Autodiagnoosi  Carcom Oy

tupla Su:t vakiokoneeseen

  • 37 Vastauksia
  • 11223 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
tupla Su:t vakiokoneeseen
« : 11.09.2013, 20:17:57 »
Tuommosta mietiskelen kun tarjolla olis ylivaihdelaatikko kaikkine hilkkeineen, autossa vakio b18 a-moottori. Onko vastaavaa hyötyä eli muuttaako pirteämmäksi vai ei. Moottori on hyvässä kunnossa ja en halua sille sen kummempia muutoksia tehdä.
SU:t sen takia että niistä on jo aiempaa kokemusta.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #1 : 11.09.2013, 21:02:28 »
Olen itse nyt leikkinyt noitten SU kaasuttimien kanssa ja en lähtisi kyllä pelkästään tehon lisäyksen takia vaihtamaan jos ei koneelle muuta ole tehty niin ei paljon tehot kyllä voi kasvaa,säätämistä kyllä sitten riittää senkin edestä. Ylivaihde sinällään kyllä säästäisi polttoainetta jonkin verran ja olisi mukavampi maantiellä kun koneen kierrosluku laskisi.
Itse suosittelen pysymään yhdessä kaasuttimessa vakiomoottorin kanssa,ruokkii kyllä tarpeeksi
Ja on vähemmän murhetta. :)


Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Matu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #2 : 11.09.2013, 21:46:51 »
Omistin joku aika sitten 62 sport amazonin jossa oli orkkis B18D moottori, jossa oli nuo Su:t.
Tilasin suoraan valmistajalta Englannista korjaussarjan, säädin ohjekirjan mukaan ja ajoin kaksi kesää ilman minkäänlaisia ongelmia. Noissa olikin säädöt pielessä ja neulat  ynnä muut osat kuluneet.
Muistelen että noissa alkupään D-koneissa oli samat A-nokat kun vakiokoneissa, vai oliko, tehoa kun ei ole enemmän kun 15 hv.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #3 : 11.09.2013, 22:13:21 »
Tietääkseni B18D koneessa käytettiin C nokkaa? Eli aikalailla tirheämpi nenu. ???
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #4 : 11.09.2013, 22:23:26 »
Äkkiäkös sinne vähän pirteämmän nokankin vaihtaa...
C:hän niissä sporteissa oli vakiona. Taisi olla vielä 105 heppaisessa B20 koneessakin.
Jos juuttuvakurkkuiset SU:t remppaa ja niiden kanssa osaa muutenkin elää niin oma mielipiteeni on, että hienomman näköisiä kaasareita saa hakea.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #5 : 11.09.2013, 22:32:30 »
Kyllähän ne parhaimman näköiset amazonin pellin alla on ja itsekin koitan saada ne säätöihin.
 Tuli tehtyä muutakin tuolle moottorille niin ei tuo yksi strömppä enää pysty ruokkimaan.
Samaa mieltä siitä että sen nokan vaihtasin kans niin tulis selkeesti tehoa lisää, ei pelkät kaasarit juurikaan auta. ???
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013, 22:58:52 kirjoittanut Kivinjuh »
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #6 : 11.09.2013, 23:04:50 »
Pakko mainita omasta kokemuksesta sen verran että vakio b20 koneeseen aluksi siellä oli yksi SU, ja A nokka, muuten vakio. Niin toimi se kyllä, säätöä ei ollut juurikaan, vääntöä oli alhaalla vaikka muille jakaa. Kulutus pyöri 13.5 tietämllä. Sitten vaihtui tupla SU:t, ja pari muuta osaa, (ei mitään ihmeellistä kuitenkaan, isoin muutos oli peltipakosarja), ei varsinaista muutosta havaittavissa ollut. Mutta sitten (kansipahvin kärähdettyä, kun piti kone avata) vaihtui samalla nokka K:hon, jolloin tuli jo muutoksia, alakierroksilla tuntui kone samalta tehoissa, mutta jaksoi kiertää paljon pitemmälle jo, ja kulutus tipahti 6.7Litraan/100km. Eli puolella !

Eli suosittelen nokan vaihtoa samalla, itse en löydä yhtäkään pahaa sanaa tuosta tupla SU:t ja K-nokka setistä. Oli toimiva ja oikein mukava ajella.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #7 : 12.09.2013, 06:52:04 »
SU:t on parasta. Kaiken voi tehä niihin ite ja säätäminenki on helppo tajuta.
Kuluneitahan ne alkaa olemaan moni jo niistä alipainemännistään,
kannattaa haalia pari missä mäntien putoamisnopeus hyvin liki sama.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #8 : 12.09.2013, 11:43:16 »
Itellä nuo SU:t alkaa olemaan melkonen riesa vaan nyt tuon uuden konekombinaation kanssa. Ne ei oikein toimi mitenkään enää, tai sitten en vaan osaa niitä säätää enää tuohon. Ei niinkun millokaan ole hyvä. :(

Ja lisätäämpä vielä tuo että keulanpuoleinen kaasari ampuu sen "iskarikorkin" ihan kokoajan irti. ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #9 : 12.09.2013, 18:12:12 »
Ootko varma et sul on oikee korkki kuppiin?
Niitten pitää hengittää ulos, on olemassa kuppeja missä on reikä+ umpinainen korkki,
sekä umpinaisia kuppeja hengittävällä korkilla. Äkkiseltään tulis mieleen oisko nyt
umpinainen kuppi ja korkki ja siks ampuu?
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013, 18:25:20 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #10 : 12.09.2013, 23:37:52 »
Aijaha :idiot2: Enpä ole tollasta(kaan) tiennyt. Huomenna tarkistus heti ensimmäisenä. Saattaa parantua monikin asia koneen käynnissä kertalaakista, jos vika tuossa :buck2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #11 : 17.09.2013, 23:21:32 »
Niin, ihan kuten arvelinkin, on molemmissa korkeissa ilmareijät.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #12 : 30.09.2013, 18:50:58 »
Itellä nuo SU:t alkaa olemaan melkonen riesa vaan nyt tuon uuden konekombinaation kanssa. Ne ei oikein toimi mitenkään enää, tai sitten en vaan osaa niitä säätää enää tuohon. Ei niinkun millokaan ole hyvä. :(

Ja lisätäämpä vielä tuo että keulanpuoleinen kaasari ampuu sen "iskarikorkin" ihan kokoajan irti. ???
Nyt sain minäkin tuon männän korkin irtoomaan. >:( paikalla kun antoi nopeesti kierroksia niin irtosi,luultavasti öljy liian jäykkää kun koneessa on imuja riittävästi niin öljy ei
"Ehdi"kiertää mäntää vaan nostaa sen väkisin ylös? Kokeilaas notkeempia öljyjä. ???
Vai oliko vaan liikaa öljyä?
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #13 : 01.10.2013, 01:46:00 »
Itellä vaikka siellä olisi mitä öljyä, niin ne häviää kummallisesti johonkin  ??? Ei roiski niitä ulos, koska kaasarit/konepelti/moottori ei ole yhtään öljyinen. Jotenkin ne päätyy seoksen sekaan kait. Ja korkki ei vaan kestä, kaikki kokeiltu. En keksi itsekään muuta kun et koneessa on SU:ille liikaa imuja.

On kokeiltu useampikin alipainemäntä-kansi-öljytikku kombinaatiota erikseen ja sekasin.Ja tosiaan monenlaista öljyä..

Auttaisikohan jos laittaisi vaikka pari prikkaa alipainemäntiin jousien alle painoiksi ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #14 : 01.10.2013, 06:43:23 »
Itellä vaikka siellä olisi mitä öljyä, niin ne häviää kummallisesti johonkin  ??? Ei roiski niitä ulos, koska kaasarit/konepelti/moottori ei ole yhtään öljyinen. Jotenkin ne päätyy seoksen sekaan kait. Ja korkki ei vaan kestä, kaikki kokeiltu. En keksi itsekään muuta kun et koneessa on SU:ille liikaa imuja.

On kokeiltu useampikin alipainemäntä-kansi-öljytikku kombinaatiota erikseen ja sekasin.Ja tosiaan monenlaista öljyä..

Auttaisikohan jos laittaisi vaikka pari prikkaa alipainemäntiin jousien alle painoiksi ???
Voihan sellaistakin kokeilla, ja noihin on eri jäykkyyksillä olevia jousiakin olemassa.
Muistaisin nähneeni myytävänä jousia joilla oli eri jäykkyys ilmoitettu.  ???
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

 

Ateho  Elekma