Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Kuddunen - 14.03.2016, 14:26:01

Otsikko: Kokemuksia 230fb --> 230ft
Kirjoitti: Kuddunen - 14.03.2016, 14:26:01
Morjentes! Elikkä tällä hetkellä työn alla 940 2.3 vapari fb johon tarkoitus heittää 2.3ft:n turbo hönkimään. Oleellista mitä kuuluu ottaa huomioon? Löytyneekö fb:n lohkosta paikka turbon öljypaluu putkelle vai teenkö suoraan nipan öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle? Sekä vähän mietityttänyt aihealue, liekkö tuon ikäisestä löytyy jo jonkinlainen "nakutustunnistin/anturi" lohkon kylestä (vm. 1992) epäilisin että ei löydy? Onko muita näitä koneita virittäneitä hereillä? Entä toiminta puristussuhteiden kannalta? :o
Otsikko: Vs: Kokemuksia 230fb --> 230ft
Kirjoitti: o_j - 14.03.2016, 14:41:28
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20798.0

Ensimmäinen hakutulos googlettamalla b230fb turbotus. :) Öljynpaluun paikka on lohkossa mutta reikää ei, joten tekohommiksi menee. Nakuanturi löytyy.
Otsikko: Vs: Kokemuksia 230fb --> 230ft
Kirjoitti: Kuddunen - 14.03.2016, 16:19:22
Sai vähän selkoa joo, eniten tässä epäröittää se, mitä nakutus anturi sanoo kun paketti on läjässä? Tervemenoo, kulkee ja lujaa vaiko kaboom ja hiroshima iski koneeseen? Toki siis turbon laiton yhteydessä vaihdan ft mallista moottoriohjausyksikön, suuttimet, polttoainepumpun? Näillä vaikutusta naku anturin toimivuuteen? Nakuttaako höpönä ja räjähtääkö joka tapauksessa?  :o :o :idiot2:
Otsikko: Vs: Kokemuksia 230fb --> 230ft
Kirjoitti: 8-pätkä - 14.03.2016, 16:57:57
Turbon bokseilla (huom. myös syttyboksi) toiminee hienosti. Suuttimia vaihtaessa pitää huomioida esivastukset. Nakuanturin toimintaanhan niillä ei sinällään ole vaikutusta. Puristussuhdehan tuossa jää hieman korkeammaksi kuin alkuperäisessä turbossa, joten ihan kauheita ahtopaine-ennätyksiä en lähtisi hakemaan.