Futurez  Kulkukoira

850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla

  • 18 Vastauksia
  • 4937 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nikkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Auton yli/osateippaukset Quartzin tuotteilla
850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« : 06.03.2012, 04:12:24 »
auto toimii hienosti normaaliajossa ja suunnilleen siihen asti kun kaasupoljin menee yli puolenvälin. sen jälkeen alkaa paha rötääminen mikä lakkaa heti kun höllää vähän kaasua. vaihdoin tulpat, tulpanjohdot, jakajankannen, puolan, ilmamäärämittarin, bensapumpun ja suodattimen ja jopa toista moottorinohjausboksiakin kokeilin mutta millään ei oo mitään vaikutusta. joskus aikasemmin oli samanlaisia oireita mutta hyvin harvoin ja alko yleensä toimimaan kun kerran nosti vähän kaasua pois. ja oireet pahenee mitä lämpösempi kone on.
Mk2 v70 t5 -02
740 d24T

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #1 : 06.03.2012, 05:19:15 »
Mahtaakohan mennä bensaa paljon? Minkä väriset tulpat oli? Antaako jotan vikakoodia? Manuaali vai tomaatti? Seilaako tyhjäkäynti yhtään? Ahtaako ahdin muuten normaalisti, siis ennen ku rupee pätkiin? Onko aivan sama millä kirroksilla lyöt kaasun pohjaan nii rötää?
« Viimeksi muokattu: 06.03.2012, 05:25:21 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa nikkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Auton yli/osateippaukset Quartzin tuotteilla
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #2 : 06.03.2012, 12:42:20 »
tulpat oli melko valkoset kärjistään mutta sitten taas kun alkaa vedättään ni putkesta tulee kuulemma musta pöllähdys ni ei pitäis laihallakaan käydä. ei ainakaa itediagnoosijärjestelmä anna mitään koodia. auto on luojan kiitos manuaali. tyhjäkäynti on ihan normaali ei vaeltele ja ahtaa täysin normaalisti. kierroksilla ei niinkään oo väliä...jos puolikaasulla kiihdyttää ensin isoille kierroksille asti ja sit pikkuhilljaa painaa kaasun pohjaan ni saattaa toimia sen vaihteen loppuun mutta sit kun syöttää uutta ni ongelma jatkuu. melko mystinen vika?
Mk2 v70 t5 -02
740 d24T

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #3 : 06.03.2012, 22:33:54 »
Oisko siinä kaasuläpän asentotunnistinta? tai lamdaa tutkaistu?=pakokaasutestit. Lamda lisännee kulutustakin?

Vaparissa lamda teki juuri noin , kaasupoljinta piti löysätä ,jotta vedot parani ja joskus sai vedätettyä/härnättyä kierrokset tappiin jolloin syöttö täysillä ja lamda ei siihen pahemmin enää puuttunut ja tehot ns. normaalit.>kaasun löysäys jolloin kierrokset tippui niin röpötteli vaan...

Voihan tuo turboonkin liittyä, en noista turbo ongelmista osaa sanoa mikä voisi sopia tuohon kuvaukseen.
Bensapumpun relekkin toiminee? ja paineet 2bar paremmalla puolella.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2012, 22:43:15 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa nikkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Auton yli/osateippaukset Quartzin tuotteilla
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #4 : 07.03.2012, 00:41:06 »
vähän itelläkin käväs toi kaasuläppä mielessä. täytys muutenkin ottaa irti kokonaan ja putsata. viime leimalla pari kuukautta sitte pakokaasut oli hyvät mutta nyt en sit tiedä. jos ois lamda anturi sökö ni pitäis syttyä valo mun ymmärtääkseni tauluun? täytyy huomena koittaa keritä se vaihtamaan jos se menis vaikka parempaan suuntaan! bensanpaineet vois kanssa olla yks varteenotettava vaihtoehto. täytyy nekin huomena tsekata
Mk2 v70 t5 -02
740 d24T

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #5 : 07.03.2012, 10:08:42 »
Onko lastua? Ohjelma vika?
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tollo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #6 : 07.03.2012, 14:11:48 »
Omassa pirssissä samaa vikaa tosin hieman lievempänä eli lämpimänä kaasupohjassa ei kulje niin kuin pitäs ja ahdot jää vajaaksi. Tuntuu toimivan normaalisti ainoastaan hieman ennen kuin kone on normaalilämmöissä. Joku täällä foorumilla kirjoitteli vastaavasta rötäämisestä ja ongelma ratkesi muistaakseni lämpötila-anturin vaihdolla, itse en tuota ole vielä kerinnyt vaihtamaan.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #7 : 07.03.2012, 15:23:38 »
Onko lastua? Ohjelma vika?
Tuollahan lukee, että kokeillu toista boxia ;)

Edit: lainaus korjattu ;)
« Viimeksi muokattu: 07.03.2012, 16:40:22 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #8 : 07.03.2012, 15:59:50 »
Tuollahan lukee, että kokeillu toista boxia ;)

Meinasit kai lainata mua.. Kappas niin oliki
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #9 : 07.03.2012, 16:40:55 »
Meinasit kai lainata mua.. Kappas niin oliki
Jep. Töissä kirjottelin ni epähuomiossa kävi kämmi :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #10 : 07.03.2012, 18:15:22 »
vähän itelläkin käväs toi kaasuläppä mielessä. täytys muutenkin ottaa irti kokonaan ja putsata. viime leimalla pari kuukautta sitte pakokaasut oli hyvät mutta nyt en sit tiedä. jos ois lamda anturi sökö ni pitäis syttyä valo mun ymmärtääkseni tauluun? täytyy huomena koittaa keritä se vaihtamaan jos se menis vaikka parempaan suuntaan! bensanpaineet vois kanssa olla yks varteenotettava vaihtoehto. täytyy nekin huomena tsekata

Ei liene päästöt bensakoneessa aivan ok. jos mustaa savua pukkaa varsinkin enemmälti?>bensan paineet? Miksipä ei se lämpötila anturikin jos lämpötila vaikuttaa ongelmaan?
Hmm... mitähän vielä jää jäljelle :P?

Juu, ihme ettei vikavaloakaan näytä.>kakkoslamdakin tuppaa ilmoittamaan vastalauseen jos katista liikaa "alivalottunutta" putkeen tuuppaa?

Se potentiometri kaasuläpässä toimii siten ,jotta jännite laskee ja nousee läpän asennosta riippuen>

 volttimittari  nuppineulalla tms. johtoihin kontakti ja hitaasti pikkuhiljaa auki ja kiinni läppää> >jos jossain kohtaa volttimäärä ei tasaisesti kymmenys kerrallaan muutu voi epäillä läpän olevan rikki.
 Testasin kasipätkästäni ihan vaan virrat päälle neulat piuhan "läpi" ja mittaamaan tyylillä
 (ja tuurilla en särkeny mittään) hämärä mielikuva jotta 4,5 voltin tienoilla lukemat olis pyörineet.
Neulan reikiin sitten liimat ja menoksi. >kun oli se boxi rikki silloin, niin oheistuotteena tuli leikittyä näinkin :). >Halpa ja toimiva testi näköjään tuokin, eipähän suotta tarvinnu tuhlata kokeiluun.. ilmanputsarinkin varmaan jo vaihtelit jne..

Volvoissa saa usein harmeja sillä tarvikelamdalla,joten suosittelen jos vaikkapa bosch olis ,niin se saman numeroinen sieltä autosähköstä tai bilialta jos haluaa 250e sen 150 sijaan samasta tuotteesta maksaa laatikon väristä jne..volvolta löytynee.. Itselle tuli original bosch hata autosähkölta 139e >volvon vastaava yli 250e tais olla ja purkuosa 150e... 96-850 20v vapariin.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2012, 18:26:25 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa nikkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Auton yli/osateippaukset Quartzin tuotteilla
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #11 : 08.03.2012, 10:34:39 »
Omassa pirssissä samaa vikaa tosin hieman lievempänä eli lämpimänä kaasupohjassa ei kulje niin kuin pitäs ja ahdot jää vajaaksi. Tuntuu toimivan normaalisti ainoastaan hieman ennen kuin kone on normaalilämmöissä. Joku täällä foorumilla kirjoitteli vastaavasta rötäämisestä ja ongelma ratkesi muistaakseni lämpötila-anturin vaihdolla, itse en tuota ole vielä kerinnyt vaihtamaan.
ihan sama oli muuten alkuun mulla että vasta kunnolla lämpösellä koneella alko tekemään tota mutta nyt vaan pahentunu!
Mk2 v70 t5 -02
740 d24T

Poissa nikkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Auton yli/osateippaukset Quartzin tuotteilla
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #12 : 08.03.2012, 10:40:04 »
Ei liene päästöt bensakoneessa aivan ok. jos mustaa savua pukkaa varsinkin enemmälti?>bensan paineet? Miksipä ei se lämpötila anturikin jos lämpötila vaikuttaa ongelmaan?
Hmm... mitähän vielä jää jäljelle :P?

Juu, ihme ettei vikavaloakaan näytä.>kakkoslamdakin tuppaa ilmoittamaan vastalauseen jos katista liikaa "alivalottunutta" putkeen tuuppaa?

Se potentiometri kaasuläpässä toimii siten ,jotta jännite laskee ja nousee läpän asennosta riippuen>

 volttimittari  nuppineulalla tms. johtoihin kontakti ja hitaasti pikkuhiljaa auki ja kiinni läppää> >jos jossain kohtaa volttimäärä ei tasaisesti kymmenys kerrallaan muutu voi epäillä läpän olevan rikki.
 Testasin kasipätkästäni ihan vaan virrat päälle neulat piuhan "läpi" ja mittaamaan tyylillä
 (ja tuurilla en särkeny mittään) hämärä mielikuva jotta 4,5 voltin tienoilla lukemat olis pyörineet.
Neulan reikiin sitten liimat ja menoksi. >kun oli se boxi rikki silloin, niin oheistuotteena tuli leikittyä näinkin :). >Halpa ja toimiva testi näköjään tuokin, eipähän suotta tarvinnu tuhlata kokeiluun.. ilmanputsarinkin varmaan jo vaihtelit jne..

Volvoissa saa usein harmeja sillä tarvikelamdalla,joten suosittelen jos vaikkapa bosch olis ,niin se saman numeroinen sieltä autosähköstä tai bilialta jos haluaa 250e sen 150 sijaan samasta tuotteesta maksaa laatikon väristä jne..volvolta löytynee.. Itselle tuli original bosch hata autosähkölta 139e >volvon vastaava yli 250e tais olla ja purkuosa 150e... 96-850 20v vapariin.
siinä vaiheessa ennen ku lähtee ahtamaan kunnolla ni tulee kuulemma tummahko pöllähdys ja on tullu jo viimeset pari vuotta. löytyy onneks yks "toimiva" varaosavolvo pihasta ni täytyy siitä kokeilla toista lamdaa että onko mitään vaikutusta ennen ku lähtee uutta ostamaan  :) ja kaasuläppä pitäis myöskin löytyä ehjä tosta toisesta...
Mk2 v70 t5 -02
740 d24T

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #13 : 08.03.2012, 14:37:53 »
En nyt sen tarkemmin lukenu mut onko turbo ehjä?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa nikkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Auton yli/osateippaukset Quartzin tuotteilla
Vs: 850 t5 alkoi rökeltämään täyskaasulla
« Vastaus #14 : 08.03.2012, 18:22:12 »
ei ainakaan omaan silmään näy halkeemia eikä liikaa välystäkään tunnu olevan.
Mk2 v70 t5 -02
740 d24T

 

Carcom Oy  Elekma