Ateho  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3276711 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15750 : 03.01.2024, 09:13:27 »
Johan ne 3tkm päästä vois vaihtaa ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 850-96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15751 : 03.01.2024, 10:32:57 »
Vasta pari viikkoa 2014 vuosimallin v70 mk3 omistaneena tänään tuli aamulla yllätys vastaan, auto ei käynnistyny ja webasto ilmoitti et sitä ei oo käynnistetty huollontarpeen takia, pakkasta oli siis sellanen 26 astetta
 Mitä tämä huollontarve (servicebehov) yleensä näis tarkottaa?
Yritin luonnollisesti kans käynnistää kylmiltään mutta pitkän sahauksen jälkeen ei käynnistyny[emoji34]
  Kone siis 2 litranen d3
Miten hyvät kylmäkäynnistysominaisuudet näissä näin yleisesti on ja mikä vaikuttaa eniten siihen?

Lähetetty minun 2201117TY laitteesta Tapatalkilla


Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15752 : 03.01.2024, 14:16:29 »
Mittariston ilmoitus on vain ilmoitus, koodien luvulla tuon ilmoituksen syy selviää, mutta aivan ensimmäiseksi kannattaa akun jännite tarkistella.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15753 : 03.01.2024, 16:02:40 »
Mulla just vaikka auto koko viikon ylläpitolatauksessa, tänä vuonna ostettu akku jäässä, virta ei riitä edes buusterin kanssa oikein d5:n starttiin asti vaikka lupailee. Ardicci luovuttaa minuutin jälkeen kun ilmeisesti vesipumppu ei jaksa pyöriä ja rupeaa keittelemään. Pitää ottaa akku suosiolla lämpimään lataukseen. 
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15754 : 03.01.2024, 18:56:27 »
Mikähän volvossa kun ei lähde nyt yhtäkkiä käymään..? 940 b230fk, maanantaina yön jälkeen lähti aivan hyvin 25 asteen pakkasesta vaikka ei ollut edes roikassa, sen jälkeen pari päivää lapin pakkasessa  seissyt (-25 keskimäärin?) ja nyt oli 4h roikan päässä eikä apuvirran kanssakaan edes yritä. Moottori kyllä pyörii ja bensa haisee pakoputken päästä mutta vähän yskii vain kun sahailee menemään.

Poissa 850-96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15755 : 03.01.2024, 20:40:52 »
Mittariston ilmoitus on vain ilmoitus, koodien luvulla tuon ilmoituksen syy selviää, mutta aivan ensimmäiseksi kannattaa akun jännite tarkistella.
Okei, ilmoitus ei sitte välttämättä tarkota et siellä takana on joku vikakoodi olemas?

Akun jännitettä en tarkistanu mut laitoin akun lataukseen varuiks ni saa huomenna kattoo uudestaan miltä se vaikuttaa

Lähetetty minun 2201117TY laitteesta Tapatalkilla


Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15756 : 03.01.2024, 22:46:53 »
Okei, ilmoitus ei sitte välttämättä tarkota et siellä takana on joku vikakoodi olemas?

Kyllä se sitä tarkoittaa.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15757 : 03.01.2024, 22:57:05 »
Tosiaan itsellä on akku takan päällä laturissa kun -30 ja laturissa ei toiminut, ei tullut akusta tarpeeksi virtaa kylmänä
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15758 : 04.01.2024, 19:22:37 »
Mikähän volvossa kun ei lähde nyt yhtäkkiä käymään..? 940 b230fk, maanantaina yön jälkeen lähti aivan hyvin 25 asteen pakkasesta vaikka ei ollut edes roikassa, sen jälkeen pari päivää lapin pakkasessa  seissyt (-25 keskimäärin?) ja nyt oli 4h roikan päässä eikä apuvirran kanssakaan edes yritä. Moottori kyllä pyörii ja bensa haisee pakoputken päästä mutta vähän yskii vain kun sahailee menemään.

Tulpat vaihdoin tuossa joutessa ei mitään vaikutusta, bräkleeni imusarjaan ehkä autto minimaalisesti hörähtelyä mutta ei käy vieläkään.. Naapuri totesi että bensansuodattimeen kertyny vettä ajansaatossa ja nyt jäätyny umpeen, tiedä sitte onko perää. Palataan asiaan kun alkuviikosta pitäis vähän lauhtua, voi heitellä ideoita tässä välissä  :(

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15759 : 04.01.2024, 19:29:50 »
Tulpat vaihdoin tuossa joutessa ei mitään vaikutusta, bräkleeni imusarjaan ehkä autto minimaalisesti hörähtelyä mutta ei käy vieläkään.. Naapuri totesi että bensansuodattimeen kertyny vettä ajansaatossa ja nyt jäätyny umpeen, tiedä sitte onko perää. Palataan asiaan kun alkuviikosta pitäis vähän lauhtua, voi heitellä ideoita tässä välissä  :(

Jos bensa haisee, niin eiköhän se silloin bensaa saa

Kipinä tai ajoitus.

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15760 : 04.01.2024, 21:01:55 »
Niin, ehkä mietin että saako varmasti tarpeeksi? Missä järjestyksessä nuita sitten lähtis tutkimaan, kun auto ajettu toimivana parkkiin josta nyt ei enään lähde  :idiot2: Edit: Ai niin, vikakoodit luin ja ei löytänyt mitään ezk:lta eikä lh:lta
« Viimeksi muokattu: 04.01.2024, 21:14:03 kirjoittanut Jöyssi »

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15761 : 06.01.2024, 13:50:41 »
Morjesta taas raadille. Nyt kävi niin hassusti että rämäytin eilen volvon käyntiin. Pakkasta oli vielä se -23 ja ei ollut roikan päässäkään, jolla nyt ei taida olla väliä kun mittasin yleismittarilla töpselin päästä että mulla ei ole lohkolämmitin toiminnassa.

Ennen käynnistystä tein pari toimenpidettä: Ne kaksi ruuvia joilla puola on kiinni oli löysällä niin kirrasin ne, puola kuitenkaan ei ilmeisesti näiden ruuvien välityksellä maadoitu niin tällä ei tainnut olla käynnistyksen kannalta merkitystä? Nitkuttelin myös puolalle tulevia johtoja vähän. Tämän lisäksi hivelin sievästi sytkän pääteastetta nyrkillä ja nitkutin sille tulevaa liitintä, oon lukenut että näitä joskus menee? Miten todennäköistä on että tällä oli vaikutusta tuohon käynnistykseen?  :idiot2:

Käytin myös impulssianturin liitintä irti mitatakseni sen toimivuuden, arvoksi sain karvan alta 170ohm joidenkin kahden pinnin väliltä joka on ilmeisesti hyväksyttävän rajoissa kerta vehkeet rokkaa. Tämä siis se joka on koneen takana yläpuolella mikäli nimitys on väärä.

Lähti ihan eka startilla ja akkukin oli vähissä, eli todella suuri ero edelliseen neljän päivän tuloksettomaan sahaukseen.
Auto on nyt ollut ajossa, toimii normaalisti ja on ollut kylmä, kuuma, ja siltä väliltä startteja. Olis kuitenkin hyvä löytää syyllinen tuohon käytökseen.

Lisähämmästelyä sen verran että löysin lohkolämmittimen sijaintia etsiessäni imusarjan alta johtosarjasta liittimen johon oli lyöty pätkä johtoa napojen väliin, onkohan tämä joku yleinen ohitus jollekkin vai mikä helvetti   ::) Jäähdytysnesteen lämpötila-anturin päässä oli kuitenkin liitin, mikäli se on se joka on heti imusarjan alla keskellä. Liitin näytti saman tyyppiseltä kun ne jotka menee suuttimille, eli mustan värinen varustettuna metallisella lukitusklipsillä. Pitää ottaa kuva mikäli vaatii lisätutkimusta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15762 : 06.01.2024, 15:14:15 »
Tämän lisäksi hivelin sievästi sytkän pääteastetta nyrkillä ja nitkutin sille tulevaa liitintä, oon lukenut että näitä joskus menee? Miten todennäköistä on että tällä oli vaikutusta tuohon käynnistykseen?  :idiot2:

Todennäköisyyksistä en osaa sanoa, mutta kyllähän se ihan mahdollista on, että jonkun katkoksen vuoksi kipuna häviää.

Yhden syttykiven olen joutunut vaihtamaan, ei sekään konetta kokonaan halvauttanut, mutta juurikin kylmäkäynnistys ja ensimmäiset minuutit oli melkoista taistelua käymisen kannalta. Vähän lämmettyään toimi taas.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15763 : 06.01.2024, 16:44:39 »
Noh, jospa vaihtelen sen ja putsailen sen liittimen ja katsotaan sitten lisää jos toistuu, tuo ei näyttänyt olevan kallis osa. Täytyy myös vaihtaa/vaihdatuttaa tuo hajonnut lohkolämmitin.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15764 : 07.01.2024, 01:42:14 »
Johan ne 3tkm päästä vois vaihtaa ;)

Niin olis tarkoitus.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

 

Ateho  Elekma