Race.fi  Puotilan autokorjaamo

855 T-5R

  • 81 Vastauksia
  • 29248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #60 : 05.04.2021, 07:42:46 »
Kevättä! Aiheeseen ei ole otettu kantaa ainakaan 180 päivään, joten auto seisoi talven taas, ja mitään ei saatu aikaan  :2funny:
Leimalla käynti oli ohjelmassa näin kevään korvalla, ja hylkäyshän sieltä tuli, "oikean poikittaistukivarren vasen pikkupusla halki" taisi olla virallisesti. No, ei siinä auttanut, tilasin skandixilta ~500€ hintaan kaikki vähänkään taka-akseliin tai sen kiinnittämiseen liittyvät osat, ideana oli samalla vaivalla remontoida kaikki.
(Onneksi tuli tilattua jarruputkia ja letkuja..)

Hypätäänpä tuohon remonttiin, volvon ohje oli, mutta se käsitteli vasenta puolta, joten aloitin sieltä. Ohje käskee irrottaa takajousen, ja akseli jää ikäänkuin iskunvaimentimella roikkumaan ilmaan. (Tässä vaiheessa samalla tuli jarruletku vaihdettua auto->akseli)
Ruuvailua ja kaasulla polttamista, ei ihmeempiä, muutakuin kasaan ja toinen puoli käsittelyyn samalla idealla.

Mutta oikeanpuolen akselipuolisko onkin erilainen.. sisempi nivel on eräänlaisen syvennyksen sisällä, joka vaatikin että vasemman puolen sisänivel piti irrottaa.  Ehkä ? Mutta niin sen toteutin, samalla totesin että akselinpuolikkaiden välissä oleva jarruletku oli aika kireällä, kun taistelin tuota oikeanpuoleista niveltä irti. Jarruletkun ja putken kohtaloiksi tuli rautasaha, olivat varmaan alkuperäisiä, niin ruosteessa, ettei avaimet käyneet. Tulihan se tehtyä lopulta.. :)



Tämä volvo työkalu 9995497 on mielestäni melkein välttämätön hankinta, jos aikoo nuo etummaiset nivelet vaihtaa. Oliko n. 60€ skandixilla. Vaihtoon ei mene montakaan minuuttia, tai internetissä nähtyjä vaijeritaljalla nivelrn vetämistä yms. On tämä aikalailla turvallisempi vaihtoehto. Samalla työkalulla nivel saadaan asennettua suoraan ilman hakkaamista/kiroilua/sokeutumista/henkisiä vaurioita.  :buck2:

(Käsijarruvaijeri varmaan tarvii uusia..)


855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #61 : 05.04.2021, 19:06:22 »
Kuis helpolla sait tuon tukivarren niveltä tukivarressa kiinni ptävän pultin irti? Itsellä tuottaa tällä erää vaikeuksia, kun ei pultti meinaa hievahtaa kohtalaisen väkivaltaisella vasaran käytöllä.
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #62 : 06.04.2021, 09:01:48 »
Kuis helpolla sait tuon tukivarren niveltä tukivarressa kiinni ptävän pultin irti? Itsellä tuottaa tällä erää vaikeuksia, kun ei pultti meinaa hievahtaa kohtalaisen väkivaltaisella vasaran käytöllä.
Taisi olla volvon ohjeen mukaan ihan eka pultti mikä pitää irrottaa,.
Ja kyllähän sitä sai kuumentaa kaasulla ja siitenkin sai hakata vasaralla melkolailla.
Yksi pultti akselistosss oli ruostunut niin, että kierre oli osittain kadonnut puolivälistä pulttia  :P
« Viimeksi muokattu: 06.04.2021, 09:04:48 kirjoittanut volvosami »
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #63 : 30.08.2021, 06:53:26 »
Muuta kaikkea jännää touhua ollut kesällä, niin jäänyt volvo harrastaminen vähäiselle.
Oikeastaan pelkkää ajoa ja muutama osapäivitys. Eli Bilsteinin sini-keltaiset iskarit taakse, ja turboon vaihdoin vinon #7 pesän, jotta sain Jt-tuningin 3" downpipen, (jossa on 200 cell katti) kiinni, ja sen jatkeeksi jt-tuningin 3" putkiston.


Paljon paremmin herää kyllä ahdin tuolla isommalla putkella. Mutta nyt tahtoo vetää yläkierroksilla laihalle.. 
Ja tuon putkiston kanssa paukkuu putkessa, on siis vain yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella, ei kiva  :-[ jotenka toinen vaimennin varmaan auttaa hillitsemään paukuttelua?
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #64 : 21.03.2022, 05:29:18 »
-Ei ole vastattu yli 180 päivään-

No ei, koska kesäautoilu, ja volvo on ollut lumen ja jään saartamana, josta se herätettiin taas.
Vuotava jäähdytinnesteletkun kiristys, Uusi IMM ja porscheen sopiva TCV oli vuoden ekat huollot.

Ränklättävä apulaitekiristin ei hiljentynyt uuden vaihdolla (tutkittava)


EDIT: tuo kiristimet tuskin tulee olla tuollai ihan "tapissa" toisessa päässä..
Hihna vissiin väärän mittainen? Ilmastoinnin osathan tästä on heitetty pois.

Sittenhän pikku ajelut, ekassa kiihdytyksessä repesi ahtoletku coolerin jälkeen, silikoniset tilauksessa.. vissiin alkuperäisiä, viimekesänä meni kaaauläpän letku  ::)

« Viimeksi muokattu: 21.03.2022, 07:22:45 kirjoittanut volvosami »
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #65 : 21.03.2022, 10:15:09 »
Joko hukkasit vanhan mirrin?
Ite myin T-5 katin tuonne https://retekokat.fi/

Sain yli 400€ siitä. :o meinas taju lähtee...

Jos ei numerosta saa selvää, ne laittaa sen lohjalle ja se analysoidaan yksittäisesti, näin piti mulle tehä.


Kirotus virehejä korjaatu.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2022, 14:52:30 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #66 : 21.03.2022, 12:56:41 »
Joko hukkasit vanhan mirrin?
Ite myin T-5 katin tuonne https://retekokat.fi/

Sain yli 400€ siitä. :o meinas taju lähtee...

Jos ei numerosta saa selvää, ne laittaa sen lohjalle ja se alanysoidaan yksittäisesti, näin piti mulle tehä.

Näin olen kuullut, että hyvän hintaisia.. Mutta katti laitettu "jemmaan" jos joskus vielä keksii käyttöä vakio-osille  :o arvokas 20v. Päästä  :2funny:
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #67 : 21.03.2022, 14:51:03 »
Mulla oli 2 läpivirtaavaa vaimenninta, paukautti nopeassa vaihdossa ja tietenkin jos pääsi livahtaan rajoittimelle.
Muuten ei poksutellu vaikkapa moottorijarrulla pienen vedon jälkeen.

Se katin arvo nyt riippuu niiden jalometallien kulloisestakin maailman markkinahinnoista.
Myy se mulle, saat satkun niin ei tarvi varastoida.  O:-)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #68 : 21.03.2022, 18:26:29 »
Varastointi on halpaa.. ;)

Juu, tuo putkeen paukuttelu saattaa liittyä sitten vuotavaan ahtoletkuun. Täytyy laittaa uudet ja kuulostella vieläkö paukkuu moottorijarrulla ELK
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #69 : 23.03.2022, 19:37:43 »

Tuli ahtoletkut vaihdettua ehjiin, toinenkin oli melkein puhki.. tämä oli ainakin rikki ? ;D
Ei paukuttele putkeen enää.

Arvelin että NYT volvo toimii eikä rötää .. Mutta ei, ahtopaineet karkaili parhaimmillaan 1.5 bar. (työkaveri oli kyydissä kun tehtiin tutkimuksia) -> TCV:n johto irti, ahtaa vain noin 0.5 bar.  -> TCV:n johto kiinni ja hukkaportin tanko ihan niin löysälle kuin saa, niin ahtaa 1.0-1.2 bar. ja rötää yli 0.7 bar. ahdoilla.   :o :idiot2:   mysteerin selvitys jatkuu..
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #70 : 25.03.2022, 19:38:21 »


Tulpanjohdot tuli vaihdettua, vanhat oli jotkut "high power quality silicone wire" tyyliset, valmistaja ei tiedossa, tilalle laitoin uudet Bougicordin johdot (Volvo oem valmistaja?)
Mittailin yleismittarilla ja tulokset ovat kOhm:eja  vanha vs uusi johto, yksi ei johtanut ollenkaan..


Tulpat katsoin samalla, ihan hyvänväriset. Volvon genuine tulpat.
Mutta ei rötääminen vieläkään asettunut, näyttää menevän laihalle 0.7 bar:n jälkeen  :idiot2:
Seuraavaksi varmaan bensapumpun letku tutkittava,  tuli vaan mieleen että voiko vuotaa tankin sisään, että klemmari/letku huonosti tai löystynyt tms. Boschin pumpun vaihdoin pari vuotta sitten sinne.

Tai sitten ei motronic enää vaan ymmärrä kun liikaa viriä  ::)

855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #71 : 25.03.2022, 23:53:19 »
No nyt näyttää johtojen vastukset hyviltä, suurenee vähän pituuden mukaan niinkuin pitääkin.
Bougicord on se oem.

En lukenut koko saagaa mutta ootko kyylännyt b-paineensäätimen tilanteen?
B- suodatin?

Mulla tais olla sama lastu T-5 mallissa, ahto sen baarin verran, muuten vakio vain bsr catback.
Penkissä tuli se mitä tehdas lupaa vakiona. :P
Tuon ajan vehkeissä volvo ilmotti reippaasti yläkanttiin mutta veikkaisin että lastulla tuli n.40 kaakkia lisää, ihan eri auto.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2022, 00:06:54 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #72 : 26.03.2022, 05:30:51 »
Autodocilta joskus tässä tilasin nuo bougicord johdot (65€ Tais maksaa) sattui vaan löytymään varaosakätköstä ihan vahingossa..  :idiot2:

Bensanpainesäätimen olen vaihtanut uuteen viimekeväänä, mallia skandix/nimetön. Ainakin letku oli kiinni säätimessä ja imusarjassa.
Suodatin on muistikuvieni mukaan viimevuotinen ja bosch.

suhtaudun tämmöisiin lastuvirityksiin hieman varauksella, paljon ne lupaa ainakin  ;D
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #73 : 26.03.2022, 09:30:29 »
Mulla tuo sama lastu oli tosiaan teevitosessa, ei sen kanssa mitään ongelmia ollut.
Penkissä meni karvan verran rikkaalle, sehän sopi mulle ei sula paikat.

Muutama heponen olis voinu olla enempi jos seos ois ollu ihan optimi. ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R
« Vastaus #74 : 29.03.2022, 10:10:46 »
Yks päivä tutkailin papereita, suuttimet jotka vaihdoin parivuotta sitten oli 342cc / 3bar. finjectorin testilapun mukaan

Vakiot on 315 cc /3bar ?  Ilmeisesti..

Monesta varaosakataloogista selailin että käy kyllä 850 t5:een nuo nykyiset suuttimet ja lähteestä riippuen tuotot olisi samat. Tuo testilapun tulos vaan saattoi olla avain ongelmaan  :o täytyy vaihtaa vakiosuuttimet takaisin ja katsoa mitä tapahtuu
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

 

Autoracing  KL-varaosat