Alkanut auto oirehtimaan tässä pikku hiljaa. Loppu kesästä auto on lähtenyt käyntiin hörähtäen, noin viisi kertaa ei ole lähtenyt ykkösellä käyntiin vaikka ilmanlämpötila on ollut plussan puolella.
Viime viikolla lähti käyntiin ja kävi tosi huonosti, mielestäni ei käynyt kaikilla. Mittarin valot pummpasivat ja vaihteiston nuolivalo vilkkui mittaristossa ( eli se kun käyttää jotain muuta vaihdetta kuin D:tä). Kone seis ja uusi startti--> ei ongelmaa.
Eilen 40 km motariajon jälkeen kotipihassa tyhjäkäynti oli huonoa kierokset tippui 500 nurkille, meinasi sammua. Sammutin auton ja menin kotiin. Tunnin päästä uudestaan liikkeelle--> ei ongelmaa.
Kulutus on mielestäni lisääntynyt noin litralla entiseen ( ajan 98 bensalla).
Pakokaasut haisevat mielestäni oudolta, välillä mielestäni rikiltä ja valillä ammoniakilta.
TEHTYÄ:
- Vaihdettu uudet alkuperäiset turbon tulpat, uusi alkuperäinen bensasuodatin.
- Uusi Boschin ilmamassamittari (edellinen kesti 1.5 vuotta)
Kun eivät auttaneet niin ajoin koneen läpi pullon STP Fuel Complete Cleaneria oikeassa määrässä polttoainetta.
Tämän cleanerin jälkeen kävin tankilla ja kun lähdin tankilta niin välittömästi tämän jälkeen syttyi vika moottorin elektroniikassa valo. Ei sammunut pari päivän ajelun jälkeen.
Kävin luetuttamassa koodit, tuli seuraavatt:
Koodit otettiin ulos OPUS CARS CMT ohjelmistolla.
Koodit:
DTC 130A
- Ilmavuoto kaasuläpän ja imuventtiilin välillä
- katkonainen
DTC 280A
- etummainen lambdasondi; kohtuuton signaali
- katkonainen
Vika valo sammui ja ei ole syttynyt uudelleen vaikka eilen käynti oli kotiin tullessa todella huonoa.
Korjaamossa ruiskuttelivat jotain startti spraytä imusarjan nurkille mutta ei kone reagoinut siihen mitenkään.
Tällä hetkellä kaasuläpän tiivisteestä valuu öljyä (tulee ilmeisesti turbolta).´
Kaasuläppä on ilmeisesti joskus vaihdettu kun läpän tarra on keltainen.
Onko näkemyksiä?