Ateho  Elekma

ETM korjaaminen itse OHJEISTUS

  • 103 Vastauksia
  • 56398 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #30 : 28.01.2015, 05:59:56 »
Illalla aloitettiin purkuhommat; hommahan alkoi perinteisesti työkalujen etsimisellä niin se jäi pahasti kesken.
 Havaintoja tehtiin:
Jako kohdallaan
Vesipumpusta puuttui 3 hammasta, oli kyllä katkennut todella siististi, jos on edes katkennut?
Kiristin oli ihmeellisessä asennossa kaverin mielestä, selityksenä nyt muuta ei keksitty, kun että remmi on venynyt niin reilusti.


240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #32 : 28.01.2015, 19:32:39 »
Hihna vaihdettu, ainoa vikakoodi on p0014 jota en saa pois. Muuta sinne ei tulekkaan. ETS palaa mutta ei koodia, limb mode kytkeytyy n. 2000rpm.

E: Sain härnättyä ETS valon/limb moden pois nostamalla hiiiiitaaaaasti kierrokset +3000rpm. Ajoin myös useamman eripituisen lenkin, joista viimeisellä valo ei siis syttynyt. Mitään koodia en saa, kun sen P0014 jota en saa nollattua. Nokkien jakomerkit laitettiin kohdilleen, eli mitään löysiä/ liike alueita en kääntänyt pakonokasta mihinkään suuntaan, että menikö se nyt väärin?

Edelleen tuntuu että ETM on tohjona vaikka sillä tossa nyt tuli n. 20km päästeltyä.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2015, 20:36:37 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #33 : 28.01.2015, 22:54:53 »
Ootko mitannut CVVT solenoidin resistanssin ja sen, että sinne ylipäätään tulee sähköä?
Solkun resistanssin pitää olla n.3.7Ohmia.

Sytytysvirta kytkettynä ja nokka-akselin säätöventtiilin pistoke irtikytkettynä pistokkeen #1 jännitteen tulee olla noin akkujännite ja pistokkeessa #2 tulee olla pulssisuhdesignaali, jonka enimmäisjännite on n. akkujännite ja taajuus n. 250 Hz.
Jälkimmäisen voi mitata vähän paremmalla yleismittarilla. Mut kyl se tavallinenkin yleismittari varmaan jotain tosta #2:sta näyttää.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #34 : 29.01.2015, 05:29:56 »
En mitannut, tänään mitataan. Jollain videolla antovat 12v sille ja testasivat että naksuu. Löyty myöd tapauksia googlettelemalla, että oli kampiakselin asentotunnistin tohjona
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #35 : 29.01.2015, 09:00:22 »
Joo itte kans testasin tuota naksuttelua, mut omani teki satunnaista katkomista, ilmeisesti huono liitos käämin ja liittimen välissä, kunnes lopulta antautui kokonaan.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #36 : 29.01.2015, 09:32:59 »
On myös epäily, ettei öljy kulje siellä vtt:ssä kunnolla, jos se tosiaan on vaikka paskainen, huoltokirjassa ei, nimittäin ole merkintöjä öljyn vaihdoista viimeiseltä 120tkm... En usko että mikää bräkleen suihkuttelu auttaa, kun ve mekanismikin pitäis saada liikkeelle siinä puhdistellessa.

Se ets valo ihmetyttää edelleen, illalla sitä ei viimeisellä pätkällä tullut ollenkaan. Tässä on kyllä tullut todettua, että ainakin tässä tapauksessa testi "lenkki" on vähintään 250km ja kolme päivää, jopa viikko ja 1000km.

Töiden jälkeen siis jatkan ihmettelyä, putsaus ja mittaus. Pitää lainata mittaria, jossa on tuo hz- alue.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #37 : 29.01.2015, 17:15:40 »
Jännitteet 20VAC ja 12,VDC. Vastus 4,5ohm. Taajuutta en saa omalla mitattua, kun on tuommonen halpa malli. Tänään tuli taas nilkutettua, kun kävin kaupassa, p0121 ja p0014 edelleen. Vvt liittimen irrotuksella ei vaikutusta edes koodeihin.

http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-1999-and-newer-codes

P0014 on samanlainen, mutta erilainen selitys mielestäni?  :(

P0014 = ECM‑641A Camshaft control, exhaust   Faulty signal
« Viimeksi muokattu: 29.01.2015, 18:27:01 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #38 : 29.01.2015, 23:32:46 »
Vitsit vähissä ton 121 koodin kanssa-> uutta boksia kehiin. Tunasin omani kanssa pitkään etsien vikaa johdotuksista releistä ja kaasupolkimesta, turhaan. Ainoo mikä auttoi oli uusi boksi. Ja todennkäisesti toi solkkulin on säkö, mut ei voi sata varmaan sanoa. Solkun resistanssi  on mittaustarkkuuden ja mittapiuhojen resistanssi huomioiden ihan linjassa. Piuhatkin lienee kunnossa, kun kerran sait lukemia molemmista liittimistä. Solkku voi silti olla vaikka jumissa.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #39 : 30.01.2015, 05:31:48 »
Vitsit vähissä ton 121 koodin kanssa-> uutta boksia kehiin. Tunasin omani kanssa pitkään etsien vikaa johdotuksista releistä ja kaasupolkimesta, turhaan. Ainoo mikä auttoi oli uusi boksi. Ja todennkäisesti toi solkkulin on säkö, mut ei voi sata varmaan sanoa. Solkun resistanssi  on mittaustarkkuuden ja mittapiuhojen resistanssi huomioiden ihan linjassa. Piuhatkin lienee kunnossa, kun kerran sait lukemia molemmista liittimistä. Solkku voi silti olla vaikka jumissa.

Sitä me ei saatu liikkeelle ollenkaan. Pesin sen ja koitin pestessä saada sen liikkeelle, ei toivoakaan. Löysin sitten lopulta googlettamalla, kun hain muistaakseni hakusanoilla "Volvo vvt 6410" niin heti ensimmäinen keskustelu, ja samat oireet. Koodia ei saada nollaamalla pois.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #40 : 31.01.2015, 11:17:48 »
Uusi etm tilattu. Tulee vasta tiistaina, kun soitin vasta puoliltapäivin eilen. Vvt solenoidi maksaa 161e+ tiiviste 10e, nuo sitten myöhemmin.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #41 : 31.01.2015, 11:39:45 »
Uusi etm tilattu. Tulee vasta tiistaina, kun soitin vasta puoliltapäivin eilen. Vvt solenoidi maksaa 161e+ tiiviste 10e, nuo sitten myöhemmin.

+pantti jonka saa sit takaisin, kun vien vanhan solkun tiskille,ellei sitten jo hakiessa sitä vanhaa sinne vie.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #42 : 02.02.2015, 17:05:17 »
Kävin hakemassa etm siniseltä, avokätinen myyjä antoi huiman 5% alen, jolloin hinnaksi jäi tasan 400. Sitten vielä ohjelma, ja seuraavat xtkm toivottavasti toimivalla etmllä.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #43 : 02.02.2015, 18:26:09 »
Oliko jo uudempaa numerosarjaa tuo boksi?

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: ETM korjaaminen itse OHJEISTUS
« Vastaus #44 : 02.02.2015, 18:45:41 »
Todennäköisesti, ei ainakaan sama numero kuin vanhassa, jossa oli keltainen tarra. Eipä myöskään lue Magneti Marelli. Vaan made on italy.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy