Ateho  Elekma

Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot

  • 37 Vastauksia
  • 14928 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #15 : 09.05.2014, 12:19:44 »
Vanha lohko

1/2 UNC 80 mm

Uusi lohko

M12x80

Tälläinen tieto löytyy www.gcp.se sivustolta jossa on skannattuna kaikki vm. 80 ja vanhemmat varaosakirjat. Myös löytyy hinnat ja saatavuus. Se olla huva sivu!


1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #16 : 09.05.2014, 12:21:42 »
Vanha lohko

1/2 UNC 80 mm

Uusi lohko

M12x80

Tälläinen tieto löytyy www.gcp.se sivustolta jossa on skannattuna kaikki vm. 80 ja vanhemmat varaosakirjat. Myös löytyy hinnat ja saatavuus. Se olla huva sivu!

Tätä mieltä mäkin alunperin olin, mutta "Ässäarpa" kumosi mun mutuilun vääräksi ??? Tuo kyllä puoltaisi sitä, että vanhemmat pultit ovat hitusen paksummat 1/2"(12,7mm) vs. 12mm
« Viimeksi muokattu: 09.05.2014, 12:23:38 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #17 : 09.05.2014, 13:20:54 »
Onkohan enää aivan varmaa, että tuossa kyseisessä moottorissa on alkuperäiset laakerikannet paikoillaan.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #18 : 09.05.2014, 14:04:52 »
Jos laakeikansilla meinaat pukkeja(?) niin kyllä sanoisin, että on varma.

Kone on -73 vm huoltokirjallisesta 144 autosta joka tuli paaliin ensimmäiseltä omistajalta.

Pitänee ottaa video, kunnei kaikki tunnu tajuavan mistä kiikastaa.

jos jostain löytyisi vahvaa UNC 1/2" kierretankoa, niin siitähän ne saisi tehtyä... Tai sitten poraa pukkeihin 0.1mm isommat reijät tai sorvaa 6-bolt lohkoisen pulteista sen verran pois.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #19 : 09.05.2014, 14:14:11 »
jos jostain löytyisi vahvaa UNC 1/2" kierretankoa, niin siitähän ne saisi tehtyä... Tai sitten poraa pukkeihin 0.1mm isommat reijät tai sorvaa 6-bolt lohkoisen pulteista sen verran pois.
Eikö pulttikaupasta saa UNC 1/2" kovia pultteja?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #20 : 09.05.2014, 14:20:29 »
Eikö pulttikaupasta saa UNC 1/2" kovia pultteja?

 Víitu.

Kyllä on kaikki paikalliset pulttiliikkeet käyty läpi. Aina sama ongelma, pultin pituus kun kasvaa 80mm pitkäksi, niin pultin kierteetön osuus on aina karvanverran liian paksu. 60mm ja sitä lyhyemmät menee nippanappatunkemalla.

Jos löytyisi nyt nuo saaaatanan oikeet pultit jotka siinä olikin kun sitä kaljapäissään purettiin tai 80mm pitkät täyskierteiset vahvat pultit niin ongelmaa ei olisi. Itseään tässä pitää syyttää.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #21 : 09.05.2014, 14:34:15 »
Víitu.

Kyllä on kaikki paikalliset pulttiliikkeet käyty läpi. Aina sama ongelma, pultin pituus kun kasvaa 80mm pitkäksi, niin pultin kierteetön osuus on aina karvanverran liian paksu. 60mm ja sitä lyhyemmät menee nippanappatunkemalla.

Jos löytyisi nyt nuo saaaatanan oikeet pultit jotka siinä olikin kun sitä kaljapäissään purettiin tai 80mm pitkät täyskierteiset vahvat pultit niin ongelmaa ei olisi. Itseään tässä pitää syyttää.

Siniseltä?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #22 : 09.05.2014, 15:15:16 »
Víitu.

Kyllä on kaikki paikalliset pulttiliikkeet käyty läpi. Aina sama ongelma, pultin pituus kun kasvaa 80mm pitkäksi, niin pultin kierteetön osuus on aina karvanverran liian paksu. 60mm ja sitä lyhyemmät menee nippanappatunkemalla.

Jos löytyisi nyt nuo saaaatanan oikeet pultit jotka siinä olikin kun sitä kaljapäissään purettiin tai 80mm pitkät täyskierteiset vahvat pultit niin ongelmaa ei olisi. Itseään tässä pitää syyttää.

Mä ymmärrän, että sä kaipaat niitä pultteja, mutta ihan hyvässä hengessä tässä yritetään auttaa ja selvittää tätä tilannetta, joten lopeta tuo riehuminen.

Kaiken lisäksi mä luulen, että tässä on nyt joku koira haudattuna ja olen edelleen sitä mieltä, että 8-pulttisessa miljoonalohkossa on milliset kierteet runkopukeissa. Oletko kokeillut laittaa tavallista M12 pulttia niihin lohkon kierteisiin?

-73 ei ole ollut vielä miljoonalohkoa. Jos moottori on joku tehdaskunnostettu, niin saattaa ihan hyvin olla koottu sekalaisista osista.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #23 : 09.05.2014, 15:41:24 »

-73 ei ole ollut vielä miljoonalohkoa. Jos moottori on joku tehdaskunnostettu, niin saattaa ihan hyvin olla koottu sekalaisista osista.


Vaikea kuitenkin uskoa että kunnostuskoneistamossa pukit ja lohko erotetaan toisistaan?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #24 : 09.05.2014, 16:00:21 »
Ehkä kannataisi soittaa US-partsiin. Tai Caterpillarille. Sinne ne tuumaiset pultit menneet on?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #25 : 09.05.2014, 16:03:15 »
Vaikea kuitenkin uskoa että kunnostuskoneistamossa pukit ja lohko erotetaan toisistaan?

Tarkoitin lähinnä kampuraa ja lohkoa ;)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #26 : 09.05.2014, 18:27:29 »
Kaiken lisäksi mä luulen, että tässä on nyt joku koira haudattuna ja olen edelleen sitä mieltä, että 8-pulttisessa miljoonalohkossa on milliset kierteet runkopukeissa. Oletko kokeillut laittaa tavallista M12 pulttia niihin lohkon kierteisiin?

Juu olen kokkeillut vinokonneen pultilla, muutoin käypäset mutta se jenga..

Ja minä mittää oo riehunut? Olen järkyttynyt.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #27 : 09.05.2014, 18:36:50 »
Siniseltä?

Tämä valttikortti on käyttämättä, mutta en halua edes tietää paljonko maksaa kappaleelta, kymmenen kumminki tarviin.

Skandixilta saa, mutta auto on käyttöauto joten en kauhean kauvan viiti fillarilla tuolla vesisateessa sotkea. :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #28 : 09.05.2014, 19:23:33 »
Vanhat on 1/2" tuumakierteillä ja uudemmat millikierteillä. Pukit vaihtuvat mielestäni samaan aikaan kuin jengat pulteissa.

Voiskohan tää olla joku sekasikiö, missä on millisen pukit tuumalohkossa?

Lisäksi jossain mielen takaraivossa on aikanaan kuultu kertomus, että volvolla olisi ollut tiettyinä vuosina ongelmia B20 runkopukkien kanssa ja lohkoja olisi jonkun verran uusittu/korjattu takuuseen tämän vaivan johdosta. Jos oikein spekuloisi, niin tämähän voisi olla joku tälläinen takuukorjattu lohko?

Jos olet varma, että ne pukit siihen lohkoon kuuluvat, niin aika helppo ratkaisu olisi porata ne pukkien reiät isommiksi. Mutta vähän ihmeelliseltä tuntuu, kun silloin siellä olisi pitänyt olla kavennetulla varrella olevat 1/2" ruuvit?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #29 : 10.05.2014, 09:28:23 »
Tämä valttikortti on käyttämättä, mutta en halua edes tietää paljonko maksaa kappaleelta, kymmenen kumminki tarviin.
Joskus jotain vinokoneen pultteja hain siniseltä, niin ei paljoa heittänyt pulttikaupan hintaan verrattuna.

 

Proturbo  Autodiagnoosi