Ateho  Elekma

Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-

  • 175 Vastauksia
  • 56233 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #45 : 21.02.2017, 18:01:27 »
Perhana, tämähän on komia peli. Ja lähisukulainen omalleni, rekkarin kirjaimetkin samassa järjestyksessä ;D otetaan jossain vaiheessa yhteiskuva, viimeistään kesällä kun tulee enemmän kiuruvedellä pyörittyä mökkeilyn merkeissä?
Eiku vuan. Mikäli tämä motivaatio tästä yhtään kasvaa niin auto olis ajossa kesällä :o
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #46 : 09.04.2017, 13:47:17 »
Hommat on taas edistynyt. konehuoneen pesin ennen hionta hommia



ostin varaosa auton josta tuli tehostettu hammastanko, ovia ja luukkuja joita piti vähän työstää. Sisäpinnat maalasin mustaksi kaikista ovista ja luukuista. Samalla maalasin kaikkia pikkuosia kuten saranat, etupelti yms..




Sitten hitsaa, rälläköi, pakkeloi, hio tyylillä reiät umpeen konehuoneesta ja mädätyslistojen reiät.



Sitten suoritin konehuoneen maalauksen. Talliolosuhteissa kun. näitä tekee niin tahtoo roskia pintaan tulla, vaikka kastelin lattian vedellä. Kuvassa jo tehostettu hammastanko ja uudet moottorikumit paikallaan. Onneksi oli koko auton raakile kun näytti ohjausakseli olevan lyhyempi mitä tehostamattomassa versiossa.



Sittenpä sitä kiikutettiin moottori peitteen alta tallin perälle ja auto perästä.



Samantien tuskailin testikokeilun miltä se moottori siellä näyttää. Ajatuksena olisi että musta konehuone tois punalohkoa kivasti esille. Mielestäni siinä onnistuin. Päätyjakaja lähti pois ja pikkusen sommittelin hukkakipinän puolan paikkaa tulipeltiin. Vaikuttas että joutuu pidemmät tulpanjohdot hommaamaan. Vakiosähköt vetelin paikalleen ja kuoret pyyhin siistimmäksi pölystä. LH boksit pitää asentaa vänkärin jalkotilaan ja tuoda piuhat konehuoneeseen ja muutenkin alkaa sähkötöihin, kunhan saan houkuteltua jonkun kaveriksi, itselleni se on utopiaa eikä mielenkiintoa löydy paneutumaan siihen, ellei nyt ole pakko! Tehostimen pumpulle pitää tehdä teline ja teetättää pidemmät letkut kun se siirtyy tonne vänkärin puolelle.



Kytkin puolelle siis tulee 6-lapanen jousitettu sintteri SRE-766 asetelmalla ja M47. Vauhtis tulee käyttäjältä Injector joka sorvauttaa littupyörää parasta aikaa. Uudet vauhtipyörän pultit pitäisi kans olla tuloillaan.



Bensapumppu löysi paikkansa. Tein uudelle letkulle ja piuhoille reiän ja tukin sikamassalla :D tämähän on bochin kopio.



Yliteippikin tuli. Pitää ihan mielenkiinnosta yks ovi teipata lähipäivinä, tuli erittäin kiva väri <33
Drop it, pop it and burn em!

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #47 : 10.04.2017, 09:14:31 »
Hyvin etenee!

Toivottavasti ei oo tulossa samaa väriä kuin mulla  ;D

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #48 : 08.05.2017, 20:52:52 »
Vastateipattu ovi otti ja kaatui jonka seurauksena yläreunaan vitunmoinen lommo! Sitä tuli hierottua sika paljon tuosta pokkauksen kohdalta + muut ovet piti työstää suoraksi, HUH! Mutta nyt on ovet ja takaluukun kansi lommottomat. Konepellin kiveniskeymät pakkeloin samalla. Korista paikkailin lommot ja reiät. Sitten pieniä juttuja tuli maalailtua kynäruiskulla







jo teipattuun oveen kun tuli lommo päätin listan kohdalle tehdä sauman niin ei mene teippiä niin paljoa lisää. Sittemmin teippasin takaluukun. Väri on auringossa LOISTAVA ;)



Tänään kävin hakemassa uuden penkkiparin ja LH lle sorvatun littupyörän. Vakio kytkinlevy on 7,5mm paksu ja sintteri on 8,5mm niin Ammattikoulun matematiikalla täytyy asetelman ja vauhtiksen väliin laittaa 1mm prikat niin ei tule kytkin ongelmia





Viikon aikana pitää kasata kytkin ja laittaa laatikko koneen perään sekä ohjaustehostimen pumpulle tehdä teline niin päästään vkl laittamaan sydän paikalleen. Teippaus hommat pitää tehdä siinä ohessa
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #49 : 08.05.2017, 21:05:06 »
Perään vielä kuva sisäreunan saumasta

Drop it, pop it and burn em!

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #50 : 09.05.2017, 00:15:38 »
Sehän on alkanut etenemään oikein kunnolla.

Hyvältä näyttää ja komee peli tulossa!

Ei sullakaan "ihan"' tämän vuoden vappuajeluihin ehtinyt valmistua  :P

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #51 : 09.05.2017, 07:03:25 »
Sehän on alkanut etenemään oikein kunnolla.

Hyvältä näyttää ja komee peli tulossa!

Ei sullakaan "ihan"' tämän vuoden vappuajeluihin ehtinyt valmistua  :P

Toivottavasti saan osaavan kaverin tekemään sähkötyöt loppukuusta niin pääsen ajamaan heti kesäkuun alusta siirtolapuilla. Vielä on tekemistä ennen sitä. Ja joo, ei tosiaan vappuajeluihin kerennyt, onneksi kun oli niin paskat kelit xD
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #52 : 13.05.2017, 08:36:28 »
Hupsista keikkaa,

Tässä kun noviisi tekee, joutuu se miettimään vähintään 4 kertaa. Koska tässä on ollut automaatti oli kampiakselin päässä vielä sille laippa. Onneksi pirautin luottomiehelle injectorille ja homma selveni vielä lisää. Tilalle tiensä siis löysi silmälaakeri ja sokka.

Sittenpä viskasin VP paikalleen ja kiristin uudet pultit 70nm. Kuten aikaisemmin mainitsin pitää asetelman ja VP väliin 1mm läpyskät laittaa koska se sintteri on 1mm paksumpi. Ja hätäisenä miehenä ei millisiä prikkoja mistään löytynyt tallista niin tein millisestä pellistä 6 identtistä kpl jokaisen pultin alle. Levyn keskittämiseen meni jokunen tovi ilman sopivaa työkalua. Tähänkin on varmasti erilaisia keinoja.


Tohkeissani rupesin marteliuksen peltisatsia laittamaan paikalleen, voi muoviämpäri! eipä tullu yhtään ajateltua ettäkö 8v ja 16v kannen pakoaukot on täysin erilaisia :( Ekaksi meinasin myyntiin laittaa mutta sama kait tuohon olisi hommata sopiva laippa minkä hitsuuttelen kiinni putkiin. yhdestä laipasta tässä kysellyt mutta ei ole vielä vastausta pariin päivään kuulunut  ::)


Eipä ollut m47 laatikossa LH anturin koloa niin sekin piti siihen suunnitella. Tänään moottori laitetaan paikalleen niin pääsee kasailemaan koko pakettia. Ari E lupasi tehdä sähkötyöt kokonaan, HUH! Pitää trailerilla paikanpäälle kuskata, mulla menisi opetellessa sen kanssa pari viikkoa. Kyllä se vielä kesäkuun alussa on ajossa
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017, 08:38:05 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #53 : 14.05.2017, 07:24:57 »
Moottori, laatikko ja kardaani paikallaan. Sittenpä huomattiin ettei tämä imusarja mahdu olemaan tuon jarrupääsylinterin takia, tai mahtuu mutta ei sinne putkea saa kiinni. Onko tässä nyt ainut mahdollisuus jostain metsästää uusi imusarja painekoteloineen? vai voiko näihin laittaa jostain "lyhyemmän" pääsylinterin? Ideoita? Tai jos juuri sinulla sattuu olemaan sopiva painekotelo tai muu ratkaisu, tarjoa!

Drop it, pop it and burn em!

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #54 : 14.05.2017, 08:20:45 »
.... tai muu ratkaisu, tarjoa!

Hitsaa 90 mutkan tuohon imusarjan jatkoksi ja siirtää kaasuläpän sen päähän?
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #55 : 14.05.2017, 10:28:24 »
Hitsaa 90 mutkan tuohon imusarjan jatkoksi ja siirtää kaasuläpän sen päähän?

Tätäkin mietin, se voisi toimia. Eikä sen pitäis vaikuttaa virtauksiin mitenkään?
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #56 : 14.05.2017, 12:57:55 »
Osaako sanoa voisko 700/900 pääsylinteri passata säiliön kanssa ihan vaan laittamalla, se kun näyttäs olevan lyhyempi ja säiliö olisi tässä tapauksessa fiksumman muotoinen. Vai onko niissä mitä eroja tai toimiiko lainkaan
Drop it, pop it and burn em!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #57 : 14.05.2017, 13:16:49 »
Se pelkkä säiliökin on muistaakseeni aivan bolt-on tuohon sylinteriin.

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 886
  • TDI POWER
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #58 : 14.05.2017, 14:01:11 »
Se pelkkä säiliökin on muistaakseeni aivan bolt-on tuohon sylinteriin.

Kyllä näin on :)

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #59 : 14.05.2017, 16:13:23 »
Kiitos tiedosta, täytyy etsiä. Säiliöitä ja sylinteriä luulis löytyvän purkuautoista
Drop it, pop it and burn em!

 

RallyBaron  Samppasport