KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2543 Vastauksia
  • 675943 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Nyt on 1000 km takana korjatulla AWD:llä ja tuohan tuli kuntoon lopulta sitten sillä Haldex-boksin vaihdolla (XC60 2015). Autossa on nyt uusi boksi ja uusi Haldex-pumppu, ei tarvinnut itse maksaa mitään. Autoon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän asti.

Pari kysymystä:

Onko porukka teettänyt jossain suuttimien huoltoa ja mitä tuollainen kustantaa? Kyselen siksi, että jos auto nyt pysyy taloudessa muutaman vuoden, niin voisi nuokin tarkastuttaa ja laittaa kuntoon ennalta ehkäisevästi jossain vaiheessa.

180tkm matkalla ikkunoiden ympärillä olevat alumiinilistat ovat ilkeästi hapettuneet. Onko kukaan täällä koittanut elvyttää noita jollain ja miten nuo listat on ylipäätään kiinni? Ilmeisesti nuo on jopa alumiinia kun ovat noin hienosti hapettuneet. :D Vai kromia. Toinen vaihtoehto sitten ostaa uudet, mutta mistä saisi alkuperäiset tai alkuperäisen kaltaiset?

Mulla on nyt 207tkm mittarissa eikä ole käynyt mielessäkään suuttimien huollot. Annat aika ajoin kenkää tai muuten kuormitat niin karsta palaa. Voit myös käyttää niitä Forte tms litkuja, itsekin niitä joskus laitan. Paras olis jos käyt vaikka Norjassa reissun niin jo vain moottori ja dpf tykkää ja puhdistuu.

Ne XC60 ikkunalistat on minusta ruostumatonta terästä. Kokeilepa jotain Kliineriä tai vahapesua niihin. En usko että ne nyt ihan vaihtokunnossa olisivat. Minulla ovat ihan moitteetomat
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Pitääpä ostaa kokeeksi joku kliineri, jospa ne sillä tokenisi.

Ehkä minä annan nyt tuon suutinasian olla. Meillä ajo on semmoista että vähintään joka toinen viikonloppu tulee reilu 200km maantietä. Enkä nyt muutenkaan ole ehkä ihan taloudellisin kuski, niin eiköhän tuo saa kierroksia ihan tarpeeksi.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Pitääpä ostaa kokeeksi joku kliineri

Huom! Ne ikkunalistat ei ole peilipintaisia uutenakaan. Ovat kiilloltaan samaa tasoa kuin ne kojelaudan ”silkkimetalli” listat jos sulla niitä on. Siis hieman matta. Kylkilista on sit kromatulla peilipinnalla
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Joo tuo oli tiedossa, kun kävin muinoin muita vastaavia koeajamassa. Tässä on vaan selkeästi semmoisia laikkuja ilmestynyt noihin listoihin, ikäänkuin olisi hapettunut tai jotain.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa VGmn

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Päivää

Volvoa ostamassa 2013 V70 2.0D aut s/s 213tkm ajettu, kirjan mukaan hyvin pidetty ja hyvältähän se tuntui. Koeajoa varmaan 40km niin kaupungissa kuin motarillakin, liikkeen pihaan saapuessa ja auton sammuttaessa mittaristoon hyppäsi kuitenkin teksti "Accuspang. laag" kääntäjä tarjosi heikkoa akkujännitettä. Kysymys kuuluukin onko oletettavaa että akku on vain heikossa kunnossa, ajon aikana ei kuitenkaan mistään hälytelly. S/S ei myöskään ajon aikana moottoria sammuttanut vaikka aktiivisena olikin.

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Päivää

Volvoa ostamassa 2013 V70 2.0D aut s/s 213tkm ajettu, kirjan mukaan hyvin pidetty ja hyvältähän se tuntui. Koeajoa varmaan 40km niin kaupungissa kuin motarillakin, liikkeen pihaan saapuessa ja auton sammuttaessa mittaristoon hyppäsi kuitenkin teksti "Accuspang. laag" kääntäjä tarjosi heikkoa akkujännitettä. Kysymys kuuluukin onko oletettavaa että akku on vain heikossa kunnossa, ajon aikana ei kuitenkaan mistään hälytelly. S/S ei myöskään ajon aikana moottoria sammuttanut vaikka aktiivisena olikin.

S/S Valo siinä vaihdekepin edessä palaa aina vaikka akku olisi tyhjänä. Siitä sen kyllä saa pois.
My car nappulan valikoiden takaa näkee onko s/s oikeasti aktiivinen. Jos ei niin se lukee siellä että minkä takia ei mene päälle.
Ainakin lataus, akku, ulkoilman lämpötila (alle 0 ja yli 30), ilmastointi, ratin asento ja eiköhän myös dpf poltto estä s/s aktivoitumisen.

Vai näyttikö myös tuolla valikossa että käytössä?
« Viimeksi muokattu: 21.07.2020, 17:57:42 kirjoittanut Stail »
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa VGmn

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Näinhän se tosiaan taisi olla että MyCar näytöltä vilkaistessani ilmoitti myös akun latauksen s/s toimimattomuuden syyksi. Mutta mitä tulee tähän sammutuksen jälkeiseen herjaan akun alhaisesta varauksesta voi varmaan kuitata auton pitkällä seisottamisella autoliikkeen pihassa ja vähällä ajolla. Olettaisin että laturivika olis ittestään jo koeajon aikana ilmotellu?

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Kyllä se 2013 mallinen akku todennäköisesti on vaihtokunnossa.

Poissa Hippasuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Avaustekstiä pukkaa. Laitettiin vaimolle reissuajoon S80 -08 2,4 D5 automaatti ajettu 300tkm. Ja koska budjetista jäi löysiä nyt puristaa rinnasta ja paine on kova laittaa myös nykyinen farkku Qashqai+2 vaihtoon  :idiot2: . Kannattaako pysyä varmassa 2,4 D5 masiinassa vai pitääkö noille muille antaa mahdollisuus (2 litranen bensa tuntui niin tuhnulta että se jäänee väliin). Miten tuo 1,6D, kestääkö noissa kone miten jos huollot on tehty ok?.
S80 -08, V70 -08

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Avaustekstiä pukkaa. Laitettiin vaimolle reissuajoon S80 -08 2,4 D5 automaatti ajettu 300tkm. Ja koska budjetista jäi löysiä nyt puristaa rinnasta ja paine on kova laittaa myös nykyinen farkku Qashqai+2 vaihtoon  :idiot2: . Kannattaako pysyä varmassa 2,4 D5 masiinassa vai pitääkö noille muille antaa mahdollisuus (2 litranen bensa tuntui niin tuhnulta että se jäänee väliin). Miten tuo 1,6D, kestääkö noissa kone miten jos huollot on tehty ok?.

Tervetuloa palstalle.

1.6d se vasta tuhnu ja kaupanpäälle egr ja dpf murhetta. Mitä enemmän kuutioita ja sylintereitä sen parempi :) Jostain 2014 eteenpäin 2.4D5 löytyy vain AWD:n parina. Tuota vanhemmat V70/S80/xC60/XC70 usein tuolla 2.4D5 moottorilla. Mikä on budgettisi?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Hippasuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Tervetuloa palstalle.

1.6d se vasta tuhnu ja kaupanpäälle egr ja dpf murhetta. Mitä enemmän kuutioita ja sylintereitä sen parempi :) Jostain 2014 eteenpäin 2.4D5 löytyy vain AWD:n parina. Tuota vanhemmat V70/S80/xC60/XC70 usein tuolla 2.4D5 moottorilla. Mikä on budgettisi?
Siinä max. 10k on budjetti (5k Qashqai + 5k omasta pussista) eli näyttää siihen menevän -08-10 välissä olevaa V70:stä ja kilsat siellä +250tkm...sen kummempaan ei oo nyt varaa  :'(. Mitens D3/D4?.
S80 -08, V70 -08

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Siinä max. 10k on budjetti (5k Qashqai + 5k omasta pussista) eli näyttää siihen menevän -08-10 välissä olevaa V70:stä ja kilsat siellä +250tkm...sen kummempaan ei oo nyt varaa  :'(. Mitens D3/D4?.

D3 pitäisi olla liki sama 5syl pata kuin 2.4L mutta lyhyempi isku eli kuutiotilavuus 2L. En kyllä tiedä oliko sitä 2008-2010 saatavilla vielä. On ollut tarjolla myös 2L diesel PSA moottoria. 4sylinterinen.

D4 sama kuin D5 mutta eri softa. Pikkurahalla saat siitä D5 :)

D3/D4/D5 kanssa et voi mennä pahasti pieleen jos muistettu huoltaa. Tuon ikäisissä hinnan ei pitäisi ylettömästi vaihdella olipa moottori noista mikä tahansa.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2020, 22:30:10 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Täällä vaihtelevasti viihtyvänä kysyisin: olisiko tässä tolkullinen menopeli - https://www.tori.fi/etela-karjala/Volvo_XC60_72476280.htm?ca=18&w=3

Kuvien ja ilmoituksen tietojen perusteella saattaisi tässä olla napakka ajokki.

Vai onko tarkempaa tietoa?

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Itse kuuntelisin tarkkaan että ei perästä kuulu mitään ylimääräistä ääntä.
Sitten tietenkin automaatin toiminta ja siihen onko vaihdettu öljyjä.
Onko ruoste vaurioita lokasuojankaarissa, pohjassa.
Wepaston toiminta, vaikea vaan todeta kesällä.
Siinähän sitä jo vähän onkin.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Itse kuuntelisin tarkkaan että ei perästä kuulu mitään ylimääräistä ääntä.
Sitten tietenkin automaatin toiminta ja siihen onko vaihdettu öljyjä.
Onko ruoste vaurioita lokasuojankaarissa, pohjassa.
Wepaston toiminta, vaikea vaan todeta kesällä.
Siinähän sitä jo vähän onkin.

Samoja ajattelin, tosin ilman noita ruostetsekkauksia, koska olen pitänyt Volvoja lähes ruostevapaina. Siis ensimmäiset 15-20 vuotta.

Onko niin, että nelivedossa saa pelätä vanhemmiten tai noin 240-260 tkm:n jälkeen perä- tai ns. haldexivaivoja?

Entä kestääkö automaattilaatikko, jos ei ole öljyjä vaihdettu tarpeeksi tiheään eli 60 tkm:n välein?

Kuvissa auto on todella siisti ja asiallinen. Vai mitä?  8) 8) Ja mikä parasta - siinä ei taida olla vetokoukkua!

 

Kulkukoira  Proturbo