Tallissa vastaava kone (linnunluilla) 360:n keulalta, kammen ratas pettänyt ja kaikki pakoset mutkalla. Paljon ei ole osunut mutta kun on täydestä laukasta jako seonnut ja ties kuinka paljon startattu sen jälkeen. Ehjällä rattaalla ja jako kohdallaan pyöri kammen päästä helposti, käyntiin ei lähtenyt, putkessa sillon tällön ampu.
Ja tosiaan, käyttöohjekirja kertoo, että B200E/F koneet ovat 1987 malliin asti 10:1 puristeisia, eli pattimännällä jossa muistaakseni 3,6mm patti. Sillä kolisee 100% varmasti.
1987-> B200F on tasalakisellä männällä ja 9,2:1 puristeinen, sen EI pitäisi omien laskelmien mukaan kolista, mutta ainakin B200E löytyy tosiaan pattimännillä, F-versiosta ei varmuutta.
Mittaappa puristukset vielä jos viitsit ei käyvästä koneesta. On tosiaan saattanut vaan hipaista venoja, ja saattaa olla että on polttanut ne.
Kunnossa oleva B200E/F pitäisi antaa 12-13bar puristuspaineet, kaikki alle 11bar on aika valmis kone, eli jostain vuotaa 10-11 väliin jäävillä paineilla. Rempattu kone antaa 13,5-14bar kieppeillä.
Mulla oli täysin sohloksi ajettu B20 penta, puristus-suhde 9,5:1 ja paineet 10,5bar. Öljyä meni 1L/50L bensaa, ja tehot oli hitusen kateissa. Uudet renkaat ja hoonaus + venat hiottiin ja perusremppa ni antoi 14bar.