Samppasport  Futurez

B20 huohotin

  • 6 Vastauksia
  • 2455 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
B20 huohotin
« : 04.10.2019, 23:07:25 »
Miten huohottimen pitäisi toimia näissä?

Nyt minulla on :
Ensimmäinen letku ilmanputsarista lohkoon.
Toinen letku öljykorkista imusarjaan.

Koneen pitäisi olla remontoitu mutta puhaltaa korkista ja kunnolla kiihdytettäessä alkaa työntää sinistä savua. (5000+rpm)

Lisäksi kylmänä tyhjäkäynti on ~1000rpm ja siitä lähtee nousemaan kunnes kuumana yli 1500rpm.
Kun öljykorkista lähtevän letkun tukkii, putoaa kierrokset sinne tonniin.


Eli letkut ovat juuri päinvastoin kuin tässä kuvassa.


Ja pitäisikö siellä olla jotain kuristimia/ venttiileitä.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2019, 23:13:48 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B20 huohotin
« Vastaus #1 : 04.10.2019, 23:48:16 »
Kuvan mukaan on oikein. Imusarjassa olevassa nipassa kuuluu olla kuristin. Sisäreikä on muutaman millin luokkaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 huohotin
« Vastaus #2 : 05.10.2019, 08:39:29 »
Eli väärin on nyt joka selittää käyntihäiriöitä ja huohotuksia. Kokeilenpa laittaa kuntoon :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 huohotin
« Vastaus #3 : 05.10.2019, 09:42:11 »
B20b moottorissa, autona 142 -70 ainakin ollut itsellä käytössä juurikin tuo systeemi että öljykorkista letku imusarjaan ja lohkosta ilmansuodattimeen. Toimunut juuri niinkuin pitää. Myös samaisen volvon ohjekirjassa on esitetty huohotus samanlaisena.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2019, 09:45:45 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 huohotin
« Vastaus #4 : 05.10.2019, 10:42:09 »
Ahaaa. Kaksi strombergia mullakin on joten sen puolesta olisikin oikein.

Miten nuo on niin erilaisia? :idiot2:
Löysin monia versioita kuvahaulla. Pelkästään öljykorkeistakin kolme (letkulla, suodattimella ja ilman reikää).

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 huohotin
« Vastaus #5 : 05.10.2019, 11:24:42 »
Tälläisen kuvan löysin netistä:

Ilmeisesti b18 ja b20 moottoreissa toteutettu huohotus eri tavalla vaikka periaatteessahan moottorit ovat samanlaisia perusrakenteelta joten kummankin pitäisi toimia. Vielä vanhemmissa b16 ja b18 moottoreissa huohotus toteutettu avonaisena siten, että tuosta lohkon kyljessä olevasta pienestä "öljysumpusta" lähtee putki maata kohti.
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 huohotin
« Vastaus #6 : 05.10.2019, 14:06:40 »
Voisiko olla että puuttuu vain se kuristin imusarjasta. En ole vielä tarkistanut mutta selittäisi miksi tyhjäkäynti on koholla huohottimen kautta. Ja kunnon vedossa imaisee öljyt sitä kautta koneeseen. Jooo...  :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Samppasport  Futurez