Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: tikkku - 10.04.2013, 21:58:27

Otsikko: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: tikkku - 10.04.2013, 21:58:27
Tuli viime kesänä hommailtua harvinaisen siisti kuntoinen 740 sedani, vm88 ja patana 200e eli mekaanisella ruiskulla oleva yksilö tyhmäkäynti ongelmineen. Ennen volvoa omistaneena "vannoutuneena foordi miehenä" katoin vähän kieroon ostostani hallissa ja tulin siihen päätökseen että tästä tulee talveksi luisulintta, noh tyhjäkäynti ongelmat lähtivät weberin pystyimulla,virtas maurin hiomalla nokalla, kuplan jäykillä jousilla, perinteisillä kansitöillä ja peltisarjalla+ muilla pakollisilla säätöpyörillä jne.
noh siinä vaiheessa oli jo sellainen olo että "tästäkin piti tulla pelkkä talviauto"  volvokin pelitti näitten muutoksien jälkeen ihan moitteettomasti kunnes..

auto ostohetkellä
(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/005.jpg)

 (http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/kuvia11063.jpg)


Imuventtiili napsahti tyhjäkäynniltä poikki ja teki itselleen tilaa :)
No tässä vaiheessa laskeskelin paljonko tulee maksamaan pitkä_isku_ moottorin rakennus ja päädyin
"oikotie onneen" ratkaisuun..

(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/kuvia11061.jpg)


vanha tekniikkahan lähti heti seuraavana päivänä

(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/kuvia11065.jpg)

m50:n öljypohja ei tosin ihan suoraan mahtunut paikalleen

(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/kuvia11069.jpg)

Kaksoismassa pyörä vs m20:n kovapyörä joka päätyi paikalleen

(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/kuvia11070.jpg)

hieman yleisilmettä pirssistä (levitetyt pellit odottaa nurkassa) ja alustaakin joutuu puottamaan.. :)

(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/kuvia11064.jpg)

Pata apattiarallaa paikallaan, pientä hipistelyä vielä.
(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/volvo007.jpg)

leimalle lähdössä! hyvä siitä tulee ku madaltaa ja maalaa vanteet.. kuvistakin näkee ettää on aika "kellastunu"
(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/volvo001.jpg)

kiillottelu hommia..
(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/volvo010.jpg)

kajuutta, penkit vaihtuu vielä puolnahka recaroihin..
(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/volvo003.jpg)
tulen päivittämään aloitusviestiä jahka saan ladattua kuvia nettiin..
tällähetkellä on pata paikallaan ja autoliikkuu ominavuin, jotain tarinan tynkää tulee mm.ruostevaurio korjauksista ja tekniikan vaihto hässäkästä.

12.4 ois tarkotus viedä leimalle illalla vielä tehdä muutama pikkujuttu..
uusia kuviakin ottaisin, kameran laturi vaan hukassa..

Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit"
Kirjoitti: ässäarpa - 11.04.2013, 02:31:02
Seurantaan.  :)
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit"
Kirjoitti: dumppi - 11.04.2013, 22:09:57
Seurantaan.  :)
+1 :)
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit"
Kirjoitti: tikkku - 12.04.2013, 13:33:15
Volvoon saatu tänään leima paperiin :P illalla kuvia (kävin ostaa halpis kameran)

voiko joku kertoo mihinkä nuo alkuperäiset alipaine letkut liittyy,eline mitkä menee kajuutan puolelle konehuoneesta, olin siinä uskossa että keskuslukkoon mutta eipä näköjään vaikuta ainakaan siihen  :2funny: sitten se alipaine säiliökin on "turhan panttina"

edit: 13.4-13 rupesin alustaa hieromaan, kiireessä ei tullut edes tämän enempää kuvia otettua, eikä mietittyä mitä teki :2funny: ENSIN TEHDÄÄN JA SIT MIETITÄÄN!  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
huomenna modailla etupäätä jotta saa ainakin 4cm lisää joustoa -> varaa pudottaa +tehdä toinen puoli :)
palikoina e36:n jom:n coilit.. :)

teiniDX etukeno

(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/volvo013.jpg)

14.4-13

näin mennään tällähetkellä, vanteet pitäis värjätä jollain värillä, pakoputkea tilkkiä pikkusen..
keulassa säätövaraa vielä n9cm alaspäin :) eli saa tarvittaessa vaikka etupalkin maahan, läskimmät etukumit ja spacerit pitäis ostaa..

(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/003.jpg)

siinä tolpasta kuva (maalamatta jne) + lanttolan hipohipo kääntövarsi

(http://i251.photobucket.com/albums/gg306/tikkku_/VolBe/002.jpg)
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: tikkku - 16.04.2013, 10:50:25
Eka tekninen onkelma ilmennyt.. Puutuu rajoittajalla lähes kokonaan.. Eli jos ajat vaikka 2vaihteen rajottajalle pistät isompaa niin jää miettimään. Mitään ongelmaa ei ole jos vaihdat ennen rajoitinta
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: hukka - 16.04.2013, 12:06:56
Seurantaan :) Mistä tuo kone on voihkittu? 2,5l vai 2,0l?

Solmu vielä kylkeen ;) :D
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit"
Kirjoitti: HembalanD - 16.04.2013, 12:18:46
voiko joku kertoo mihinkä nuo alkuperäiset alipaine letkut liittyy,eline mitkä menee kajuutan puolelle konehuoneesta, olin siinä uskossa että keskuslukkoon mutta eipä näköjään vaikuta ainakaan siihen
Alipainetoimiselle lämmityslaitteelle ja tuossa B200E:ssä myös sytytyksen ohjausyksikölle. Sen voinet poistaa mutta nuo lämmityslaitteen letkut on syytä jättää jos haluat että lämmityslaite pelittää.
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: tikkku - 16.04.2013, 12:56:18
Ilmeiseti lämmityslaitteen ohjaukseen liityvää. Työntää nimittäin joka reijästä :) vikakoodia tuli 4 eripuolasta ja ensiöpiirin valvonnasta. Vika poistui samalla kun poistin vikakoodit. Moottori on e36 bemarista on tilavuus sen 2.5l juu föönihän siitä puuttuu mutta liikkuuha tuo noinkin melkolailla paremmin kuin entisellä tekniikalla. Papereissa on 141kw ja "luvat"  on 175kw:lle :) eli ahdinkaan ei tuota ongelmia leimaa ajatellen, pitäis repästä vaan toiminta tonneja jostain että sais vanokselle käypäsen m-ohjauksen :)
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: Juke-Maza - 16.04.2013, 12:56:32
Seurantaan :) Mistä tuo kone on voihkittu? 2,5l vai 2,0l?

Solmu vielä kylkeen ;) :D
Topikin nimestä löytyy vastaus. Eli M50 = koneen sarja, B = benzin ja 25 = iskutilavuus 2500cc

Mahti projekti!
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: hukka - 16.04.2013, 12:58:10
Eikös tuon kerro jo otsikko. Eli M20 = koneen sarja, B = benzin ja 25 = iskutilavuus 2500cc

No niinpä kertookin  :o
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: tikkku - 16.04.2013, 18:07:23
Topikin nimestä löytyy vastaus. Eli M50 = koneen sarja, B = benzin ja 25 = iskutilavuus 2500cc

Mahti projekti!


suosittelen jokaiselle joka suunnittelee volvoonsa helpolla/halvalla vapariin tehoa..
katsastuskin oli käytännössä ihan läpihuuto juttu.. ja tuo on työtunneiltaan oikeasti nopea tehdä.. sanotaanko että 2-3 vkoloppua kun painaa (jos on valmiita käikäleitä) niin auto liikkuu omin voimin.
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: tånzi - 17.04.2013, 12:21:36
Ilmeiseti lämmityslaitteen ohjaukseen liityvää. Työntää nimittäin joka reijästä :) vikakoodia tuli 4 eripuolasta ja ensiöpiirin valvonnasta. Vika poistui samalla kun poistin vikakoodit. Moottori on e36 bemarista on tilavuus sen 2.5l juu föönihän siitä puuttuu mutta liikkuuha tuo noinkin melkolailla paremmin kuin entisellä tekniikalla. Papereissa on 141kw ja "luvat"  on 175kw:lle :) eli ahdinkaan ei tuota ongelmia leimaa ajatellen, pitäis repästä vaan toiminta tonneja jostain että sais vanokselle käypäsen m-ohjauksen :)
Noista m50b25 saa kuulemma tehot tuplattua melkee jo jonkimoisella tubolla ja 1bar ahdoilla. Siinä mielessä fiksu swappi jos tehoja "helpolla" haluaa. Ku eihä noi koneet hirveen kalliita ole. Ja on muute iha asiallinen volvo :)
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: tikkku - 17.04.2013, 18:34:24
puolenkilon paineellakin on 3alkavia lukemia jarrutettu? tuohan on tuommonen yleismoottori, joka toisella on ruotsinmaalla puutatarha raktorissakin m50 alkunen pata  :2funny:

Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: Tossu - 18.04.2013, 22:26:46
Tässä on sitä jotakin. Kummastaki tykkään,volvosta ja bemarista ni tää yhistelmä nappaa. Pitääpäs rueta seurailemaan.  :)
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: Clayman - 19.04.2013, 08:13:10
Ilmeiseti lämmityslaitteen ohjaukseen liityvää. Työntää nimittäin joka reijästä :) vikakoodia tuli 4 eripuolasta ja ensiöpiirin valvonnasta. Vika poistui samalla kun poistin vikakoodit. Moottori on e36 bemarista on tilavuus sen 2.5l juu föönihän siitä puuttuu mutta liikkuuha tuo noinkin melkolailla paremmin kuin entisellä tekniikalla. Papereissa on 141kw ja "luvat"  on 175kw:lle :) eli ahdinkaan ei tuota ongelmia leimaa ajatellen, pitäis repästä vaan toiminta tonneja jostain että sais vanokselle käypäsen m-ohjauksen :)
Multa löytyy edullisesti vanokseton kansi jos tarviit. Hieno projekti vai voiko tätä enää sanoa projektiksi koska liikkuu jo  8) Seurantaan.
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: tikkku - 19.04.2013, 20:48:19
tein tossa eilen keväthuollon  ;D pa-suodattimen syystä että vanha ruostu puhki :2funny: no oli hyllyssä valmiina ja ois pitäny muutenkin vaihtaa, kun ei tienny huoltovihkokaan millon oli vaihdettu ja se on 350tkm ajalta :)  tulpat tuli vaihettua siinä samalla..
vanokseton kansi on tietty yks vaihtoehto..
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: Hesetius - 03.08.2014, 21:35:21
Vaatiko minkälaista muokkailuu tolppie yläpäihi noille e36 coileille et käy paikalleen? Onko speksit tallessa tuolle muutokselle jos yv:nä laittasit? ois nimittäi sama homma suunnittelilla omaan 9-kanttiin kun tolpatkin tuli hommattuun.
Otsikko: Vs: Tikun 7-kantti "shit" m50b25
Kirjoitti: tikkku - 20.02.2017, 21:14:29
hei! tämä tuli myytyä n.3v sitten johonkin päin etelä-pohjanmaalle. kesällä meinasin hakea takaisin kun oli nettiautossa markkinoilla. mutta tämä on nähty, möin sillä ajatuksella että rakennan farmarin kasilla. noh bmw v8 tekniikka on lojuni parivuotta tallissa ja 6v laatikko myös. koria en ole saanu hommattua. muut harrastukset ovat vieneet ajan ja mielenkiinnon, rahojen lisäksi  :idiot2: moni on tästä aiheesta ottanut yhteyttä puhelimella ja yv:llä pitkin suomea.  tän voi lukottaa miun puolesta tehdään uutta tarinaa kun onsen aika!