Ateho  Elekma

RE 85 vai 98

  • 12 Vastauksia
  • 10311 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
RE 85 vai 98
« : 19.06.2011, 18:42:19 »
Nyt näyttää olevan olevan Re 85 myynnissä Raisiossa , eli kummalle auton säädättäisi 98 vai RE 85 ?
Mitkä ovat edut / haitat ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #1 : 19.06.2011, 19:12:13 »
Jos Amaa olet säätämässä niin tee viinalle samoin tein. Ainahan sitä saa kisoihin mukaan pari kannua, että voi ajella tarvittavat lähdöt.
Sulla ei luultavasti? kovin paljoa tule katuajelua tai maan kiertämistä.  ;)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #2 : 22.06.2011, 16:10:11 »
On se hyvä olla kummallekkin säädöt, mutta mulla on RE85 säädöt pelissä kokoajan, ja jos tankkaa 98E ni saa kylmänä vähän liikaa soppaa, mutta megassa lambdakorjaus päällä kokoajan ni se kompensoi tuonkin. Näin siis käyttöautopuolelta.

Sitten jos mennään radalle ni on hyvä olla kummatkin kartat, koska radallahan ei mennä lambdasäädöllä vaan periaatteessa kovilla kartoilla kokoajan, eli esim. laittaa megaan kytkimen taakse 98E ja RE85 säädöt jos on mega.

E85 edut tottakai nakutuksenkesto ja litrahinta. Haitat ovat sitten saatavuus ja että kuluu enempi.

Tosin jos kyseessä on puhdas ratapeli, ni sit voi yhtähyvin ajaa RE85, ni saa maksimitehot ja sen nakutuskeston, ja tarvittavan bensamäärän joutuu kuiteskin hommaamaan mukaan aina ratarundille, kun harvalla ratapaikalla on bensa-asemaa, eli se 100L voi olla E85 tai 98E yhtähyvin.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #3 : 22.06.2011, 16:17:52 »
RE85 jakelu tulee yleistymään vielä, ainakin St1 tähtää maanlaajuisen jakeluverkkoon. Joten saatavuus ei välttämättä tule olemaan iso haitta. Lähde: autobild

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #4 : 22.06.2011, 16:23:01 »
Jos Amaa olet säätämässä niin tee viinalle samoin tein. Ainahan sitä saa kisoihin mukaan pari kannua, että voi ajella tarvittavat lähdöt.
Sulla ei luultavasti? kovin paljoa tule katuajelua tai maan kiertämistä.  ;)

Samaa mieltä. Miksi säätää lopobensalle, kun voi ajaa kunnon tavaralla. Käyttöautoissa asia voisi olla toisin.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #5 : 22.06.2011, 16:42:48 »
OT: Jos ajelee RE85:llä, niin mikä API luokitus pitää olla moottoriöljyllä?(vai joku ihan spesiaali ölppä)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #6 : 22.06.2011, 16:53:51 »
OT: Jos ajelee RE85:llä, niin mikä API luokitus pitää olla moottoriöljyllä?(vai joku ihan spesiaali ölppä)
Riippuu moottorista, mutta täällä ajeltu ongelmitta Mobil RF1 5W50 ja Valvoline Maxlife 10W40. B6034S1 S90 1998 volvossa ja AQ171 venemoottori megasquirtillä sekä veneessä että 340 volvossa samanlainen ahtimella. AQ171 on siis B230 vinokone, ja nämä olen molemmat purkanut E85 käytön jälkeen, ja todennut ettei ole ollut ongelmaa, ei syöpyneitä sylintereitä, tai ongelmia öljyissä. S90 on ajettu muutamakymmen tuhat E85 ilman ongelmaa.

Eli ihan normi öljy kelvannee, tosin saksalaisvalmistajat ovat lyhentäneet huoltovälejä radikaalisti E85 ajolla, jopa alle 10tkm asti (esim. BMW).
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #7 : 22.06.2011, 19:50:03 »
OT: Jos ajelee RE85:llä, niin mikä API luokitus pitää olla moottoriöljyllä?(vai joku ihan spesiaali ölppä)
Normaali öljy riittää, vaihtoväli vain tiheämmäksi. Kuten SJS sanoi, näin toimivat autovalmistajat.

Poissa volvo_p

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #8 : 27.08.2011, 10:56:39 »
Olen ajanut E85:la keväästä 2009 asti ilman mitään ongelmia. Vaihtanut öljyt ja suodattimen 5000 km välein.
Tosin auto seisoo talvet ja ei ole käyttöautona kesälläkään. Noin 20 000 km ajelua etanolilla.
(karkas toi tuunaus hiukan lapasesta)

Tuossa linkki garagetin sivuilta.

http://www.garaget.org/?car=231155

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #9 : 31.08.2011, 17:44:24 »
Olen ajanut E85:la keväästä 2009 asti ilman mitään ongelmia. Vaihtanut öljyt ja suodattimen 5000 km välein.
Tosin auto seisoo talvet ja ei ole käyttöautona kesälläkään. Noin 20 000 km ajelua etanolilla.
(karkas toi tuunaus hiukan lapasesta)

Tuossa linkki garagetin sivuilta.

http://www.garaget.org/?car=231155
anteeks OT mutta autos tais olla esillä ala-härmässä power truck 2011 ??
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #10 : 31.08.2011, 17:52:19 »
Samaa mieltä. Miksi säätää lopobensalle, kun voi ajaa kunnon tavaralla. Käyttöautoissa asia voisi olla toisin.

Siis RE85 hipo-kamaa? eikö energiasisältö ollut 30% heikompi kuin 95:ssa?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #11 : 31.08.2011, 17:58:12 »
Energiasisällön pienuus korvataan määrällä, ja puristuskestävyys korkeampi korkeamman oktaaniluvun ja höyrystymislämmön vuoksi. E85:n jäähdyttävä vaikutus on samaa luokkaa kun lisäisi välijäähyn bensaturboon. Hirmusti yleistäen....
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 18:02:08 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: RE 85 vai 98
« Vastaus #12 : 31.08.2011, 18:59:29 »
Jep ok -

Plussapuolelle tietysti se että maailma pelastuu.. (CO2)

 

RallyBaron  Samppasport