Elekma  Autoracing

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87693 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #240 : 14.10.2018, 20:11:20 »
Mittari jumittaa muuten edelleen. Täydestä tankista puoleen väliin toimii mutta siihen jää.

Vaihdoin tänään 600cc suuttimet ja ohitin etuvastukset.




Säätö on kesken mutta sen verran sain säädeltyä että pystyy ajamaan. Jännästi ei tarvinnut koskea yhtään säätöihin että lähti käyntiin ja tyhjäkäynti oli lambda 1. :idiot2:

Säädin kuitenkin.
Tyhjäkäynti/osakaasu/alipainealue on tiukasti lambda 1 mutta enemmän kun kiihdyttää niin seosmittari näyttää 0,7-0,8. Välillä jopa alueelta yli. Jos laihentaa #4 vakiolla niin edelleen menee ahdoilla rikkaalle mutta normaaliajossa laihalle.

Jatkan tästä lh2.4 säätötopicissa.

Jotain eroa huomaan jo nyt. Kone käy ja vetää pehmeämmin. Ihan kuin äänikin olisi hiljaisempi. Tuntuu sivistyneemmältä. En osaa sanoa miksi näin
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #241 : 14.10.2018, 23:19:24 »
Map multiplier vakiota pienemmäksi. Tuo kuulostais joltain 6-7 numeron tiputukselta, se kerroin "kallistaa" koko karttaa noin puolivälin suhteen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #242 : 14.10.2018, 23:32:08 »
Eli vakio #1:stä -6 pykälää. Kiitos, kokeilen huomenna töiden jälkeen miten vaikuttaa -H-.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #243 : 16.10.2018, 20:56:49 »
Tuolla oli positiivinen vaikutus. Laitoin parin kokeilun jälkeen 150 -> 140. Vieläkin voisi laihemmalle saada mutta ei niin herkästi mene 0,7-0,8 alueelle. Pudotin myös #4 vakiota hieman ja veto parani huomattavasti. Hymy oli korvissa kun risteyksestä kiihdytin eikä säätö ole vieläkään valmis :P.


242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #244 : 20.10.2018, 23:40:19 »
Tulin tallille viettämään lauantai-iltaa melkein huvikseen.

Ensin tutkin miksi vaihdekeppiin tuli joku aika sitten väljää. Siirtäjätangon pusla oli hävinnyt


Roskista löytyi kumipalikoita mistä sai mattopuukolla tehtyä hyvän puslan




Ja väljät poistui.


Sitten vaihdoin lootan tukikumin kun sellainen sattui olemaan hyllyssä. Ei vanha loppu ollut mutta pehmeän puoleinen


Ja leikkasin kardaanin tukikumista lisää pois.
Loppui resonointi  :)

Mitäs sitten tekis...? :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #245 : 20.10.2018, 23:47:36 »
Isompi turbo. ELK

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #246 : 21.10.2018, 00:36:01 »
Ootas, lohko, kansi, kampiakseli, varaloota... Ei oo turboja. :(



Mutta ristiseläntuen korjasin joka hävisi yks päivä.
Selkänojan verhoilusta katkaisin rautalenkit niin pääsin näkemään mikä tilanne on.

Kaikki oli ehjää mutta säätöruuvi ei ollut kiinni vivussa joka vetää pehmustetta tukevaa vyötä. Ihan kuin siitä puuttuisi jotain.


Osat yhdistävä tappi oli irronnut. Tuollahan se oli pohjalla.


Tappi kiinni ja penkin ryhti palautui :)


Jospa nyt siivoais tallin, ajais yariksen sisälle ja kotia nukkumaan. *nuqquun->
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #247 : 21.10.2018, 06:36:59 »
Milläs korvasit ne rautalenkit? ::) Omaa penkkiprojektia silmälläpitäen. :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #248 : 21.10.2018, 08:48:00 »
Nyt ihan rautalangalla. Laitan nippusiteillä kunhan muistan ostaa niitä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #249 : 21.10.2018, 10:52:15 »
Nyt ihan rautalangalla. Laitan nippusiteillä kunhan muistan ostaa niitä.
Nipparit ei sitten kestä, ellet tarkoittanut teräksisiä siteitä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #250 : 21.10.2018, 11:45:04 »
Meinasin kokeilla tavallisilla mutta kun kerran on jo kokeiltu niin pistetään teräksiset :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #251 : 21.10.2018, 17:46:25 »
Miulle joku suositteli noita nippareita joissa on se rautalanka siinä peesissä. Töissä meillä noita on ja käytetty tiesmissä, mut tiedä sit kestääkö paljon tuollaisessa käytössä.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #252 : 30.10.2018, 17:21:50 »
Nakutusledin rakensin aamusella. En halunnut ledimollukkaa kojelautaan joten hioin pään tasaiseksi ja prikkoja väliin. Liimalla kiinni.







Ei nakuta nykysäädöillä :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #253 : 02.11.2018, 09:50:00 »
Tänä aamuna laitoin ulkolämpömittarin kuntoon.

Anturista oli johdot poikki.


Keltaisen apikon johtopää käy hyvin liittimiin.


Tinaa ja kutistesukkaa.


Toimii. Paitsi taustavalon polttimo on palanut. Saakohan noita esim motonetistä?


Ja kaistanvaihtovilkun asensin. 5 johtoa alkuperäisillä väreillä kiinni vilkun johtoihin ja sekin toimii.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #254 : 02.11.2018, 10:37:37 »
Tänä aamuna laitoin ulkolämpömittarin kuntoon.

Anturista oli johdot poikki.


Keltaisen apikon johtopää käy hyvin liittimiin.


Tinaa ja kutistesukkaa.


Toimii. Paitsi taustavalon polttimo on palanut. Saakohan noita esim motonetistä?


Ja kaistanvaihtovilkun asensin. 5 johtoa alkuperäisillä väreillä kiinni vilkun johtoihin ja sekin toimii.

saa,sama kannallinen polttimo kun varotusvalotkin koetaulun alareunassa.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron