RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2552 Vastauksia
  • 677904 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Millaisia muutoksia tai virityksiä mahtavat "uudemmat" vuosien 2008-2010-2012 automaattilaatikot kestää?

Mitä sanotte tällaisesta, V70:n ilmoituksesta löytyvästä kommentista: "Quantum tuning blue ohjelmointi, joka lisäsi 30hv ja 60 nm vääntöä"?

Auto on vuosimallia 2010 ja D3-koneella. Ilmeisen rivakka peli. Mutta kestääkö laatikko moista, peräti 460 nm:n vääntöä?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Kyllä se laatikko kestää sen 460nm väännön oikein hyvin. On noista otettu huomattavasti enemmänkin tehoa pihalle. Kunhan vain muistaa sen laatikon huollon...

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Kyllä se laatikko kestää sen 460nm väännön oikein hyvin. On noista otettu huomattavasti enemmänkin tehoa pihalle. Kunhan vain muistaa sen laatikon huollon...

Hyvä!

Entä kestääkö kone? Tykkääkö 2-litrainen D3-moottori tehonlisäyksestä?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Millaisia muutoksia tai virityksiä mahtavat "uudemmat" vuosien 2008-2010-2012 automaattilaatikot kestää?

Mitä sanotte tällaisesta, V70:n ilmoituksesta löytyvästä kommentista: "Quantum tuning blue ohjelmointi, joka lisäsi 30hv ja 60 nm vääntöä"?

Auto on vuosimallia 2010 ja D3-koneella. Ilmeisen rivakka peli. Mutta kestääkö laatikko moista, peräti 460 nm:n vääntöä?
Minulla on ollut nyt n. 2,5 vuotta / 65tkm 550nm eikä mitään vikaa. Öljyt vaihdettu 60tkm välein kuten kuuluu.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Millaisia muutoksia tai virityksiä mahtavat "uudemmat" vuosien 2008-2010-2012 automaattilaatikot kestää?

Mitä sanotte tällaisesta, V70:n ilmoituksesta löytyvästä kommentista: "Quantum tuning blue ohjelmointi, joka lisäsi 30hv ja 60 nm vääntöä"?

Auto on vuosimallia 2010 ja D3-koneella. Ilmeisen rivakka peli. Mutta kestääkö laatikko moista, peräti 460 nm:n vääntöä?

Kuulostaa eksoottiselta softalta. Jos softauksessa on säästetty niin missähän kaikkialla muuallakin..

Käytetyn auton osto on peli jossa ei voi voittaa. Vaikka etsisi vuosikausia ja kysyisi kaikki mahdolliset kysymykset niin lopputulos on sama: korjauskuluja tulee
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Kuulostaa eksoottiselta softalta. Jos softauksessa on säästetty niin missähän kaikkialla muuallakin..

Käytetyn auton osto on peli jossa ei voi voittaa. Vaikka etsisi vuosikausia ja kysyisi kaikki mahdolliset kysymykset niin lopputulos on sama: korjauskuluja tulee

Totta. Niin totta.

Aina välillä joutuu tavaamaan oman auton huoltokirjaa ja huokaisemaan helpotuksesta: öljyjä on vaihdeltu jo ennen minua 11-17 tkm:n välein ja itse vaihdataan aina viimeistään 11 tkm:n ajon jälkeen.  8) 8)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Hyvä!

Entä kestääkö kone? Tykkääkö 2-litrainen D3-moottori tehonlisäyksestä?
Ei tuota ongelmia koneelle tuo teho. Mutta kuten ylempänä mainittiin, niin jos autoon on laitettu joku pilipali-ohjelma niin missähän kaikkialla lie säästetty sitten.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Totta. Niin totta.

Aina välillä joutuu tavaamaan oman auton huoltokirjaa ja huokaisemaan helpotuksesta: öljyjä on vaihdeltu jo ennen minua 11-17 tkm:n välein ja itse vaihdataan aina viimeistään 11 tkm:n ajon jälkeen.  8) 8)

Jos oikein haluaa hifistellä niin valitsee auton jota säilytetty katoksessa. Tuli mieleen kun piipahdin pihalla ja taivasalla yöpyvän kakkosauton katon ulkopintaan oli tiivistynyt jo vettä. Siellä katossahan on nykyautoissa paljon elektroniikkaa. Muunmuassa se kuuluisa lukituksen ohjausyksikkö joka oli minulla heti ostettaessa kaputt.. Luulenpa että webastonkin elinikää jatkaa se että se ei ole startatessa tuhannen huurussa tahi märkä talvisaikaan. Mun webastolla alkaa tänä vuonna seitsemäs talvi ja kiltisti tuhahti päälle kun koekäytin hiljattain. Mitään huoltoa tuolle ei oo tehty. Kovaa käyttöä vain. Ja yöt katoksessa 8)
« Viimeksi muokattu: 15.08.2020, 22:16:25 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Arpominen jatkuu.

Mitä kertoo muuten erittäin siististä autosta tai autonpidosta se, että moottori ja koko moottoritila on huomattavan likainen?

Ei kai myyjä yritä peittää jotain vuotoa kenties pölyisellä, likaisella ja suorastaan tahmaisella konehuoneella? Auto on muuten erittäin OK ja huoltokirjakin on aikalailla kunnossa.

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Mielestäni tuo moottoritila on vähän niin ja näin. Jotkut pesee ja jotkut ei. En välttämättä sen perusteella laskisi autoa huonon pidon varaan

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Arpominen jatkuu.

Mitä kertoo muuten erittäin siististä autosta tai autonpidosta se, että moottori ja koko moottoritila on huomattavan likainen?

Ei kai myyjä yritä peittää jotain vuotoa kenties pölyisellä, likaisella ja suorastaan tahmaisella konehuoneella? Auto on muuten erittäin OK ja huoltokirjakin on aikalailla kunnossa.
Mielestäni tuo likainen konehuone on jopa tietyissä määrin hyvä asia. Eipähän yritetä peitellä öljyvuotoa tms. pesemällä konetta. Itse en henkilökohtaisesti muutenkaan arvosta konehuoneen pesemistä.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vaikka pesisi, niin mun ajoilla ainakin se on vuodessa taas pesun tarpeessa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Riittääkö näin komealle Volvolle se, että automaattilaatikon öljyjä on vaihdettu edes kerran?

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11551034

Itse olen epäileväinen. Entä muut?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
No ei se hyvä ole mutta omassa -08 V70:ssä ei ollut mitään kuittia öljynvaihdoista 220tkm aikana. Vaihdoin heti öljyt ja kyllä se loota toimi seuraavat 35tkm "ihan hyvin". Pääsääntöisesti vaihtoi oikein mutta silloin tällöin töksähti. Ominaisuus?

Ehkä toimii, ehkä ei.

Onko muuten kokemusta V60:stä? Se on täysin erilainen ja huomattavasti pienempi verrattuna V70:iin kun niitähän taisit koeajaakkin.

Selasin äsken noin 40kpl v60/v70 diesel automaatti ilmoitusta nettiautosta.

Yhdessäkään ei ollut lootaöljyjen vaihtoa ilmoitettu tai tehty niinkuin pitäisi. Aina vaan "täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria", "hyvin huollettu" tai "huoltokirja"

Yhdessä oli 70tkm vaihdettu ja seuraava 270tkm.
Muutamassa oli huoltokirjassa 180-200tkm ensimmäinen vaihto.

Tämän takia itse luovutin aikoinaan että pitää olla lootaöljyt vaihdettu säännöllisesti ja tein päätöksen koeajolla.

Osta manuaali ja vaihda kytkin/ vauhtipyörä :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Mitä kertoo muuten erittäin siististä autosta tai autonpidosta se, että moottori ja koko moottoritila on huomattavan likainen?

Että ei ole ollut vuotoja eikä ole isommin korjattu ;) Siis jos on pölyinen. Ikinä en ole konehuonetta pessyt tahi pesettänyt. En näe hyödylliseksi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Elekma  Autoracing