Kulkukoira  Proturbo

Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa

  • 40 Vastauksia
  • 13304 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Daiffin C70 2.0 T5 Italia / Ahot hukassa
« : 23.02.2015, 22:07:08 »
Tulipas tämmöinen haettu toiselta puolelta suomea, pitkän kestäneen autokuumeen takia. Saatii avovaimolle tyyliä ja itselleni tehoa.  :D Vähän tietoa autosta: Ajettu 181tkm sekä 230hv ja vuodelta -98. Entisellä omistajalla ollut 5 vuotta ja huoltanut ja puunannut autoa hyvin. Auto uudelleen maalattu 2vuotta sitten samalla värillä ja vahattu kerran vuodessa sekä joka kuukausi pesty. (Katsoo jos itse pystyy pitämään kiinni samasta)  :) Ikäisekseen hyvässä kunnossa ulkoa niinkuin sisältä.  Varusteisiin kuuluu puolinahkajakkarat sähköllä 3 muistipaikan kera, automaattinen ilmastointi, penkinlämmittimet sekä vetoluistonesto. Xenonit loistaa keulilla ja takaikkunat tummenettu 15%.  8)

Auto ollut noin kuukauden ja tarpeeksi jo rahaa mennyt..  ;D Tähä pistän vähän listaa mitä tehty

-Jakopää remppa kaikki hilppeet
-Jäähytinnesteet vaihettu koko systeemistä
-Ilmamassa-anturi ja ilmaputsari
-Öljyt + suodatin
-käsijarrukengät sekä vaijerit
-Termostaatti ja sulakkeita.
-ABS poksi kolvattu
-Uusi nastarengas
-Jarrulevyt
-Jarrupalat
-Koiranluut


Sitte vähän kuvia. Kuvat ovat entisen omistajan ottamia viime kesältä ja auto on samanlaisessa kunnossa.





Kesänakit ovat 225/40/18 ja talvinakit 205/55/17 volvon orkkis vanteilla.

Autoon tulossa/suunnitteilla on vähän kaikennäköstä

-Uudet umpiot
-Tummemmat sivuvilkut
-Hirvitarrat (Auto odottaa pesua ja tarrojen pistämistä 8) )
-Tummentaa takavalot (ehkä)
- Uutta soitinta + muuta hifiä
-Alustasarjaa

Tämmöstä tällä kertaa, päivittelen vähä uudempia kuvia ja muutoksia mitä autoo tehään ainakun saa aikaseks.  :D
« Viimeksi muokattu: 19.05.2015, 01:03:18 kirjoittanut Daiffi »
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #1 : 24.02.2015, 04:56:59 »
Katselin tuota samaa pirssiä hetki sitten kun oli vielä myynnissä, ei vaan tullut aikaiseksi mennä katsomaan kun 2.4 kone veti puoleensa enemmän, mutta näköjään itsekkin päädyin tuohon koneeseen.
Showroomin voisin omasta tehdä pikkuhiljaa kun jaksan kuvia räpsiä.

Hienolta näyttää, ja itsekkin meinaan tummentaa hieman takaumpioita seuraavaksi niin saa nähdä millaista jälkeä tulee. :P

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #2 : 24.02.2015, 15:20:33 »
Katselin tuota samaa pirssiä hetki sitten kun oli vielä myynnissä, ei vaan tullut aikaiseksi mennä katsomaan kun 2.4 kone veti puoleensa enemmän, mutta näköjään itsekkin päädyin tuohon koneeseen.
Showroomin voisin omasta tehdä pikkuhiljaa kun jaksan kuvia räpsiä.

Hienolta näyttää, ja itsekkin meinaan tummentaa hieman takaumpioita seuraavaksi niin saa nähdä millaista jälkeä tulee. :P

Kyllähän itsekki himoitsin tuota 2.4 konetta kanssa mutta tahto ne autot sitte olemaan kohtuuttoman hintasia/huono kuntosia verrattuna tähän. :) Odotan kuvia sinun ceestä !
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa kierikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #3 : 25.02.2015, 22:03:22 »
Asiahan ei tietysti minulle kuulu muttaa... miksi himoitsitte 2.4 konetta?  :o Ite ku joitaki vuosia sitte omaani etsiskelin ni T5 oli ehdoton vaatimus. (2.3 tarkemmin sanottuna siis)  :)

C70 T5 -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #4 : 27.02.2015, 04:05:08 »
Asiahan ei tietysti minulle kuulu muttaa... miksi himoitsitte 2.4 konetta?  :o Ite ku joitaki vuosia sitte omaani etsiskelin ni T5 oli ehdoton vaatimus. (2.3 tarkemmin sanottuna siis)  :)

Saa helpommin varaosia kuin tuohon 2.0 Italian T5 koneeseen.
Kestävyyserosta en tiedä mutta olettaisin että 2.4 aavistuksen verran parempi siinä.   :D

EDIT:
Ja niinkuin Daiffi muuten sanoi, taisi silloin olla ne vähän ajetut 2.3-2.5 koneet sen verran kalliita budjettiin nähden että se myös suuri tekijä.
Pakko se uusi auto oli saada niin sitten täytyy tyytyä siihen mitä on, ihan tyytyväinen olen ollut tähän mennessä. :P
« Viimeksi muokattu: 27.02.2015, 04:10:39 kirjoittanut Spaprika »

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #5 : 27.02.2015, 11:28:33 »
Asiahan ei tietysti minulle kuulu muttaa... miksi himoitsitte 2.4 konetta?  :o Ite ku joitaki vuosia sitte omaani etsiskelin ni T5 oli ehdoton vaatimus. (2.3 tarkemmin sanottuna siis)  :)

Itselleni oli aika tuntematon kone tuo 2.0T enkä siitä hirveesti hyvää ollu kuulukkaan, huonoakaan ei silti paljoo näkyny. Ja niinkuin Spaprika sanoi että varaosat helpompia hommata.
Tiedä sitten että miksi juuri tuo 2.3-2.4 koneet oli niin kalliita verrattuna 2.0  :idiot2:
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa kierikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #6 : 27.02.2015, 22:58:38 »
Eiku sillä vaan että eikös se 2.3 ole se tehokkain versio noista... sen takia ite sen halusin.  :)

C70 T5 -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #7 : 28.02.2015, 00:19:23 »
Eiku sillä vaan että eikös se 2.3 ole se tehokkain versio noista... sen takia ite sen halusin.  :)

Jep kyllähän noissa 10hv on enemmän. :) Paljonkos tuommonen 2.3 kuluttaa maantiellä ? Itellä menee tuohon 7-7.5 litran tienoille, vaikuttaako kuinka paljon tuo 10heppaa ja 0.3 ? :D
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #8 : 28.02.2015, 16:04:21 »
Itsellä menee siihen 8 paikkeille maantiellä.
Jotakin tohon putkistoon on tehty ja vapaavirtaus-suodatinta vaihdettu. Vakiona sen 226hp mutta mututuntumalta voisin sanoa että vääntää paremmin, en tiedä onko tehty jotain enemmänkin.
En kyllä silti sanoisi että 2.0 ja 2.3 koneella huomaisi kulutuksessa eroa käytännössä yhtään. :D

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #9 : 28.02.2015, 17:53:31 »
Itsellä menee siihen 8 paikkeille maantiellä.
Jotakin tohon putkistoon on tehty ja vapaavirtaus-suodatinta vaihdettu. Vakiona sen 226hp mutta mututuntumalta voisin sanoa että vääntää paremmin, en tiedä onko tehty jotain enemmänkin.
En kyllä silti sanoisi että 2.0 ja 2.3 koneella huomaisi kulutuksessa eroa käytännössä yhtään. :D

Minkäslainen vapaavirtasuodatin sulla on ? Olen itsekki miettiny jos vaihtais semmoseen mutta toisaalta lukenu niin paljon huonoa niistä  :-\ Olisi mukava saada jotain ääntä koneesta muutakin kuin tuota kesyä murinaa kun tuo vakio pässiki on aivan äänetön.   :(
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #10 : 28.02.2015, 18:31:47 »
Minkäslainen vapaavirtasuodatin sulla on ? Olen itsekki miettiny jos vaihtais semmoseen mutta toisaalta lukenu niin paljon huonoa niistä  :-\ Olisi mukava saada jotain ääntä koneesta muutakin kuin tuota kesyä murinaa kun tuo vakio pässiki on aivan äänetön.   :(

Se on sellanen sininen laatta mikä on siis samanmallinen kun vakio mutta suodatinkuvio erilainen ja tehty metalliverkosta jossa jotain (vaahtomuovi?) tyyppistä suodatinta sisällä, suodatinöljyä ruiskutettu pintaan.
Kyllä varmaankin päästää ilmaa paremmin mutta suodattaa taas huonommin kun vakio.

Kartiomalli varmaankin pahin vapaavirtausmalli, mutta kuuluu varmaan imuäänet myös, sillä omasta en ainakaan sisälle ole kuullut mitään. Johtuu varmaan siitä että suodatin on kopan sisällä eikä ulkopuolella kuten kartio taas on.

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #11 : 28.02.2015, 18:37:07 »
Minkäslainen vapaavirtasuodatin sulla on ? Olen itsekki miettiny jos vaihtais semmoseen mutta toisaalta lukenu niin paljon huonoa niistä  :-\ Olisi mukava saada jotain ääntä koneesta muutakin kuin tuota kesyä murinaa kun tuo vakio pässiki on aivan äänetön.   :(

Pässin ääni ja turbon suhina tulee kyllä hyvin esille, kun vaihtaa kartiosuodattimen. Itselläkin oli joskus, mutta vaihdoin takaisin K&N paneeliin kun kyllästyin siihen jatkuvaan suhinaan.  :)

Blow-offiakin voisi toisaalta kokeilla....

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa kierikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #12 : 28.02.2015, 18:49:14 »
Jep kyllähän noissa 10hv on enemmän. :) Paljonkos tuommonen 2.3 kuluttaa maantiellä ? Itellä menee tuohon 7-7.5 litran tienoille, vaikuttaako kuinka paljon tuo 10heppaa ja 0.3 ? :D

Jaa niissä ei sen enempää olekaan eroa. Katoin että 163 heppaa 2 litrasessa, mutta siitä on pirteämpiki versio. Maantiellä ei tule paljo ajettua ni ei ole tullut laskettua kulutusta, mutta keskikulutukseksi tietokone näyttää 11.8...  kuherruskuukausina se oli vielä enempi. ::)
Laitoin omaani bsr:n vapaavirtaussuodattimen ja putkiston katista taaksepäin, äänimaailma muuttui sillä vakiota mureammaksi.
Lastutusta miettinyt pitemmän aikaa mutta se on vielä harkinnassa.

C70 T5 -98

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #13 : 28.02.2015, 19:01:54 »
Aattelin jos tuommoisen BSR kartiosuodattimen lämpöpellin kera pistäis tuonne pellin alle. Vähä on suolainen hinta mutta näkyykö se laadussa yhtää sen kummemmin kuin halvemmissakaan ? Mitä virkaa tuo lämpöpelti pitää ? Estää isommat paskat ja mottoorin lämmön ympäriltä ?
http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/4900701/
Saisko tolla vähä messevämmät äänet ?  8)
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Daiffin C70 2.0 T5
« Vastaus #14 : 28.02.2015, 19:15:17 »
Varmasti saa imuäänet esiin, pelti todennäköisesti pitää kartion vähän erossa kaikesta muusta, lämpö ja paska, sillä konepelti tulee aika lähelle sitä kun laitetaan kiinni. BSR:än tuntien rasvainen hinta, mutta hoitaa kyllä hommansa, tosin huonommin suodattaen kun pitää ilmaa kumminkin saada läpi enemmän. Plussat parempi kaasuvaste ja imuäänet esiin, miinusta suodatustehosta joka sitten haittaa pidemmän päälle tekniikkaa.

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

 

Elekma  Autoracing