokin paperilappu vai merkintä jousissa?
Esimerkiksi Eibachilta tulee tälläinen lappu jousien mukana, ihan niinkuin Jannu jo selittikin:
http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/22012/2299/E10-84-010-01-22.PDF
« Viimeksi muokattu: 29.04.2012, 08:46:53 kirjoittanut samu rai »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Weiltecin jouset, onko kokemuksia -30 S80 -00 2,5 TDI:n alustaan?

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Onko Konin FSD sarjasta kokemusta kolmoskoppaisessa V70:ssa ? Ainakin edellisessä (kakkoskoppainen V70 2,4D -07 Classic) nuo Konin FSD:t toimi todella hienosti alkuperäisten
jousten kanssa. Ajatuksena olisi päivittää nykyisen V70 -09 D5:n alkuperäiskarit Konin FSD:ksi ja pitää jouset vakioina.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Antti S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Eilen piti vaihtaa madallusjouset alle mut eipä siitä mitään tullu. Muuten oli jo etutolppa irti, mutta alapään puristusliitoksen pultti ei auennu millään. Kokeilin pulttipyssyllä, pitkällä jatkovarrella sekä niin että taoin lenkkiavainta lekalla mut ei auennu mihinkään. Tietenkään mitään kunnon lämmityspilliä ei ollu justiinsa saatavilla niin ei voinu sillä koittaa, lämmityksen jälkeen uskoisin että olis auennut.
Onko muilla ollu ongelmia tämän kanssa ja onko jotain hyvää ja helppoa ratkaisua tähän?

Alle ne kuitenkin haluan niin pitää nyt vielä miettiä että kokeilenko itse jotain vai vienkö johonkin vaihdettavaksi.
Volvo S80 '07 D5 Momentum

Poissa Volvo_2010

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Tänään tuli vaihdatettua Eibach Pro Kit alle. Tuntuu ainakin ensi tuntumalta tosi hyvältä (vakio iskareilla) Ei ole ollenkaan pintakova, vaikka niin pelkäsin etukäteen.
Pesee vakiojouset mennen tullen :)
Madallusta tuli n.35mm

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Minä vaihdoin alle Weiltecit -30 ja Monroen refleksit S80 -00 TDi. Laski sentin. Oli originaalit ilmeisesti aika loppuun ajetut. Vapaana jousissa oli monen sentin ero. Tuntuu toimivan nämäkin. Ainakin hinta/laatusuhde ok.

Poissa Antti S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Viikonloppuna sain itekkin vaihdettua ton H&R -40mm setin alle  :) Vaikuttaa hyvältä, tosin perä jäi hieman ylemmäs kuin etupää mutta ehkä hyvä niin kun sinne kuitenkin tavaraa sitten lastataan.

Nyt kun vien vielä auton kiillotukseen niin sitten se alkaa olla kesäkunnossa  :)
Volvo S80 '07 D5 Momentum

jesse_r

  • Vieras
Juuri tänään sain vaihdettua alle H&R jouset omaan volvoon. Aika ährääminen oli noiden etujousien kanssa, kun oli juurikin noi puristus liitoksen ruuvit todella tiukassa. Jätin yön yli "öljykylpyyn" ni aamulla lähti auki oikein nätisti. Toinen juttu oli etutolppien vääntäminen pois. Hiukan meinas olla ahdas paikka. Takapää olikin sitten todella helppo tehdä. Helpoimpia mitä on tullut koskaan tehtyä. Omasta autosta jäi kylläkin perä hieman alemmas kun keula. ??? Mutta lopputulos kyllä miellyttää! Erittäin hyvän tuntunen ajaa ja näyttää hyvältä! 8)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Te olette purkaneet ja värkänneet alustan kanssa, kertokaa kuinka +20mm alkuperäisestä saa helpoiten? Johonkin väliin spacer? Miten "laiton" viritys on / tarvitseeko jotain muuta tehdä että lamput näyttää oikeaan suuntaan tms?

jesse_r

  • Vieras
Te olette purkaneet ja värkänneet alustan kanssa, kertokaa kuinka +20mm alkuperäisestä saa helpoiten? Johonkin väliin spacer? Miten "laiton" viritys on / tarvitseeko jotain muuta tehdä että lamput näyttää oikeaan suuntaan tms?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7073.0

Tuolla jotain löpinää vanhemmasta mallista. Taitaa olla melko hankala tuo korotus homma koska ainakin perään on huono laittaa mitään spacereita väliin, jos ei sitten suoraan tolppien vaihdolla hoidu (xc mallit)...

Poissa Tumppi T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
  • Life is good
Vihdoin on "häiritsevä" takapään camber hoidettu säädettävillä tukivarsilla by Samppasport   :)

Ei tarvinnu säätää tukivartta ku 2 mm pidemmäks ja ulkonäkö parani huomattavasti.... ainakin mun silmään   ;D
(= takarenkaita ihan pikkasen pystympään)

...ajettavuudessa ei tunnu mitään eroja ...ei parempaan eikä huonompaan suuntaan.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan verrannu V70 II ja V70 III iskareita ja jousia, et oisko ne käypäsiä ristiin..?
Entä miten FWD:n ja AWD:n takaiskarit poikkeaa toisistaan? Etuiskarit lienee samat molemmissa?

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Ei käy päikseen. Nykymallissa etuiskarin alapää menee "putken" sisään eikä kahdella pultilla kiinni, niin kuin edellisessä. Ja vielä erikseen vas. ja oikea.
Näkyy olevan kataloogeissa FWD ja AWD samoilla listoilla, siis samanlaiset(?).
Jousetkaan eivät käy, jo painoeroa.

Iskarit



Etu- ja takajousi
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 10:03:36 kirjoittanut samu rai »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
yritin etsiä netistä, mut ei silmiin osunut tietoa volvon aktiivialustan madaltamisesta. eli onko joku löytäny tietoa tai tietää asiasta valaista tyhmää. eli siis auto olis s80 jossa siis aktiivinen four-c alusta. onnistuuko madallus ollenkaan, vai pystyykö  ihan normaalisti jousilla madaltamaan. luonnollisesti koko alustam vaihto ei ole vaihtoehto. alustassa kun ei muutavikaa ole kuin korkeus, joka siis voisi olla hitusen matalampi  ::)

volvo s80 2,5t

 

Kulkukoira  Proturbo