Proturbo  Autodiagnoosi

Kärjetön sytytys B18:lle?

  • 77 Vastauksia
  • 50967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #30 : 03.01.2014, 20:15:20 »
Miten laitoit aluksi ne virranjakajan johdot? Haluaisin kokeilla ensiksi vanhalla ja sitten ehkä shoppailla lisää, jos tarvii. Olisko mitään järkee leikata panssarikaapeli auki ja vanha puola pois ja siitä johto uuteen puolaan niin ei tarvi alkaa vaihtaan virtalukkoa? Mulla on yksi valmiiksi lyhennetty satsi vintillä niin voisin hyödyntää sitä.

Poissa hegron

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #31 : 04.01.2014, 12:29:12 »
B20 vm 68 eteenpäin ei amazonissa enää ollut panssaripuolaa vaan ihan tavallinen puola jossa kaksi napaa, joten jakaja oli helppo kytkeä.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #32 : 18.01.2014, 20:03:58 »




Doddii!! Laitettiin uusi bosch puola, 123 virranjakaja, uudet bougicord silikoni piuhat ja uudet Denso W22FP-U tulpat joiden pitäisi vastata NGK BP7HS tulppia. Tähän sekoiluun meni ainakin 500€ mutta oli sen arvosta. 8)
Lähtee hyvin käyntiin, pysyy käynnissä :o , vääntää ja kiertää paremmin ja kulkee kevyesti pintakaasulla kolmos vaihteella 40 vauhdissa ilman ylimääräisiä rimpuiluja. Nakutus loppu kun laitettiin B20E ennakko eli 10 astetta tyhjäkäynnillä ja max. ennakko 32 astetta. Alipaineletkukin tuli laitettua samalla tiiä sitten vaikuttaako se mitenkään. Oudointa tässä on se että kun sytkää yrittää säätää kampiakselin hihnapyörässä olevien lukujen mukaan niin moottori ei suostu käymään, nyt se on siis karkeasti säädetty silleen että se käy hyvin ja ennakko on myöhäsellä -10 astetta ajotuslampulla hihnapyörästä katsottuna  :o eikä suostu käymään jos yrittää laittaa 10 astetta ennen ykk. :idiot2: Säädetään sitten myöhemmin korvakuulolla ja persdynolla sytkä ja yritetään saada kaikki ponit pellin alle. ELK Vai onkohan jotain tehty väärin? Ainakin se toimii paremmin kuin ennen.

Moottorina on siis B18 josta viilattu kanavia, K-nokka, 4-2-1 valupakosarja, Weber DGV Misabin imusarjalla ja kevyempi vauhtipyörä. Kyllä kerkiää maitokauppaan.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #33 : 18.01.2014, 21:52:57 »
Mulla ainakin säädettiin sytkä tosta omasta jakajasta (123 Tune) että koneesta merkit nollaan että 1 sylinterille sytytys ja sitten katot että jakajassa osottaa pyörijä suunnilleen 1 kohalle sitte muut piuhat paitsi musta kii autosta virrat 2 asentoon ja pyöritettiin jakajaa ilman kantta niin kauan että piirilevyssä oleva vihreä led mikä sen alumiini lätkän alla syttyi ja sittenpä siellä olikin ennakot kohdillaan.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #34 : 18.01.2014, 22:37:49 »
Tehtiin samalla tavalla, valo sytty ja sitten ruuvit kiinni ja starttia. Lähti vasta sitten kun käänsin virranjakajaa vähän vastapäivään. Pääasia että toimii.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #35 : 18.01.2014, 23:11:56 »
Mulla näytti kyllä ennakot ton säädön jälkeen täysin oikein kun lampulla ja sitten läppärilläkin kattelin, mutta tosiaan ei muuta kuin säätöä niin kauan että alkaa korville kuullostaan hyvältä. Itellä ei kyllä ole kuin positiivisia kokemuksia tuosta jakajasta.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #36 : 25.01.2014, 19:16:37 »
Eipä kestäny kauaa noi denson tulpat, alkoivat pätkiä joten NGK:t takas niin toimii taas. Kyllä kulki raikkaasti 160 mittariin, olishan se varmaan kovempaakin mennyt. :) Helvetin hyvä vehje tuo 123ignition, paras viritys vanhaan autoon.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #37 : 02.03.2014, 16:56:00 »
Tulipahan hankittua vielä pari 123ignitionia ja toinen niistä on ohjelmoitava "tune" versio. Miten paljon ennakkoa kannattaa laittaa ja mille kierroksille? Olisko hyvä jos olisi 12 astetta perusennakko 800 rpm ja 34 kokonaisennakko 3000rpm? En aikonu alipainetta laittaa koska ei löytyny solexeista paikkaa. Pitääksen ennakkokäyrän lähteä sieltä taulukon ala-osasta nollasta vai ihan suoraan jostain tyhjäkäyntikierroksilta? Kertokaa ihmeessä jos tiedätte asiasta paremmin.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #38 : 03.03.2014, 18:40:04 »
Esatechillä sano itelle että kannattais olla n. 10 tyhjäkäyntiennakko ja 3000 kierroksilla max 35 ennakko.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #39 : 04.03.2014, 20:01:11 »
Mulla tossa omassa viritetyssä tappikoneessa on 18 astetta ennakot tyhjäkäynnille 800-1000rpm ja kokonaisennakko 32 tai oliko 34 astetta 3200rpm. Starttiennakon laitoin 0-500 rpm alueelle 10 tai 12 astetta niin jaksaa vähän paremmin startata. Nokkana tossa koneessa on KG5 ja puristussuhde n. 11,8:1.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #40 : 30.12.2014, 19:09:22 »
Tulipahan mieleen että onko kukaan muu huomannu sellasta että sen 123ignitionin "ensiasennus" kansi ja pyörijä olisivat jotenkin herkempiä hapettumaan kuin vastaavat osat tarvikkeina? Mulla ainakin jostain syystä hapettu ne aika nopeasti ja joutu putsaileen usein vaikka oli kuuma kesä ja ajettiin melkein joka päivä ettei se ainakaan käytön puutetta ollut, nyt on scandixilta ostetut tarvike osat kiinni ja ei ole vielä kuukauteen tarvinnut putsata vaikka on ollut kosteaa ulkona ja vähemmän käyttöä. Ne jakajankannet on muuten hieman erilaiset eli se tarvike kansi tarvii semmosen lukitustapin tai muuten se ei pysy paikallaan, onneksi siinä jakajassa on sellainen kuusiokolo pultilla lukittu liuska jota voi nostaa ja laskea niin saa sen tarvikekannenkin pelaamaan.

Sadas viesti näin uudenvuoden kunniaksi :hello:

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #41 : 01.10.2016, 12:24:54 »
Nostetaampas.

Semmoinen homma että onko kellä sattumaltakaan tallessa b20 koneelle mitään "vakio" taikka mitään käyrää tallennettuna ? Tune mallin jakajalle siis.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #42 : 01.10.2016, 12:42:18 »
Joo, se 085 jakajan ennakkokäyrä on aika yleinen virikäytössä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mage87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #43 : 14.05.2017, 13:19:31 »
mistä löytä noita ennako käyriä, itellä kans toi tune malli ja hyvin se toimi mutt kaippa viellä hieno säätöä

ja miten toi alipaine säätö? mihin suntan sitä pitä säätä vai tarvitseko sitä kayttä ?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Kärjetön sytytys B18:lle?
« Vastaus #44 : 14.05.2017, 17:50:40 »
Nyt on täälläkin tune+ jakaja paikallaan. Sille vähän hakusessa tuo käyrän hakeminen. Menee parempaan ja huonompaan kilpaa. (tosin seoksetkin hyppii ja sekoilee miten sattuu).

Tarkoittaako esim. 5' ennakot jakajan käyrässä,  kampuralla todellista ennakkoa 10', puolittuuko nuo arvot jakopään takia ? Tai pitääkö taulukon kierrokset ihan 1:1 paikkansa ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Autoracing  KL-varaosat