Autoracing  KL-varaosat

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2543 Vastauksia
  • 676477 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Dieselimme olivat vissiinkiin "vanhoja kunnon Volvoja".  8) 8)

Ensimmäinen oli V70 vm. -98 TDI, toinen V70 vm. -99 TDI ja kolmas S80 vm.-03 2,4 D. Kaikilla ajettiin paljon ja kaikki olivat myydessä joko ylittäneet 500 tkm tai hiukkasen sen alle.

Meinaatko, että nämä nykyaikaiset dieselit egr, dpf, pyörreläpät jne? tekevät autoista tai siis moottoreista arvaamattomia?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Meinaatko, että nämä nykyaikaiset dieselit egr, dpf, pyörreläpät jne? tekevät autoista tai siis moottoreista arvaamattomia?

Meinaatko että konstruktion monimutkaistuessa ja osien lisääntyessä luotettavuus paranisi..? Harvemmin jos koskaan tuo on mahdollista. Niitä härpäkkeitä on kehitelty ja lisätty yhdestä ainoasta syystä: päästöt.

Suosittelen lukaisemaan takaisinkutsu ketjun :)

Edit: Brittimedia (the Guardian) siteerasi aiheesta tehtyä tutkimusta: Dieselit rikkoontuvat kolmisen kertaa useammin ja korjaukset 20% kalliimpia kuin bensiinimoottoreissa. Suosittelivat välttämään paljon ajettuja dieseleitä :) Jos ajaa vähän niin välttäisin kyllä uusiakin

https://www.theguardian.com/money/2018/jan/27/diesel-cars-cheap-reliable-petrol
« Viimeksi muokattu: 09.08.2020, 22:09:12 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Peksitys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Yllä käytyyn keskusteluun viitaten, olin jo aikaisemmin "päättänyt" hankkia edellistä sukupolvea edustavan XC60 D4 AWD, jos se vaikka olisi luotettava auto. Kävin seuraavan sukupolven osiossa tekniikkakeskustelusta katsomassa ja siellä ei ollut laajoja topickeja ongelmista, joita kyllä löytyy tästä -> 2017 asti tekniikoilla varustetuista (pakosarjakorjaukset, voimansiirto, laatikon öljyt)... Takseinakin aika paljon näkee uutta V90 mallia, XC60 ei niinkään (uutta mallia).

Mitä näistä nyt pitäisi päätellä:
1. rikkaat ajaa vielä 2017 -> autoilla ja hoitaa haasteet takuuseen (ei nouse keskusteluihin)
2. uudemmat ovat luotettavampia yleisesti
3. uudemmissa ei vielä ole lyhyen käytön vuoksi ongelmat ilmaantuneet (kilometrejä näillä monella on jo paljon takana)

Mikä vaihtoehdoksi, jos
- vanhoihin ei uskalla koskea,
- uusiin diiseleihin ei uskalla koskea,
- hybridit bensana arvelluttaa vielä enemmän,
- puhdas bensakaan ei juurikaan houkuta, eikä niitä ole taidetttu tehdä aikoihin...?

Volvomieheksi kuitenkin mieli tekisi... 

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2873

Meinaatko, että nämä nykyaikaiset dieselit egr, dpf, pyörreläpät jne? tekevät autoista tai siis moottoreista arvaamattomia?
Ei nuo kaiken maailman turhat systeemit luotettavuutta tosiaan paranna, mutta toisaalta, ei nuo ole Volvoissa ihan liikaa ongelmia aiheuttaneet ennen VEA-koneita. Yksi vaihtoehto on hankkiutua noista systeemeistä eroon, ennenkun kerkeävät aiheuttaa ongelmia.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Yllä käytyyn keskusteluun viitaten, olin jo aikaisemmin "päättänyt" hankkia edellistä sukupolvea edustavan XC60 D4 AWD, jos se vaikka olisi luotettava auto. Kävin seuraavan sukupolven osiossa tekniikkakeskustelusta katsomassa ja siellä ei ollut laajoja topickeja ongelmista, joita kyllä löytyy tästä -> 2017 asti tekniikoilla varustetuista (pakosarjakorjaukset, voimansiirto, laatikon öljyt)... Takseinakin aika paljon näkee uutta V90 mallia, XC60 ei niinkään (uutta mallia).

Mitä näistä nyt pitäisi päätellä:
1. rikkaat ajaa vielä 2017 -> autoilla ja hoitaa haasteet takuuseen (ei nouse keskusteluihin)
2. uudemmat ovat luotettavampia yleisesti
3. uudemmissa ei vielä ole lyhyen käytön vuoksi ongelmat ilmaantuneet (kilometrejä näillä monella on jo paljon takana)

Mikä vaihtoehdoksi, jos
- vanhoihin ei uskalla koskea,
- uusiin diiseleihin ei uskalla koskea,
- hybridit bensana arvelluttaa vielä enemmän,
- puhdas bensakaan ei juurikaan houkuta, eikä niitä ole taidetttu tehdä aikoihin...?

Volvomieheksi kuitenkin mieli tekisi...
Kannatta hypätä Volvo-merkkisen bussin kyytiin (ei alle)...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Tai sitten ostaa vaikka 1.8 toyota avensiksen . Näyttää nuo taksitkin ostavan noita pensa avensikseja.
Taitaavat olla aika varmaa tekniikkaa ja kulutus aika pieni.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Mikä vaihtoehdoksi, jos
- vanhoihin ei uskalla koskea,
- uusiin diiseleihin ei uskalla koskea,
- hybridit bensana arvelluttaa vielä enemmän,
- puhdas bensakaan ei juurikaan houkuta, eikä niitä ole taidetttu tehdä aikoihin...?

Volvomieheksi kuitenkin mieli tekisi...
Bensoja on Volvo tehnyt käytännössä 2020 vuosimalliin asti. Siitä eteenpäin ne on kevyt hybridejä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Yllä käytyyn keskusteluun viitaten, olin jo aikaisemmin "päättänyt" hankkia edellistä sukupolvea edustavan XC60 D4 AWD, jos se vaikka olisi luotettava auto. Kävin seuraavan sukupolven osiossa tekniikkakeskustelusta katsomassa ja siellä ei ollut laajoja topickeja ongelmista, joita kyllä löytyy tästä -> 2017 asti tekniikoilla varustetuista (pakosarjakorjaukset, voimansiirto, laatikon öljyt)... Takseinakin aika paljon näkee uutta V90 mallia, XC60 ei niinkään (uutta mallia).

Mitä näistä nyt pitäisi päätellä:
1. rikkaat ajaa vielä 2017 -> autoilla ja hoitaa haasteet takuuseen (ei nouse keskusteluihin)
2. uudemmat ovat luotettavampia yleisesti
3. uudemmissa ei vielä ole lyhyen käytön vuoksi ongelmat ilmaantuneet (kilometrejä näillä monella on jo paljon takana)

Mikä vaihtoehdoksi, jos
- vanhoihin ei uskalla koskea,
- uusiin diiseleihin ei uskalla koskea,
- hybridit bensana arvelluttaa vielä enemmän,
- puhdas bensakaan ei juurikaan houkuta, eikä niitä ole taidetttu tehdä aikoihin...?

Volvomieheksi kuitenkin mieli tekisi...

Minkälaista se autonkäyttösi on? Jos ajat usein hyvin lyhyttä pätkää ilman esilämmitystä ja vuodessa ei niistäkään kerry paljoa niin unohda tosiaan dieselit ja osta bensahybridi. Minullakin meni dpf tukkoon ennenkuin ehtivät luovuttaa auton minulle. Aiempi omistaja oli hipsutellut.. Saivat huollossa poltettua auki eikä ole valot sen jälkeen vilkkuneet. Ei vilkkuneet aiemmassakaan diesel Volvossa.

Kompakti katumaasturi (XC60) ei liene taksiksi oikein hyvä. Joitain halppismaastureita olen nähnyt mutta XC60 ei ole halppis.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Peksitys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Pääosin työmatka-ajoa 40 + 40 km päivä ja ehkä 5-10 tkm siihen päälle. Että ehkä vuodessa 20-25 tkm. Nurkka-ajoon on bensa autokin.

Kai niitä toimiviakin yksilöitä on ja aika hyvin tuo XC60 on katsastukset läpäissyt vuosien mittaan.

Eikös se ole ihan kunnon maasturi, painaakin melkein pari tonnia... Sisätilat ehkä vähän kompaktit... Mutta ihan riittävät minusta viidellekin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Pääosin työmatka-ajoa 40 + 40 km päivä ja ehkä 5-10 tkm siihen päälle. Että ehkä vuodessa 20-25 tkm. Nurkka-ajoon on bensa autokin.

Kai niitä toimiviakin yksilöitä on ja aika hyvin tuo XC60 on katsastukset läpäissyt vuosien mittaan.

Eikös se ole ihan kunnon maasturi, painaakin melkein pari tonnia... Sisätilat ehkä vähän kompaktit... Mutta ihan riittävät minusta viidellekin.

Sullahan tulee niin paljon kilometrejä että jos maltat esilämmittää heti kun ilmat alkaa viilenemään niin ei karstoitu tahi tukkeennu. Minulla XC60 AWD eli sillä vanhalla 2.4L dieselmoottorilla ja nyt on 207tkm mittarissa ilman moottorihuolia.

XC60 takajalkatila selvästi pienempi kuin V70. Jos se ei haittaa niin XC60 on (ainakin minulla) osoittautunut sangen hyväksi ellei jopa oikein hyväksi. Viisihenkinen perhe on saanut reissut tehtyä kun konttikin ihan asiallinen. Viimeistely (narinat, nitinät) ja moottorin jymy tiputtaa pisteitä hieman

Ps. Mitä ihmettä ovat mainitsemasi pakosarjakorjaukset :o? Ainakaan 2.4L moottorin pakosarjaongelmista en ole koskaan kuullutkaan. Voi niitä varmaan silti olla mutta ei kyllä ole minulle sattunut
« Viimeksi muokattu: 11.08.2020, 21:02:12 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Peksitys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Pakosarja tms. takaisinkutsut taisivat koskea niitä uudemman sukupolven koneita joita myös XC60 D3 ym käytettiin jo joskus 2015 tai joskus, paremmin tuntevat tietänevät... 2.4 kone ei tosiaan taida pahoista vaivoista käytettäessä kärsiä.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vai imusarjatko niistä muovisina paloi
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Peksitys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Hyvä täsmennys :) muovisia pakosarjoja ei taida vielä olla kehitelty menestyksellä  :-[  ;D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
2.4 kone ei tosiaan taida pahoista vaivoista käytettäessä kärsiä.

Omien kokemusten valossa ei edes pienistä vaivoista. Ainakin tää 2014 (T5244T15) versio on ollut oikea pyhimys
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Onko tietoa minkälaisia ovat volvo v60 käytössä olevat pensa moottorit. Onko tiettyjä vikoja joissain malleissa.
Seuraava volvo voisi olla v60 ja pensa.

 

Carcom Oy  Ateho