Race.fi  Puotilan autokorjaamo

tupla Su:t vakiokoneeseen

  • 37 Vastauksia
  • 11221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #30 : 09.10.2013, 09:02:41 »
miksi ihmeessä synkka on ihan päin käsiä, keulan puoleinen suutin pitää olla meikein kierroksen enemmin auki että niillä testinastoilla saa samanlaiset tulokset tyhjäkäyntiin. Voiko tuo viitata jostain ongelmasta ? 

Lisäksi nyt  lentää vähän väliä peränpuoleinen kaasarin korkki. Ennen lensi keulanpuolelta jatkuvasti.

Imuvuoto yleinen syy tuollaisiin oireisiin. Tulppaa jarrutehostajan letkunlähtö varmistaaksesi, ettei siellä ole vuotoa. Aukeaahan läpät varmasti synkassa? Onhan puristuspaineet pytyistä mitattu?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #31 : 09.10.2013, 09:12:35 »
Läppien aukeaminen on tarkistettu pari kk sitten. Sen voisi vielä tarkistaa. Ainakin alipainemännät nousee kaasusta tasaisesti, sen katsoin nyt. Pitää tuo tehostimen letkulähtö tulppaus testata, ja ne läpät.
Puristuspaineet on ok 2. Ja 4. Pytyissä. 3.-pytty karvan verran alle ja 1.-pytty jää vähän enemmin. Öljyn kanssa pitäisi vielä kattoa ainakin tuo 1.pytty, mutta melkein tiedän että renkaat siellä fuskaa.

Ei näköjään äsken tullut viesti läpi, niin nokka ja nostimet ovat kesällä vaihdettu uusiin, eikä ole paljoa ajettu siitä. Ja on jo toinen kerta kun niitä on saanut korjata.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #32 : 09.10.2013, 09:49:14 »
Toivottavasti laatu on parantunut 25 vuodessa viritysnokka-akseleiden osalta sillä silloin meni oma ja yhden kaverin tarvikeakseli sököksi noin 2000 km ajoilla. Ainakin omasta kului muutama nokka melkein sileiksi ja nokkien pinnat oli kuin haulikolla ammuttu.
Molemmat oli sisäänajettu myyjän ohjeiden mukaan ja suositelluilla rasvoilla.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #33 : 09.10.2013, 10:52:32 »
Niin että tällanenkin mahdollisuus on olemassa. Ostin nokan ja nostajat en siis kirjaimellisesti uutena vaan ihan vähän ajettuna, ja oli kyllä ihan uudenveroinen. Tiedä sitten onko tuo oma kone jauhanut sen rikki. En ainakaan huomaa mitään oiretta. Kauhean kova naputus kuuluu keinuvivuista tosin. Välykset .4mm suunilleen.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #34 : 09.10.2013, 11:34:47 »
Silloin -80 luvulla oli tehtaalla akseleiden karkaisu mennyt kai poskelleen ja akselit/nostajat oli uusia.
Äkkiäkös ne nokkien nostot mittaat.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #35 : 09.10.2013, 13:46:34 »
Selittäisi tuo kyllä monta ongelmaa, mutten oikein jaksa uskoa että tässä tapauksessa noin olisi käynyt. Kun yksi vena oli melkein nolla-välyksellä, toisessa oli pitkälle yli .50, loput oli +-.05 sisällä siinä .40mm..
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #36 : 09.10.2013, 13:50:39 »
Onko kanteen tehty seetirenkaat ja jos ei ole niin onko käytetty lyijyn korviketta? Vakio tappikonehan ei tavallista bensaa kestä vaan venttiilit uppoaa kanteen.
(Tai tässä uskossa olen elänyt)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tupla Su:t vakiokoneeseen
« Vastaus #37 : 09.10.2013, 14:04:41 »
Ei ole seetejä tehty, tai en mene varmaksi sanomaan, en muista edes kattoneeni tuota. Lyijykorviketta käytetty satunnaisesti. En kyllä ole koskaan käyttäny edelliselläkään koneella korviketta, eikä siihen ollut tehty seetejä. Ei ollut mitään ongelmaa tai jälkeä uppoamisesta. Voihan tuokin olla vaihtoehtona. Uskoisin silti itse tässä tapauksessa oireet ja kaikki huomioon ottaen ongelmien olevan kaasareissa nyt. Kun kone kasauksen jälkeen toimi upeasti, mutta sitten roplasin kaasareita ja tehot hävisi sillä kertaa, eikä ole näkynyt koommin. Nyt on koko kone sekasin kun oon sorkkinut joka paikasta. Varmaan se 50% tehoista jäljellä tällä hetkellä, eikös se vielä sillon lasketa onnistuneeksi viritykseksi  ;D
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Samppasport  Futurez