Autodiagnoosi  Carcom Oy

Amazon peräkö?

  • 8 Vastauksia
  • 3882 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa thompzon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Amazon peräkö?
« : 26.08.2011, 18:41:19 »
Pikkuisen on alkanut häiritsemään kun amazonissa joka liikkeelle lähdössä kuuluu pamaus perän suunnalta.
Myöskin silloin kuuluu sama ääni kun nostaa kaasun ja painaa uudestaan.

Ääni on sen verran voimakas että kyllä sillä päät saa kääntymään :)

Yritin haulla kyllä ettiä mutta en oikeen mitään löytäny.
Hitaat elävät, kuolleet eivät
-Amazon -65
-N14GTi   -92
-P11-144 -99

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6365
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon peräkö?
« Vastaus #1 : 26.08.2011, 19:42:54 »
Ensimmäisenä tarkastaisin tukivarsien kumihelat ja jarrurummun ison keskimutterin tiukkuuden. Ekana ei tulis mieleen, että itse perä olisi viallinen.

Poissa thompzon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Amazon peräkö?
« Vastaus #2 : 27.08.2011, 23:45:18 »
Juu olin tarkastellut jo aikaisemmin nuo kumihelat ja ne oli ihan kohtuu kunnossa.

Mutta kun kokeilin tuota napamutterin kireyttä kuskinpuolelta niin oli ns. sormikireydellä. Kiristyksen jälkeen pauke hävisi kokonaan.
Jotenkin ajattelin asiat taas liian vaikeasti niin jää perusasiat huomioimatta.

Kiitos avusta.
Hitaat elävät, kuolleet eivät
-Amazon -65
-N14GTi   -92
-P11-144 -99

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2210
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazon peräkö?
« Vastaus #3 : 30.08.2011, 18:51:12 »
Mullakin ajoittain kuuluu liikkeelle lähdettäessä semmonen kolaus/pamaus.. Mutta kuitenkin suhteellisen harvoin.. Samaa teki myös mun 740.. Eipä siitä mulle oo mitään haittaa ollut.. Enkä usko että perätkään olisi hajalla kun eivät muuten yhtään pidä mitään erikoista ääntä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Amazon peräkö?
« Vastaus #4 : 24.09.2012, 07:41:50 »
Löytyihän täältä aiheesta juttua. Ama pamauttaa ihan kunnolla joka kerta kun lähtee ajamaan. tai vetosuunta muuttuu. Jos hellävaraisesti pakittaa vähän, ja sitten ykköstä, niin armoton kolaus käy. Johtopäätös on että sen täytyy olla jarrurumpujen kiilat.

Vasta hetki sitten vaihdoin taakse jarrukengät (huomasin samalla että oikean takapyörän jarruputki on lutussa :) ) ja varmistin että rumpujen mutterit tulivat tiukkaan, kiersin ne n60cm pitkällä hylsyavaimella kiinni. Paukkuu paukkuu vaan. Mitä mahtaa katsastajasetä tästä tykätä, kannattaako edes kokeilla ?

Auttaako asiaan jos vaihtaa kiilat, tai koko jarrurummut samalla. Luulisi että vetarit itse on sen verran kovaa tavaraa että niistä se kiilaura ei ole levinnyt ainakaan  ??? Peräkin kaiketi ehjä, tosin on ruvennut pitämään maantiellä tasakaasulla ihme ulinaa, joka toisinaan jo häiritsee. Laakerit ? Onko muuten perämurikan kardaanin laipan (pinionin ??) stefa kuinka paha rasti vaihtaa, tulee öljyä läpi jonkun lailla..
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon peräkö?
« Vastaus #5 : 24.09.2012, 09:10:15 »
Pikkuisen on alkanut häiritsemään kun amazonissa joka liikkeelle lähdössä kuuluu pamaus perän suunnalta.
Myöskin silloin kuuluu sama ääni kun nostaa kaasun ja painaa uudestaan.

Ääni on sen verran voimakas että kyllä sillä päät saa kääntymään :)

Yritin haulla kyllä ettiä mutta en oikeen mitään löytäny.

Allekirjoituksen 65 Amazon? Todnäk syyllinen on takapään puslat, ainkin itsellä oli jatkuvana murheengryyninä, (tosin ajotapani oli silloin joustava ja urheilullinen) nykyään saa myös uretaanisia. Sitten ne alemmat tukivarretkin saattaa olla huonossa hapessa, kuten ne peltitukivarret.

Itse kypsyin niihin peltihärppäkkeisiin ja vaihdoin 67 perän ripustuksineen. Ei ihan bolt-on ja tarvii pikkasen porailla reikiä ja lyhentää alatukivartta. Tai siirtää reikää korissa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: Amazon peräkö?
« Vastaus #6 : 26.09.2012, 20:01:42 »
kun puhutaan tosta rummun keskimutterista, nii tarkoitetaanko sille sitä kartiolaakerin päällä olevaa?! Mun tietääkseni sillä mutterilla säädetään sen laakerin kireys, eikä todellakaan käännetä kun sen verran että prikka sen alla just ja just liikahtaa ku meisselillä testaa...!? korjatkaahan viisaammat jos olen ihan väärässä!  :idiot2: Näin minä oon tehny ku oon jotain siellä takapäässä puuhaillut... siis muidenkin autojen kanssa kun amatsonin.

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon peräkö?
« Vastaus #7 : 26.09.2012, 20:19:43 »
kun puhutaan tosta rummun keskimutterista, nii tarkoitetaanko sille sitä kartiolaakerin päällä olevaa?! Mun tietääkseni sillä mutterilla säädetään sen laakerin kireys, eikä todellakaan käännetä kun sen verran että prikka sen alla just ja just liikahtaa ku meisselillä testaa...!? korjatkaahan viisaammat jos olen ihan väärässä!  :idiot2: Näin minä oon tehny ku oon jotain siellä takapäässä puuhaillut... siis muidenkin autojen kanssa kun amatsonin.
Etupäässä (se pää missä on ne kirkkaat lamput :D)säädetään laakerinkireys siitä mutterista ja takapäässä mutteri tiukkaa rummun kartiolle.. pitää vetää todella tiukalle, varsinkin lukon kanssa.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Amazon peräkö?
« Vastaus #8 : 27.09.2012, 17:26:12 »
Itselläkin paukaus kuulu vaikka miten varovasti koitti ajaa, auto maassa otti tukivarresta kiinni niin heilui sentti parikin. Uusien vaihto vaimensi paukauksen.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy