Futurez  Kulkukoira

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2553 Vastauksia
  • 680375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gaz69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi


Auton päivitittäminen pyörii mielessä ja yhdeksi vaihtoehdoksi tullut mieleen v70 drive. Hiukan mietityttää se onko tuo 1.6 diesel ihan liian pieni kone tuohon autoon. Auto tulisi normaali lapsiperhe käyttöön. Netistä löysin vain suoli24 jutustelua tuosta kone-auto yhdistelmästä joten kokemukset v70 drivestä kiinnostaisi.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Onhan se pieni isoon autoon, omat vaatimuksesi määrää onko paketti käyttökelpoinen. Ei tarvitse mennä montaa vuotta taaksepäin kun vastaavan kokoisten autojen suoritusarvot oli samaa luokkaan..

Kiire ei saa olla, vastineena iso ja kohtuu taloudellinen kärry.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Olen ajanut V 60 driveä ja vaikka se olikin suhteellisen pirteä manuaalina niin jättäisin suosiolla kauppaan ihmettelemään. En kyllä voisi kuvitella ostavani kartano-Volvoa 1.6 dieselinä, ei vaan osaa edes ajatella moista yhdistelmää.
a car you can believe in

Poissa Tessa

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2639
  • Hiihtoliitto tai joku mikä pervoilukerho vaan?
Olen ajanut V 60 driveä ja vaikka se olikin suhteellisen pirteä manuaalina niin jättäisin suosiolla kauppaan ihmettelemään. En kyllä voisi kuvitella ostavani kartano-Volvoa 1.6 dieselinä, ei vaan osaa edes ajatella moista yhdistelmää.

Niin paljon kiinnosti kuitenkin, että piti käydä kokeilemassa...? :pomo:
VRCF TDI Club #3
TAYSin vempat

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Eihän tollanen paketti ole ensimmäisenä mielessä - itsellä on ollut vain 1,6d V50 huollon sijaisautona, joskus. Mutta ne kulutuslukemat antoi jotain perverssiä tyydytystä - ehän se mihinkään mennyt, mutta...

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Niin paljon kiinnosti kuitenkin, että piti käydä kokeilemassa...? :pomo:

Huollon ajaksi otin koeajoon ja tokihan sitä oli utelias. Pyysin muuta moottoria muistaakseni! :D
a car you can believe in

Poissa jpu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
S/V60 D3 vs. T3 kustannukset
« Vastaus #126 : 22.06.2013, 19:17:36 »
Moi,

Olen aikeissa hankkia S60 tai V60 sarjan volvon käytettynä, vm. jotain 2011 luokkaa. Mietinnässä on, kumpikohan olisi itselleni soveliaampi, lähinnä kustannusmielessä. Tarvitsisin tietoa seuraavista asioista, joita en ole kyennyt selvittämään/saamaan:

1) Määräaikaishuollon hinnat D3 vs. T3 esim. 60tkm, 90tkm, 120tkm, 150tkm?
2) Todellinen maantiekulutus D3 vs. T3, mitä autojen käyttäjät ovat mitanneet, ei siis datalehdessä ilmoitettua?
3) Millaisia vikoja ko. autojen omistajilla ollut, tyyppivikoja?
4) Ajotuntuma/mukavuus?
5) D3 hiukkassuodattimen vaihtoväli ja hinta?

Kiitokset kaikille vastauksista!

t: S60 2.4L

 

Poissa spu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
D3:sta en tiedä mutta V60 D5 Aut:lla todellinen kulutus ollut 7,3l/100km (kaikki tankkaukset kirjattu nettipalveluun, eli webaston huudattamiset myös mukana tuossa), sekalaista ajoa pk-seudulla pääasiassa. Kolmonen mennee vähän vähemmällä, ja manuaaliaskilla etenkin (noin tasan 6 veikkaisin).

Huoltohintojen erot bensa vs diisseli ovat käsittääkseni mitättömät kokonaisuutta ajatellen.

Ei huoltoa vaatineita vikoja (käyttöönotto 12/2011, n.25 tkm ajettu)...


(niin ja sedanin kontti on sitten ihan perkeleen pieni.. Yksi kolleega manasi kun meni sen ottamaan)
« Viimeksi muokattu: 26.06.2013, 15:09:51 kirjoittanut spu »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V60 D3 vs. T3 kustannukset
« Vastaus #128 : 26.06.2013, 15:28:31 »

2) Todellinen maantiekulutus D3 vs. T3, mitä autojen käyttäjät ovat mitanneet, ei siis datalehdessä ilmoitettua?


Kiitokset kaikille vastauksista!

t: S60 2.4L

www.spritmonitor.de -sieltä löytää käyttäjien hajontaa.. Oikeassa yläkulmassa oli kuvake, josta sai englanniksi, jos saksa ei ole hallussa.

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Onko 2010 alakaen olevassa v70 2.4d koneessa mitään olennaista muutosta , hyvää tai huonoa verraten -08 - 09 2.4d moottoriin? Onko merkitystä kestävyyden ja huoltojen suhteen vain onko vaan facelift moottorin puolella? 2.0d viis pyttynen on vissiin ihan uusi isompi päivitys , pienemmillä päästöillä.
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Kai suurin ero on se että 2008 on 163hp ja 2010 175hp? Huollot ja kestävyys pyörinee niin lähellä toisiaan ettei eroa voi tehdä.

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Eli ostetaan se kumpi sattuu ekana vastaan tulemaan :)
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Nyt olis v70 d5 tiedossa,näitä on ymmärtääkseni tehty ruotsissa ja belgiassa ainakin. Tämä ilmeisesti belkiassa kun on muuttoautona tuotu suomeen 2008 loppu vuodesta itävallasta. Autoon otettu kyllä niin sanotut skandinaavian varusteet. Penkinlämmittimet löytyy joka penkiltä, moottorin lisälämmitin webasto myös. Onko noissa muuta eroa ruotsissa tehtyihin, mitä pitäis huomioida ennen ostoa. Auto geartronic vaihteistolla ja reilu satku ajettu.
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Kai tärkein on että huollot on todistettavasti tehty. Ja tuossa huomioit jo tuontiautojen tärkeimmän eli Webaston olemassaolon tarkistuksen. Pärjää toki ilmankin, muttei kovin kivaa ole. Kolarointien jälkiä / kolarihistoriaa kannattaa urkkia.

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Lähes virheetön auto pitäisi olla, eka omistaja myy. Huollettu koko ajan etelän volvo huollossa, huoltokirjakin löytyy. Tutkitaan ja hyvällä tuurilla ostetaan .
Volvo XC60 D5 AWD -10

 

Kulkukoira  Proturbo