RallyBaron  Samppasport

Volvo 240 -84 M50

  • 156 Vastauksia
  • 66349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 M50
« Vastaus #150 : 09.10.2019, 13:09:09 »
Hyvältä vaikuttaa!

Mukava että suomessa aletaan enemmän ja enemmän pikkuhiljaa pistää näihin jotain muutakin kun vinokonetta. 8)
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 240 -84 M50
« Vastaus #151 : 10.10.2019, 16:09:04 »
Hyvältä vaikuttaa!

Mukava että suomessa aletaan enemmän ja enemmän pikkuhiljaa pistää näihin jotain muutakin kun vinokonetta. 8)

Älä muuta sano, harmi vain että laki on täällä kivikaudelta ja rajoittaa tälläiset yleensä  :-\
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Volvo 240 -84 M50
« Vastaus #152 : 10.10.2019, 16:53:13 »
Onneksi nuo säädökset on vuodenvaihteessa todennäköisesti höllentymässä, esim. tilavuusrajoitus ja se mallisarjan tehokkain +20% ovat poistumassa ja tilalle tulee vain tehopainosuhde.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 M50
« Vastaus #153 : 10.10.2019, 21:37:46 »
Etiäppäin. Nyt se on jo oikealla paikalla kun moottorin korvat sain tänään. Hyvin mahtu ilman mitään muokkauksia. Vaihdoin e34 etusumpullisen öljypohjan e36 takasumpulliseen. Viikonloppuna ois tarkotus hakea vaihdelaatikko Zf 37dz 6v ja uusi teräsvauhtipyörä ois matkalla. Seuraavaksi oikeastaan laatikonpalkin, keppitelineen ja pakosarjan teko. Päivitellään taas..








Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 M50
« Vastaus #154 : 25.11.2019, 22:17:28 »
Vähän saatu jotakin aikaseks taas. Kone ja laatikko sopi hienosti paikoilleen LMR ältä tilattujen koneen ja laatikon kiinnikeiden kanssa. Alunperin piti tulla dz laatikko mutta tuli pieni ongelma laatikon asennon suhteen. Tosiaan dz tulee 10astetta kallelleen m50 perässä niin tuli hommattua tilalle bensamallin bz niin sattui suoraan. Uusi vaihdekeppi tuli soviteltua sekä siirtäjätanko tekaistu. Kardaanin etupätkää lyhennettiin 8.5cm. Pakosarja tuli myös väsättyä, ei ehkä mikään kaunein mutta katsotaan miten pelaa. Koneen purin osiksi ja pikkuhiljaa alkaa osia hankkimaan. Nyt on tullu touhuttua hydraulikäppärin parissa. Tuli tuplasatulat ja oma piiri käppärille. Jatketaan taas :)
















Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 M50
« Vastaus #155 : 06.07.2020, 22:44:20 »
Ei tosiaan ole tullu tänne päiviteltyä pitkään aikaa mutta laitetaan pieni päivitys nyky tilanteesta. Auton sain talven aikana kasaan ja viime viikolla tuli käytyä vaasassa The dynolabilla jarruttelemassa. Paperille piirtyi varsin mukavat käppyrät ja lukemat, napatehoa löytyy nyt 624hv/795nm 1.8bar. Kone käyty kokonaan läpi. Wisecon männät ja porattu seuraavaan ylikokoon, H- veivit, 2.8kampura, uudet laakerit tietty. Kansi perus kunnostettu, vakio venat ja jouset, nonvanos imunokka sorvattu pakonokaksi. Link ecu sai väistyä ja tilalle Maxxecu race ohjaus. Polttoaine tuli vaihdettua siihen oikeaan eli E85.
Nyt olis seuraavaks katsastus ja kovaa ajoa :)





Poissa laurihh

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 M50
« Vastaus #156 : 05.08.2020, 19:26:08 »
Hieno, kyllä tuolla kelpais ajella!  :o

 

Elekma  Autoracing