Elekma  Autoracing

tupla Su:t vakiokoneeseen

  • 37 Vastauksia
  • 11235 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #15 : 01.10.2013, 06:55:03 »
On niitä eri jäykkyyksillä olemassa, vaikuttaa tosiaan männän nousunopeuteen ja sitäkautta myös kaasun vastaavuuteenkin
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #16 : 01.10.2013, 07:01:49 »
Jokin kompromissi vois olla mahdollinen,vähän jäykempi jousi niin vois pysyä korkki
paikoillaan? Ainahan noi alipainekaasarit on hieman hitaammat reagoimaan.
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #17 : 01.10.2013, 17:26:42 »
Niin unohtui sanoa että ilman öljyäkin ne korkit ampuu heti ulos, joka kerta kun avaan konepellin, keulan puoleinen korkki on irti. Ihankun se männän varsi ottaisi kiini korkkiin ja tyrkkää sen ulos aina kun antaa koneelle kaasua.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #18 : 01.10.2013, 17:53:46 »
Mikähän tossa nyt on? Onko sulla korkin alla tiivisteet tallella. :idiot2: Aattelin että jos vaikka "pohjais" kun sormella nostin luistin ihan ylös niin tulee aivan tasan kupin reunan kanssa.
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #19 : 01.10.2013, 18:06:11 »
Ei meinannu korkki pysyä itelläänkään kiinni... No ei vaiskaa :2funny:  Jos korkin kierre huono, ei tule pysymään koskaan hyvin kiinni. Etsi jostain parempi kuntoinen kaasari/ korkki. joskus joku joutu oikein liimailemaan noita kiinni.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #20 : 01.10.2013, 21:50:40 »
Joo on tiivisteet korkin alla molemmissa. En keksi muuta kun että männät ottaa korkkiin kiinni. Kierteet on tosiaan kaikista korkeista jo mennyt. jokaisessa sama juttu. Vaihdoin myös ne kupolit joku aika sitten, aiemmin ampui peräpään puoli, nyt vaihdon jälkeen ampuu keulan puoli. Kaasareita siis on 3 paria, on kokeiltu kaikkia, sekaisn ja vaikka miten. Pitää varmaan suosiolla hommata vaakaimut. Alkaa usko loppumaan noiden juuttuvien kanssa.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #21 : 01.10.2013, 23:10:36 »
Se jäi mainitsematta, jos säädöt laihalla tai synkka mettässä, niin silloin noi pässin pallit aivastelee ja sylkee korkkia. Kun se lyö tulta sieltä pallin väärältä puolelta, niin mäntä saa kyytiä. Olen joskus nähnyt jonkun tekevän 'varmistimen' siihen korkin päälle, sellaisen esim teräslangasta päät pienissä reijissä siitä korkin kierteen kohdalta läpi :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 01.10.2013, 23:19:46 kirjoittanut kilikali »

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #22 : 02.10.2013, 03:58:04 »
Joo synkka pitäisi olla kohdallaan, ja seos on ihan ohjeen mukaan säädetty. Jännä kun ei koskaan ole ollut tällaisia ongelmia kuin nyt tuolla R-nokalla. Aiemmassa koneessa oli lähes vakio kansi ja K-nokka, ongelmia oli lähinnä tyhjäkäynnin kanssa vaan, kun oli kuluneet läppäakselit. Muuten toimi kuin unelma. Ja ajelin aikalailla liian laihalla aina  :idiot2: Koneen tuntuu muutenkin olevan vaikea saada vetoa päälle, liikkeelle lähdössä hyytyy täysin, ja sen jälkeen alkaa kelata vauhtia. Vasta kun on tarpeeksi kierrosta, alkaa tehojakin tulemaan. Ja aina kaasua antaessa kuuluu aluksi kauhea röhkiminen kaasareista, ja sellanen ihme kolkutus, ihankun toinen/molemmat alip.männät hakkaisi pohjaan nopeaa tahtia ennenkun alkavat aueta kunnolla.

Nyt siis koneen vaihdon jälkeen vaihtui uusi pari pallejakin koneeseen jotka on holkitettu ja pitäisi muutenkin olla hyvässä peruskunnossa. Ei vaan ole näköjään  :-\  pitänee kokeilla heittää vanhat väljät takasin kiinni.

-Se jäi vielä sanomatta että ei nuo kaasarit koskaan ole aivastellut, en ole ainakaan kuullut. Konetta kasatessa testikäynnistyksillä tuli ainoat aivastukset.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2013, 04:00:40 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #23 : 02.10.2013, 07:56:39 »
Kyllä se toi R-nokka mullakin sen tekee että kierroksia pitää hieman nostaa liikkeelle lähtiessä ennen kuin kun kytkimen nostaa, muuten jää "miettimään" eikä isommillakaan vaihteilla ihan pikku kierroksilla jaksa vetää. Parista tonnista vetää kyllä komeesti sitten. S*
Mutta niin kait se vaan menee.
Yhen ainoon kerran toistaiseksi korkki vasta irronnut. :)
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #24 : 02.10.2013, 09:32:35 »
Kyllähän ne vakio koneessa jotenkin vörkkii, mutta alappas virittämään :-\  Eihän noissa ole edes kiihdytyspumppua. Joskus noihin sai noita 'jyrkempiä' neuloja ja muuttivat noita alipaine reikiä sinne mäntiin, jotta mäntä nousisi nopeammin ylös ja kone saisi soppaa paremmassa suhteessa. Nyt menee jo vähän ohi aiheen, kun tää topikki oli vakiokoneeseen.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #25 : 02.10.2013, 13:12:39 »
Ohi aiheen menee joo, mutta kirjotan nyt silti, että noissa kiinni olevissa SU:issa on aika paljonkin vakioita ohuemmat neulat, sellaset jotka ohenee ihan kunnolla puolestavälistä kärkeen, ja tulee reilusti kokonaan ulos suutinputkesta kun on hanat auki kokonaan. Ehkä se onkin se ongelma nyt sitten. Silmämääräisesti katottuna ovat 1/2 vanhojen paksuudesta.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #26 : 02.10.2013, 16:17:53 »
Niin pitääkin ei toimi virikone alkuunkaan vakio neuloilla, ei saa tarpeeksi bensaa. Mulla oli ensin vakio neulat ja ihan nuhainen oli. :-\  tilasin uudet ja ohemmat niin pelittää jo ihan erilailla,penkittäjä suositteli KD tyyppistä neulaa mutta ei ollut nyt ainakaan kaasutin expertillä saatavana. Nuo nyt paikoillaan olevat on jotain siltä väliltä. ???
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #27 : 02.10.2013, 19:41:22 »
Piti oikein tarkistaa, itselläni on kiinni TN neulat. Ovat varmaan vähän liian rajut jo. Aluksi melkein heti koneen kasaamisen jälkeen toimi kone, veti kun pieni eläin, ei hyytynyt yhtään edes lähdössä tyhjäkäynniltä vaan kävi hieromaan 195/65-15 nakkia kun jäällä, kaasusta painui penkkiin mukavasti, sitten alkoi sataa ongelmia, mikään ei toimi enää. tiedä sitten.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #28 : 09.10.2013, 01:50:13 »
Jatkan nyt vieläkin tänne vaikka ei vakiokoneesta onkin aihe.

Nyt oli motti tutkinnassa ongelmiensa takia. (Venttiilivälykset oli elänyt jostain syystä ??? aika rajustikin. Sekä sytkä oli ilmeisesti pikkasen liian aikasella). SU:t purin taas kerran, ja tutkin läpi ja kasasin.  Ei näkyviä vikoja. Mutta yksi juttu ihmetyttää, neulat ovat täsmälleen samalla korkeudella männissä, suuttimet ovat täsmälleen samalla korkeudella, niin miksi ihmeessä synkka on ihan päin käsiä, keulan puoleinen suutin pitää olla meikein kierroksen enemmin auki että niillä testinastoilla saa samanlaiset tulokset tyhjäkäyntiin. Voiko tuo viitata jostain ongelmasta ? 

Lisäksi nyt  lentää vähän väliä peränpuoleinen kaasarin korkki. Ennen lensi keulanpuolelta jatkuvasti.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #29 : 09.10.2013, 06:51:30 »
Jos venttiilivälykset elävät niin nokka/nostajat voi olla vainaat.

 

KL-varaosat  Race.fi