Carcom Oy  Ateho

V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit

  • 9 Vastauksia
  • 1927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Argne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« : 08.08.2019, 19:27:19 »
Elikkä volvosta hävinnyt tehot ja sytytti moottorin vikavalo sekä antaa vikakoodia, ECM-2F Control Injection Timing sekä EFI-718 Injection Timing Control.
Voiko vika mahdollisesti viitata pumpun ajotuksiin, koska syöttöpumpun remmi katkes talvella ja tuli vaihdettua remmi mutta ajoituksia ei ole käyty tarkistamassa koska auto käy normaalisti, paitsi nyt vikavalon jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2019, 19:45:25 kirjoittanut Argne »
V40 1.8 1998
V70 2.4 Classic 2000
V70 2.5TDI 1998
V40 D2 Kinetic 2013

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« Vastaus #1 : 08.08.2019, 20:17:27 »
Kyllähän tuo aika pitkälti vois siihen viitata... Eli piuhan päähän laittamaan pumpun ajoitus kohdilleen...

"If I die... I die..." <- joku

Poissa Argne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« Vastaus #2 : 13.08.2019, 11:32:09 »
Elikkä ajoitukset ei ollu kohdillaan ja nyt käyty korjaamassa. Vikavalo hävisi mutta auto tuntuu silti laiskalta.
Ahdot siinä 0.9bar  3000-4000 rpm kohdilla suunnilleen. Auto tuntui ahtavan kerran normaalia enemmän kun koitin kiihdytyksessä, mutta ei tullut nähtyä paljon oli painetta.
Voikoha vika nytten olla missä. Imm putsattu kertaalleen, imusarjan nippa kairattu , pikkuletkuja vaihdettu poislukien mapille menevä sekä sinisellä merkattu letku mikä lähtee venttiilistä/solenoidista(toinen letku menee hukkaportille). Egr on myös tulpattu.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2019, 17:42:36 kirjoittanut Argne »
V40 1.8 1998
V70 2.4 Classic 2000
V70 2.5TDI 1998
V40 D2 Kinetic 2013

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« Vastaus #3 : 13.08.2019, 19:37:09 »

Ilman- ja dieselsuodattimen voisi kokeilla vaihtaa koska ne ei ole turhia vaihtoja ikinä. MIkäli ei yhtään auta niin kyllä täältä sitten muut neuvovat lisää...

"If I die... I die..." <- joku

Poissa Argne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« Vastaus #4 : 13.08.2019, 19:44:57 »
Molemmat suodattimet on vastikään vaihdettu.
V40 1.8 1998
V70 2.4 Classic 2000
V70 2.5TDI 1998
V40 D2 Kinetic 2013

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« Vastaus #5 : 13.08.2019, 21:17:22 »
Katohan se huohotinputki missä on se lämmitys vastus,ota se johto  irti kokeeksi, https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=52034.0
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« Vastaus #6 : 13.08.2019, 23:23:47 »
Katohan se huohotinputki missä on se lämmitys vastus,ota se johto  irti kokeeksi, https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=52034.0

Tämähän se voisi olla mutta... jos aloittajan autossa on egr tulpattu niin kaiketi vikavalo palaisi jos uudempi Msa, ellei ole softattu tms.? Miltähän vuodelta tämä aloittajan Tdi on?
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Argne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« Vastaus #7 : 14.08.2019, 05:04:57 »
Tämähän se voisi olla mutta... jos aloittajan autossa on egr tulpattu niin kaiketi vikavalo palaisi jos uudempi Msa, ellei ole softattu tms.? Miltähän vuodelta tämä aloittajan Tdi on?

Autossa on onneksi msa 15.7 nii ei sytätä vikavaloa   ::)
V40 1.8 1998
V70 2.4 Classic 2000
V70 2.5TDI 1998
V40 D2 Kinetic 2013

Poissa Argne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« Vastaus #8 : 14.08.2019, 06:41:20 »
Katohan se huohotinputki missä on se lämmitys vastus,ota se johto  irti kokeeksi, https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=52034.0

Ei ollut sulakkeet menny ja koitettu ilman johtoa, ei vaikutusta.

Motarille kiihdytys kesti noin 16sec 0-100 lätkä pohjassa( tai tarkemmin varmasti 20-100). Ahdot olivat 2000 kierroksen kohdalla 0.4 luokkaa.   :-\
V40 1.8 1998
V70 2.4 Classic 2000
V70 2.5TDI 1998
V40 D2 Kinetic 2013

Poissa Argne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5TDI laiskuus ja vikakoodit
« Vastaus #9 : 15.08.2019, 17:11:38 »
Kuinka paljon ahdot kuuluvat olla vakiona siinä 2000rpm kohdalla? Koska joko olen ymmärtänyt väärin, mutta eikö silloin pitäisi jo olla lähemmäs 0.90bar, korjatkaa toki jos olen väärässä  :D .

Mutta seuraavaksi pitää käydä loputki pikkuletkut lävitte sekä selvittää onko isommissa letkuissa kenties vuotoja. Onko myös mitään konstia millä voisi testata toimiiko map anturi sekä muut anturit kunnolla? Toivon vaan että vika ei ole turbossa, mutta kyllähä se luultavasti ääntäis pahasti sekä savuttais  :( .
V40 1.8 1998
V70 2.4 Classic 2000
V70 2.5TDI 1998
V40 D2 Kinetic 2013

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy