Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: tra - 05.11.2016, 14:31:21
-
Miten ilmataan Volvo V40 Tdi , vm.2003 , polttoaineen suodattimen vaihdon jälkeen? Ei edes lupaa käynnistyä.
-
Miten ilmataan Volvo V40 Tdi , vm.2003 , polttoaineen suodattimen vaihdon jälkeen? Ei edes lupaa käynnistyä.
Olisin ennen suodattimen vaihtoa laittanut uuteen suodattimeen löpöä melkein piripintaan, ainut vaihtoehto on vaan pumpata kaasua ja starttailla tasaisesti kunnes hörähtää, suotavaa ois että akun tyhjenemisen välttämiseksi, on joku toinen auto siinä antamassa virtaa :)
-
Kiitos vastauksesta , mutta kaikki noi on kokeiltu eikä auto starttaa. Ja akkua on ladattu yritettäessä joten sekään ei ole tyhjä. Mikään ei vaan tunnu auttavan. Onko mitään muita konsteja tiedossa??? :-\
-
Ei tuossa oikein muita vaihtoehtoja itsellä tule mieleen, kun vaan sitä että pumppaa vaan kaasua ja starttaa samalla.
Mulla edellisessä D5 tuli joskus vaihdettua suodatin, aikansa sai pumpata mutta kyllä se sieltä hörähti sitten lopulta käyntiin.
-
Ei se kaasun pumppaaminen nyt välttämättä auta yhtään mitään. ::)
Suodin irti ja täytä se ja ois hyvä jos saisit esim. paluulinjasta imastua jollain konstilla ilmat pois koneelle asti (iso lääkeruisku tai jarrujenilmauslaite paineilma käyttöinen).
-
Commonrail-koneen korkeapainepumppu ei oikein tykkää tyhjänä pyörittelystä.
-
Commonrail-koneen korkeapainepumppu ei oikein tykkää tyhjänä pyörittelystä.
Ei varmasti, siks tuo suodattimen vaihdon jälkeen ei ole kauaa tarttenu pumpata kun käynnistyy kun on ainetta laitettu suodattimeen mukaan.
-
Ei se kaasun pumppaaminen nyt välttämättä auta yhtään mitään. ::)
On se auttanu itelläni useaankin otteeseen :)
-
Voiko suodattimen kannen asennolla olla merkitystä ?? Siinä on kaksi vaihtoehtoa.
-
Lupsuttele sillä käsipumpulla ensin suodatin ja linjat täyteen ennenku starttaat.
Löytyy siitä suodatintelineen kyljestä.