RallyBaron  Samppasport

Veteraanin dieselöinti

  • 59 Vastauksia
  • 25942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #15 : 10.10.2014, 18:08:34 »
Onhan tuota nelos tdi:tä passatin, a6:n, a4:n, 80:n ja ties minkä keulalla pitkittäin tehtaalta lähtien.

Noissa saattaa olla hieman erilainen etupalkki, mitä Amazonissa ;)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #16 : 10.10.2014, 18:36:46 »
Noissa saattaa olla hieman erilainen etupalkki, mitä Amazonissa ;)
Juu niissä "etupalkki" kiertää kytkinkopan alta muistaakseni

Kone kun roikkuu niin edessä että amazonissa tars samanlaisessa asennuksessa tuoda moottori säleiköstä pihalle :D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #17 : 10.10.2014, 19:48:16 »
Juu niissä "etupalkki" kiertää kytkinkopan alta muistaakseni

Kone kun roikkuu niin edessä että amazonissa tars samanlaisessa asennuksessa tuoda moottori säleiköstä pihalle :D

Jep, Audin saman korimallin Quattrossa on etuperä siinä samassa kasassa...

Portterin tehottomimmassa vitosessa ei tainnut vaan olla cooleria, et sen suhteen on sitten tehtävä joko omavalmistemoottori(penkkilappu "lisätylle" välijäähylle, olettaen että D5252T on lähtökohta) tai sitten jumppailla katsastukseen vaan pois...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #18 : 10.10.2014, 20:59:11 »
Jaahas täällä on tämmönenkin aihe.
Mulla on duettin diiselöinti just kesken. PSA DW10 moottorina ja volvon M47 jatkoks. Katotaa jos tosta tulis jotain talven aikana.. Konttorilta on saatu siunaus jo.  :)

Poissa lucky74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #19 : 10.10.2014, 21:37:44 »
 Lisäänpä lusikkani soppaan. Duunipaikalla kävi asiakas tavaraa hakemassa ja kiinnitihän se heti huomion kun duetilla ajetaan. Vielä enemmän herätti käyntiääni mielenkiintoa. Kyseinen laite oli leimattu toyotan 2,4 disulla sekä 5 lovisella laatikolla. eikös tuota pataa ole ahdettunakin olemassa ainakin runnerin keulalla?

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #20 : 11.10.2014, 00:21:50 »
Tuo 118 on niitä SAE heppoja, mitkä ei kelpaa suurimmalle osalle katsastusmiehistä. DIN hepat tuossa koneessa taitaa olla noin 108.

Ainii  :facepalm:
eli
108hv x 1,2 = 129,6hv

Paljonko D5252T painaa? Noi Toyotan koneet tais olla ahdettuna alkaen 220kg ja teknisesti lähempänä kait tota D24T:tä. Ainakin Hilun koneet.

Mitenkä tuo Transportterin 102hv versio eroaa ulkoisesti D5252T:stä (jos ei lasketa moottorin suojapleksia ja putkia/letkuja yms)? Onko Moottorin malli stanssattu/valettu johonkin päin lohkoa?
Toisin sanoen: Onko mahdollista tunnistaa kone D5252T:ksi vaikka väitän että se on Transporterin 102hv 2,5Tdi (ACV, AUF, AYC tai AXL?


Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #21 : 11.10.2014, 00:41:55 »
Lisäänpä lusikkani soppaan. Duunipaikalla kävi asiakas tavaraa hakemassa ja kiinnitihän se heti huomion kun duetilla ajetaan. Vielä enemmän herätti käyntiääni mielenkiintoa. Kyseinen laite oli leimattu toyotan 2,4 disulla sekä 5 lovisella laatikolla. eikös tuota pataa ole ahdettunakin olemassa ainakin runnerin keulalla?

Tuohon moottoriin verrattuna Deeku on avaruustekniikkaa... Varmahan se on, mutta sadan hevosen saavuttaminen vetäville on optimismia...

E: näppituntumalla 200-230kg vois olla tuo vitonen apulaitteineen.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2014, 00:54:10 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #22 : 11.10.2014, 20:26:46 »
Miten olisi esim BMW 6cyl 325td (M51D25) 115hv tai Mersun 5cyl E 250 td (602.962) 126hv?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #23 : 11.10.2014, 20:44:14 »
Ehkäpä olisi viisasta alkaa lähestymään tilannetta 4- tai 5-sylinteristen suunnasta ???

Kutonen vaatii jo niin paljon tilaa, että menee  rintapellin tekeminen aika monimutkaiseksi ja siitä johtuen polkimillekin jää hieman niukasti tilaa.

Vitonen saattaisi mennä konehuoneeseen ihan sellaisenaan, kunhan vaan siirtää syyläriä.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #24 : 11.10.2014, 20:46:52 »
totta kyllä...

E 200 cdi löytyy 122 hv versio ja ois nelipyttynen.

Ois kaiketi aika yleinen moottori mutta aika vähän löytyy kosketuspintaa noin muuten.

Edit: Aika kompaktin näkönen toi 200 cdi ja kokonaisen auton saa tekniikan luovutukseen melko edullisesti.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2014, 20:59:03 kirjoittanut skipi »

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #25 : 12.10.2014, 02:14:35 »
Jaahas täällä on tämmönenkin aihe.
Mulla on duettin diiselöinti just kesken. PSA DW10 moottorina ja volvon M47 jatkoks. Katotaa jos tosta tulis jotain talven aikana.. Konttorilta on saatu siunaus jo.  :)

Minkälainen toi duettin keularakenne on etupalkin osalta verrattuna amazoniin? Kuvissa toi DW10 näyttää siltä ettei ainakaa sellasenaan menis amazoniin. Onko öljypohjaa vara muokata edestä matalammaksi?

Oisko heittää jotai projektikuvia..?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #26 : 12.10.2014, 04:01:12 »
Minkälainen toi duettin keularakenne on etupalkin osalta verrattuna amazoniin? Kuvissa toi DW10 näyttää siltä ettei ainakaa sellasenaan menis amazoniin. Onko öljypohjaa vara muokata edestä matalammaksi?

Oisko heittää jotai projektikuvia..?
Noh tässä on tällänen karu sovitus.


Kuvassa ei ole vaihteistoo jatkona tai mitään muutakaan, mutta johkin tohon se tarvis saada..
« Viimeksi muokattu: 12.10.2014, 12:31:13 kirjoittanut Juzi »

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #27 : 12.10.2014, 12:25:23 »
Eroaahan toi pv tosiaan aika rankasti rakenteiltaan amasta.

Saako tota aman etupalkkia muokata/hitsata vai luetaanko se samaan sarjaan kuin tukivarret?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #28 : 12.10.2014, 12:31:40 »
Eroaahan toi pv tosiaan aika rankasti rakenteiltaan amasta.

Saako tota aman etupalkkia muokata/hitsata vai luetaanko se samaan sarjaan kuin tukivarret?
Järkevämpi muokata öljypohjaa ja öljypumpun imuputkea kuin etupalkkia.


Tuolta voi yhden veteraanin dieselöintiä seurailla kunhan vaan olis motivaatiota ja massia... 6kk deadlineen: https://www.facebook.com/krt145
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Veteraanin dieselöinti
« Vastaus #29 : 12.10.2014, 13:28:43 »
Kiitti linkistä. Mielenkiintoinen projekti. Toivottavasti valmistuu  O0


Saako tota aman etupalkkia muokata/hitsata vai luetaanko se samaan sarjaan kuin tukivarret?

Kone kun roikkuu niin edessä että amazonissa tars samanlaisessa asennuksessa tuoda moottori säleiköstä pihalle :D
Tuossa pari kuvaa vag:n 4cyl tdi koneiden öljypumppu ratkaisusta.





Eli kyllä noi voi unohtaa.

Ps. Täytyy käydä joku päivä mersupurkaamolla katseleen ja kyseleen jos sais lisävalaistusta noista mersun 4-pyttysistä tdi:stä.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2014, 13:35:22 kirjoittanut skipi »

 

Kulkukoira  Proturbo