KL-varaosat  Race.fi

V70 2.4 -01 ETM murheenkryyni ja muuta vikaa

  • 19 Vastauksia
  • 4164 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: V70 2.4 -01 ETM murheenkryyni ja muuta vikaa
« Vastaus #15 : 18.08.2019, 13:27:06 »
Hi
Minkä verran tuolla koneella on ajettu?
,,,voi tosiaaan olla,että tuo solenoidi on karstoittunut ja jumittaa ( huonolaatuiset öljyt ja liian pitkät vaihtovälit saavat em ongelmia aikaiseksi)
mutta myös itse VVT pyörä voi olla kypsä/kulunut eikä toimi niinkuin säätö edellyttää
,,,omassa kärryssä ei  VVT pyörä toiminut oikein kun oli niin kulunut  vaikka solenoidi toimi.
 ,,,mielenkiintoinen projekti !
400tkm pyörähti just mittariin että onhan tuo solenoidikin elämää nähnyt.
Näyttäs että muutama aiempi omistaja on vähän laiskemmin vaihdellut öljyjä.
Huoltokirjan mukaan toinen nokkapyörä oli vaihdettu n.100tkm sitten jakopäänrempan yhteydessä, luulis kyseessä olevan just toi vvt-pyörä.

Tiistaina varmaan saa tiivisteen niin näkee auttaako solenoidin vaihto.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Maco1314

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 -01 ETM murheenkryyni ja muuta vikaa
« Vastaus #16 : 19.08.2019, 10:54:07 »
mistäs sen saa tietää minkä numeroinen kaasuläppä varmuudella autoon kuuluu, jos niitä joku on vaihdellu.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: V70 2.4 -01 ETM murheenkryyni ja muuta vikaa
« Vastaus #17 : 19.08.2019, 15:02:35 »
mistäs sen saa tietää minkä numeroinen kaasuläppä varmuudella autoon kuuluu, jos niitä joku on vaihdellu.
Volvoliikkeestä kysymällä tai vaikka Vadiksesta jos semmonen sattuu koneelta löytymään.  ;)

Ajoin viikko takaperin -01 v70 b5244s-koneella, jossa oli vaihdettu turbomallin kaasuläppäkotelo ja hyvin tuntui toimivan kun softaversio oli sama.
Paikallisessa merkkiliikkeessä totesivat että väärällä numerolla olevaa läppäkoteloa ei saa toimimaan, mistä näistä tietää.  ::)
« Viimeksi muokattu: 19.08.2019, 15:08:35 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4 -01 ETM murheenkryyni ja muuta vikaa
« Vastaus #18 : 19.08.2019, 15:47:20 »
Itelle jäi vähän se kuva tuon kotelon kanssa pelatessa, että mikään muu ei toimi kuin se, joka on ostettu tiskiltä .

Uusi kotelo oli ihan eri numeroltaan kuin vanha. :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: V70 2.4 -01 ETM murheenkryyni ja muuta vikaa
« Vastaus #19 : 22.08.2019, 06:13:27 »
Vvt-solenoidi vaihdettu vähempiajettuun, jonka vielä putsasin ultraäänipesurissa.
Eilisillan ajojen perusteella toimii, tästä on hyvä jatkaa.  :)

Vanha solenoidi takelteli selvästi, mitä lie öljymöhnää täynnä.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

KL-varaosat  Race.fi