Ateho  Elekma

ETM korjaaminen itse OHJEISTUS

  • 103 Vastauksia
  • 56215 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse?
« Vastaus #15 : 16.01.2015, 17:07:19 »
Jaa  :o Pitääpä vielä koittaa sitä nollausta. Mitä akun irrotus ja kaapelit irrallaan tehty ''käynnistys'' tekee koodeille?

http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=38504

Ei mitään, se kun tallentuu sinne ETM:n muistiin.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse?
« Vastaus #16 : 16.01.2015, 18:14:12 »
Kävin koittamassa tuota nollausta niin, että odotin sen 3min. Sitten käynnistin auton, annoin käydä sen tyhjäkäynnillä n. 3min ja läksin lenkille. Ajoin n. 7km, sammutin auton ja käynnistin uudestaan, ei ETSää. Ajoin kotiin 3km. Matkan ja ajoin toisen auton talliin, jonka aikana v70 oli sammuksissa ja virrattomana, menin autolle ja pistin virrat päälle, ETS ei sammunut. Koodi p0014. Toistin nollaus operaation ja annoin virtojen olla pois ~30s. Virrat päälle ja valo ei sammu, paitsi jos katkaisen virrat j kokeilen uudestaan.

1.sivulla tuolla keskustelussa se Israelin kaveri oli ilmeisesti saanut sen auton toimimaan läpän korjauksella ja sillä softalla, eli mulla saattaa olla se uus anturi ja moottorin päässä oleva eriasennossa jolloin se hummaa tyhjäkäyntiä. Näin ymmärsin tekstistä. Jos ets ei saa tieto kummastakaan potentiometristä se heittää limb moden päälle.

Ens viikolla luetaan volvoon käypäsellä "paremmalla" lukijalla koodit ja katotaan mitä se kertoo. Sitten softataan, ehkä.

En ole sulkenut tuota solenoidiakaan, tai sitä kazmmentunnistinta pois kuvioista ja uskon siihen että jompikumpi voi olla rikki.

Jatketaan ha(r)jotuksia  :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse?
« Vastaus #17 : 20.01.2015, 07:07:19 »
Luettiin eilen Volvo Prolla koodit, ja samaa tarinaa antoi sekin ETMstä. Entisen omistajan mukaan jakohihna venynyt millin-pari, siksi tulee koodi nokka-akselilta, li kyllä tässä joku tunnistin ainakin toimii oikein  :D

Kaveri vaihtoi kokemuksia toisen volvoilijan kanssa, joka oli tehnyt sacer muutoksen volvoonsa. Hänellä oli ollut samat oireet/kaasuläppä ei ollut toiminut sacerilla. Syynä magneetin virheellinen asento. Asennon tarkastus tehdään virrat päällä, tyhjäkäynti arvon tulisi olla sen 1,45V niinkuin tuolla matthewsin foorumilla käydyssä keskustelussa kerrotaan.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse?
« Vastaus #18 : 20.01.2015, 22:21:55 »
Tänää räjäytettiin ETM jälleen, ja käännettiin magneettia hieman. Tyhjäkäynti jännite 1.46V sacerin pään pinnistä, toisesta päästä 1.53V. ETS koodia ei saatu 10km +5käynnistyksen aikana päälle. Tyhjäkäynti hummaa hieman, välillä enemmän. Pakkasta -16 ja ilman roikkaa tulille, liekkö hummauksen syynä toinen vikakoodi joka tulee jakopäästä?

Auto "räjähtää" Volvon vitoskonemaisesti tulille, tätä se ei olekaan tehnyt pariin viikkoon.

Lukekaa, ja sisäistäkää Matthewsin Volvocite:n keskustelu ennen kuin alatte työhön!
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #19 : 24.01.2015, 13:07:36 »
Kirjoitin nyt tuonne aloitustekstiin jonkunlaisen ohjeistuksen aiheesta. Tämän voisi ehkä lisätä tuonne FAQ osioon?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #20 : 24.01.2015, 14:02:24 »
Hienoa, että sait toimimaan.

Ehdottomasti FAQ-kamaa.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #21 : 26.01.2015, 15:40:35 »
Jaahas, auto roikasta käyntiin ETS+limb mode päälle. Vien tuon paskan kohta sulatukseen! Eilen antoi koodin joka oli p1332, eli VVT solenoidi...
« Viimeksi muokattu: 26.01.2015, 15:46:01 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #22 : 26.01.2015, 16:14:44 »
Toi hiton solenoidi pätki ittellä satunnaisesti, mutta koskaan se ei limp modeen sen takia mennyt. Uusi vaan volvolta about 170€ eikä muualta saakaan enää kun siinäkin on pantti, eli joutuu vanhan palauttaan ja saa panttimaksun sitten takaisin. Käytettyihin en kyl sortuis, ne kun voi sohlota hetken päästä samalla tavalla. Veikkaan kyl valitettavasti, että et tästä selviä ilman uutta boksia.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #23 : 26.01.2015, 16:26:54 »
Voit olla oikeassa kuomaseni. Tunnetusti puhdistus ei ole kestävä ratkaisu, mutta sitä koitetaan tuolle solenoidille, kuhan tältä jakopäänhihna haku reissulta kerkeän. Pitänee alkaa etsimään uutta läppää. Mistähän tuon homman alottaisi, kun volvolla se maksaa tunnetusti mijloona euroa  :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #24 : 26.01.2015, 16:37:57 »
Omani kerran puhdistin, eikä siellä mitään sontaa edes ollut. Tiiviste oöi lähinnä vaihdon tarpeessa. Volvolla ovat ilmeisesti alentaneet boksin hintaa, ainakin kaverin 80:iin maksoi huomattavasti vähehemmän. ei ois jääny voitolle, jos ois tilannut esim. Englannista. Nykyinen eurokursdikin on niiin huono, et tuskin säästäis juur ytään ja takuukin on helpompi hoitaa kotomaassa. Molemmat sieltä joutunee vaihtaan, mut pahempi vika toi läppä on kuin solkku. Viallisella solkulla pystyy ajaan normaalisti, mut viallisella läpäll ajaminen voi olla aika tuskaista ja hermoja raastavaa t: nimimerkillä kokemusta tuosta on liikaa
« Viimeksi muokattu: 26.01.2015, 16:40:11 kirjoittanut Justus »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #25 : 27.01.2015, 06:00:27 »
Omani kerran puhdistin, eikä siellä mitään sontaa edes ollut. Tiiviste oöi lähinnä vaihdon tarpeessa. Volvolla ovat ilmeisesti alentaneet boksin hintaa, ainakin kaverin 80:iin maksoi huomattavasti vähehemmän. ei ois jääny voitolle, jos ois tilannut esim. Englannista. Nykyinen eurokursdikin on niiin huono, et tuskin säästäis juur ytään ja takuukin on helpompi hoitaa kotomaassa. Molemmat sieltä joutunee vaihtaan, mut pahempi vika toi läppä on kuin solkku. Viallisella solkulla pystyy ajaan normaalisti, mut viallisella läpäll ajaminen voi olla aika tuskaista ja hermoja raastavaa t: nimimerkillä kokemusta tuosta on liikaa

Kyllä tässä kuukauden aikana on tullut todettua että joku on tehnyt isoa rahaa ja nauraa nyt partaansa, p*skan möivät. Mites tuo, jos vaihdan uuden läpän kotona, niin riittääkö se, että uusi on samalla numerolla? Meiltä kumminkin matkaa Volvon liikkeeseen 25km niin limb mode päällä tuo matka voi olla aika pitkä jos autoon pitää ajaa softa. :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #26 : 27.01.2015, 13:13:19 »
Uusin hinta 421€+softa 58€. Sinisellä kehu että käytettyä koteloa ei voi uudelleen opettaa toiseen autoon. Uskoakko? Miks noita myydään purkuosana jos ne on käyttökelvottomia?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #27 : 27.01.2015, 15:55:24 »
Uusin hinta 421€+softa 58€. Sinisellä kehu että käytettyä koteloa ei voi uudelleen opettaa toiseen autoon. Uskoakko? Miks noita myydään purkuosana jos ne on käyttökelvottomia?

No ei tuo loppuviimeks oo paha hinta.

Mun mielestä jotku on ostaneet käytetyn boksin ja sit ajanet siihen uuden ohjelman volvolla päälle. Mut en mee vannoon.

En suosittele tommosia vanhoja paskoja bokseja osteleen, kun ei ne uudetkaan tunnu mitään kestävän.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #28 : 27.01.2015, 15:55:37 »
Kyllä tässä kuukauden aikana on tullut todettua että joku on tehnyt isoa rahaa ja nauraa nyt partaansa, p*skan möivät. Mites tuo, jos vaihdan uuden läpän kotona, niin riittääkö se, että uusi on samalla numerolla? Meiltä kumminkin matkaa Volvon liikkeeseen 25km niin limb mode päällä tuo matka voi olla aika pitkä jos autoon pitää ajaa softa. :D


http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=48109.msg838672#msg838672

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #29 : 27.01.2015, 18:08:09 »
Tänään aletaan vaihtamaan jakopäätä. Toivottavasti ajoitus on pielessä, eikä mitään ole paskana.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Elekma  Autoracing