Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Riverbeach - 20.07.2017, 22:35:44

Otsikko: Volvo v50 2.0d dpf paine eroanturi
Kirjoitti: Riverbeach - 20.07.2017, 22:35:44
Hellurei, osaisikohan joku sanoa oireita jos paine eroanturi on rikki? Sinisellä käytin ja vikakoodia oli heittänyt kyseisestä anturista jonka seurauksena vikakoodia oli myös dpf poltosta mm. Autohan käyttäytyy niin että välillä satunnaisesti noin 2tonnin kierroksissa jos pysytään niin se nykii. Tehot ei häviä, ja vastaa kaasuun. Kulutus on ajotietokoneen mukaan vähän enemmän mitä pitäisi. Seka ajossa noin 7,2L /100km. Myös välillä kun polkaisen kaasua kiihytyksessä niin häiriö valo syttyy lyhyeksi aikaa ja sitten taas sammuu pois. Häiriö tulee nimenomaan tuosta paine eroanturista mutta voiko tuo nykiminenkin kuulua asiaan? Vai onko vielä jotain muutakin vikaa. Egr?
Otsikko: Vs: Volvo v50 2.0d dpf paine eroanturi
Kirjoitti: volvotdi - 24.07.2017, 08:34:02
Jos tunnistimesta oli koodia niin se nyt ainakin vaihtoon. 2000 tasakaasunykiminen johtuu yleensä rikkinäisestä EGR:stä.
Otsikko: Vs: Volvo v50 2.0d dpf paine eroanturi
Kirjoitti: Riverbeach - 24.07.2017, 17:36:27
Joo, on tuossa korjaamolle aika torstaina. Ostin siis auton vasta pariviikkoa sitten liikkeestä niin myyjä tuon paine-ero anturin kustantaa vaihtoineen. Polttelee samalla loukun auki. Niin tässä vähän mietinkin että joutuuko egr venttiilin vaihtamaan jos ei nykiminen lähde tuon korjaamokeikan jälkeen. Katsotaan miten käy.
Otsikko: Vs: Volvo v50 2.0d dpf paine eroanturi
Kirjoitti: volvotdi - 26.07.2017, 02:06:42
Joo, on tuossa korjaamolle aika torstaina. Ostin siis auton vasta pariviikkoa sitten liikkeestä niin myyjä tuon paine-ero anturin kustantaa vaihtoineen. Polttelee samalla loukun auki. Niin tässä vähän mietinkin että joutuuko egr venttiilin vaihtamaan jos ei nykiminen lähde tuon korjaamokeikan jälkeen. Katsotaan miten käy.

Muista pyytää moottoriöljyjen vaihto pakkopolton jälkeen.
Otsikko: Vs: Volvo v50 2.0d dpf paine eroanturi
Kirjoitti: Riverbeach - 28.07.2017, 08:27:00
No voi perskule kun en ollut lukenut tuota öljynvaihto juttua kun vasta nyt. No, öljyt vaihettu viikko sitten tuohon kotteroon ja tosiaan en sitten tajunnut uutta öljynvaihtoa pyytää. Nokeentuuko öljy poltossa niin paljon? No tilannetietoa sen verran että paine eroanturi vaihdettu ja pakkorenegerointi tehty. 100km ajettu ja ei ole enää nykinyt, mutta katsotaan nyt vielä mitä tuleman pitää.
Otsikko: Vs: Volvo v50 2.0d dpf paine eroanturi
Kirjoitti: volvotdi - 04.08.2017, 00:37:29
Ei ne öljyt nokeennu vaan sinne kertyy dieseliä ja diesel ei ole voiteleva öljy. Pakkopoltto on todella rankka tapahtuma moottorille, että sen vuoksi pitää öljyt vaihtaa.
Otsikko: Vs: Volvo v50 2.0d dpf paine eroanturi
Kirjoitti: Riverbeach - 18.08.2017, 18:38:34
Noniin, selitän nyt tilanteen tänne jos jollekkin tulee samaa ongelmaa joskus. Nyt on korjaamolle menossa uudestaan auto, nykii vieläkin satunnaisesti. Välillä toimii montakin päivää ja välillä ei. Kerran syttyi kiihdytyksessä moottorijärjestelmä vaatii huollon valo, tehot ei kuitenkaan hävinneet. Käytin diagnoosissa ja hiukkassuodattimesta oli vieläkin tehnyt vikakoodin historiaan vaikka paine-eroanturi vaihdettiinkin, siitä siis alotettava. No, myyjäliike maksaa uuen hiukkasloukun eli senkus sit vaihtelee. Maksaa kuulemma 750e lisäainesäiliön täytön kanssa. Jotenkin vain tuo nykiminen hämmentää että tekeekö täysinäinen loukku tuota ja eikä ole mennyt edes limpmodeen. Mutta, katsotaan miten käy.
Otsikko: Vs: Volvo v50 2.0d dpf paine eroanturi
Kirjoitti: volvotdi - 27.08.2017, 11:43:42
Noniin, selitän nyt tilanteen tänne jos jollekkin tulee samaa ongelmaa joskus. Nyt on korjaamolle menossa uudestaan auto, nykii vieläkin satunnaisesti. Välillä toimii montakin päivää ja välillä ei. Kerran syttyi kiihdytyksessä moottorijärjestelmä vaatii huollon valo, tehot ei kuitenkaan hävinneet. Käytin diagnoosissa ja hiukkassuodattimesta oli vieläkin tehnyt vikakoodin historiaan vaikka paine-eroanturi vaihdettiinkin, siitä siis alotettava. No, myyjäliike maksaa uuen hiukkasloukun eli senkus sit vaihtelee. Maksaa kuulemma 750e lisäainesäiliön täytön kanssa. Jotenkin vain tuo nykiminen hämmentää että tekeekö täysinäinen loukku tuota ja eikä ole mennyt edes limpmodeen. Mutta, katsotaan miten käy.

Kokemuksesta voin kertoa, että pöntön vaihdosta voi hetken helpotus tulla, mutta palaa vanhoihin tapoihin uudelleen muutaman tuhannen kuluttua.
Otsikko: Vs: Volvo v50 2.0d dpf paine eroanturi
Kirjoitti: Riverbeach - 27.08.2017, 17:41:41
No vika ainakin lähti, no katsellaan pari tonnia ajettua kuinka käy :)