Futurez  Kulkukoira

volvo 240 -89 b230f -it's alive-

  • 66 Vastauksia
  • 23116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f -it's alive-
« Vastaus #60 : 19.02.2017, 22:44:23 »
K-jet rele ja tarvitsee napata kierrostieto k-jetin releelle rundikellon takaa, käytännössä siis vanhasta bensareleestä sokkeli käyttöön ja k-jetin rele johtojen nokassa johonkin. Ei ole samat pinnit, mutta aika lähelle kuitenkin. Emännän autoon on joskus aikanaan korjattu ongelma tuollain ja en ole kokenut tarpeelliseksi asiaan puuttua... Tulee samaan hintaan esipyöräytys mitä tuo 561 boksi ei alkujaan tunnu tekevän.
sitä ihmettelinkin että miksei pumppu lähde päälle kun virrat kääntää. Eipä tullut tollanen mieleen.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f -it's alive-
« Vastaus #61 : 21.02.2017, 22:34:07 »
Ja ettei motorsport menisi liian helpoksi..tänään huomasin kytkintä säätäessä että sieltähän kampuran takastefasta tihkuu öljyä...tippa per 10sek.
Pääsee laatikkojumppaan :(
Melkein jo leimallekkin pääsin.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f -it's alive-
« Vastaus #62 : 27.04.2017, 05:08:53 »
Päivitellääs tätäkin..öljyvuoto on korjattu (toivottavasti). Testit ajettu ja moottorin osalta kaikki toimii odotetulla tavalla.

Sähköjen osalta kaikki oleellinen tuntuu pelaavan, paitsi kojelaudan valot.


Sulakerasiat päivitin nykyaikaan


Hiukan siistittynä.
Pitäis sovitella joku suoja vielä johdoille.
Pari pikkujuttua ja volvo on valmis vappuajoon :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f -it's alive-
« Vastaus #63 : 01.05.2017, 17:08:42 »
Volvolla ajettu eilen 200km ja tänään vappuparaatissa raumalla. Kaikki tuntuu toimivan hyvin muutamia takaiskuja lukuunottamatta..ilmanputsari lensi ajossa ja eilen illalla volvo lopetti lataamisen. Aamulla tutkimaan ja oli laturin + johto melkeen irti..uusi suodatin ja piuha kiinni ja ajot jatkuu.
Leimaa en ole hakenut joten siirtolapuilla mennään vielä :)

Moottori on hiukan alavireinen ja vedot loppuu siihen 4500rpm ja sen jälkeen vaan äänet nousee. Luulen että toi kannen vakio imukanava ja muokattu pako vaikuttaa tuohon...kunnon vääntökansi toi on ku kaupunkinopeuksissa kiihtyy nelosellakin vielä.
Tarvii alottaa uutta kantta tekemään.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: volvo 240 -89 b230f -it's alive-
« Vastaus #64 : 01.05.2017, 17:29:13 »
Mikä siinä kannessa aiheuttaisi sen, että tehot laskee (voimakkaasti) jo 4,500rpm jälkeen?
Ettei vaan olisi nokasta / nokan ajoituksesta johtuvaa?
« Viimeksi muokattu: 01.05.2017, 17:30:52 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f -it's alive-
« Vastaus #65 : 01.05.2017, 18:48:48 »
Pakokanavahan on jo vakiona liian iso. Yksi kansi guru joskus sanoi, ettei pakopuoleen saa koskea missään määriin ellei ole isommat venttiilit ja imupuolikin tehty pitkälle. Muuten pakokanavan virtausnopus jää niin pieneksi ja kasi ei pelaa... Itselläni tuossa 500hp turbomosassa imupuolelle kanavia muokattu aika rankasti ja pakosessa iso venttiili, mutta ei koskettukkaan kanavaan.

Tämä kyseinen guru sanoi, ettei vakio venttiileillä pakokanavaa saisi edes kohdistaa kun on pinta-alaltaan vakio venttiilille liian suuri.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -89 b230f -it's alive-
« Vastaus #66 : 02.05.2017, 05:41:53 »
Mikä siinä kannessa aiheuttaisi sen, että tehot laskee (voimakkaasti) jo 4,500rpm jälkeen?
Ettei vaan olisi nokasta / nokan ajoituksesta johtuvaa?
nokan ajoitus voi olla yks syy. Nokka on V...tuota en vielä vaihda koska tarvii tuo nokka eka kellolla ajoittaa
Pakokanavahan on jo vakiona liian iso. Yksi kansi guru joskus sanoi, ettei pakopuoleen saa koskea missään määriin ellei ole isommat venttiilit ja imupuolikin tehty pitkälle. Muuten pakokanavan virtausnopus jää niin pieneksi ja kasi ei pelaa... Itselläni tuossa 500hp turbomosassa imupuolelle kanavia muokattu aika rankasti ja pakosessa iso venttiili, mutta ei koskettukkaan kanavaan.

Tämä kyseinen guru sanoi, ettei vakio venttiileillä pakokanavaa saisi edes kohdistaa kun on pinta-alaltaan vakio venttiilille liian suuri.
tuo kansi on ensimmäisiä mitä joskus tein..tieto/taito oli vähäisempää ja tiedossa oli että tuo kansi ei ole oikein hyvä.
Nykyään kansiin teen juuri imupuolelle suurimmat muutokset. Tosiaan tähän on isoventtiilikansi jossain kohtaa tulossa kun vaan kerkeän tekemään.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

KL-varaosat  Race.fi