Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jessev20 - 22.01.2015, 18:14:13
-
Eli kertokaas joutuuko abs vikakoodin nollaamaan että abs toimii.tänään vaihdettu takapään anturit johtoineen ja edelleenkin abs valo palaa.
vika oli tietokoneen mukaan oikeassa taka anturissa.
volvo 850 -97
-
Ei joudu, se häviää ekan viattoman startin jälkeen. Jos valo palaa niin ABS jarrujen ei pitäis kyllä toimia.
-
Ei joudu, se häviää ekan viattoman startin jälkeen. Jos valo palaa niin ABS jarrujen ei pitäis kyllä toimia.
ja sitten oli niinkin että kun ajaa ja saavuttaa oliko nyt sitten 40km/h nopeuden niin valo sammuu eikä syty uudestaan mikäli vikoja ei ole.
-
Noh pitää hakea viat uusiksi
-
ja sitten oli niinkin että kun ajaa ja saavuttaa oliko nyt sitten 40km/h nopeuden niin valo sammuu eikä syty uudestaan mikäli vikoja ei ole.
Reipas kävelyvauhti riiittää. Ts. 7-8km/h. Mutta jos valo ei heti käynnistyksen jälkeen sammu tai viimeistään tuon mainitun nopeuden saavuttamisen jälkeen, niin vika on boksin tinauksissa.
-
mä luulen kyllä että boksin joudut aukaisee ja tinaamaan nastat uusiksi..
-
Minun kulkuväline sammuttaa valon n. 20 km/h vauhdissa nollauksen jälkeen. Muuten Bilteman lukija ei tunnista abs-koodeja, mutta osaa sammuttaa vikavalon.
Valo taas syttyy ajoittain, vaikka lähes kaikki osat on vaihdettu viimeksi anturin vaihdon jälkeen ammattilaisen kone väitti, että kaikki pelaa. Täytynee viedä kertaalleen (muutama vuosi sitten) tinattu boksi uudelleen kolvattavaksi... :-[
-
Eli kertokaas joutuuko abs vikakoodin nollaamaan että abs toimii.tänään vaihdettu takapään anturit johtoineen ja edelleenkin abs valo palaa.
vika oli tietokoneen mukaan oikeassa taka anturissa.
volvo 850 -97
Se vikailmoitus tarkoittaa, että sieltä oikean takapyörän anturilta ei tule impulssia. Anturihan voi olla ehjä, ja vika on esim. sen anturin käyttämässä kehässä. Puhdista se kehä ja tarkasta sen kehän kunto. Voi myös mitata itse moottoritilasta tai sieltä takapenkin takaa ensimmäisestä liitoksesta pyörältä tulevan impulssin tavallisella yleismittarilla, kun pyörä on ilmassa ja kaveri sitä käsin pyörittää. Pitäisi tulla hiukan voltteja pyörää pyöritettäessä.