Ateho  Elekma

Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo

  • 474 Vastauksia
  • 169055 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #270 : 20.05.2012, 22:05:15 »
Hetkinen.. Minkäslainen tuo B230A mäntä on? Patti vai tasa vai kuppi? Paljonko siitä laesta kokonaisuudessaan on otettu pois?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #271 : 20.05.2012, 22:50:14 »
Hetkinen.. Minkäslainen tuo B230A mäntä on? Patti vai tasa vai kuppi? Paljonko siitä laesta kokonaisuudessaan on otettu pois?

Siinä oli ihan inan kupilla se laki. Ja on sorvattu monttu samanlaiseks ku ft männissä, sitä en tiä kuinka paljon siitä tavaraa milleinä lähti ku työkaveri sorvas.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #272 : 20.05.2012, 23:07:27 »
B230A pitäs olla puristukset 10.3 niin ei siinä suurta monttua ole kun F koneessa monttu taitaa olla 2mm syvä ja puristukset 9.8 Olisko ollu millin montulla sitten? Käys jo mittaamassa paljonko siinä nyt on  monttua  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #273 : 21.05.2012, 19:44:06 »
B230A pitäs olla puristukset 10.3 niin ei siinä suurta monttua ole kun F koneessa monttu taitaa olla 2mm syvä ja puristukset 9.8 Olisko ollu millin montulla sitten? Käys jo mittaamassa paljonko siinä nyt on  monttua  ;D

No ei siinä kaksista ollu, mutta kyllä sen näki mistä piti sorvata. Nyt siinä on monttua öljypohjaan asti.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #274 : 21.05.2012, 21:27:51 »
No ei siinä kaksista ollu, mutta kyllä sen näki mistä piti sorvata. Nyt siinä on monttua öljypohjaan asti.
:2funny: :2funny:

Koittaas ny mittailla  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #275 : 21.05.2012, 22:21:20 »
Koitan huomenna muistaa ottaa tönärin mukaan ku haen tallilta ison mopedin kotio.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #276 : 22.07.2012, 20:40:49 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.


Joo o  ::)

Lauantaina revin moottorin ylös ja laitoin männän vaihtoon jonka ostin Hegeh:in moottorihävityksestä. Ja tiedän, nehän olis kannattanu vaihtaa kaikki, muttaku en vaihtanu. Ja tässä ny tullu tajuttua kaikkia muitaki juttuja ton ensimmäisen moottorin kasauksesta. 1: Huomasin että kanget on järjestyksessä 3,1,2,4  :facepalm: 2: En tiiä onko motikassa väliä missä asennossa vauhtipyörä on, mutta jos sillä on merkitys ni se oli väärässä asennossa  :facepalm:

Ja nyt ihan tosissaan kokeilen onneeni. Mulla on 531 kansi, joka oli koneessa mistä oli menny kannentiiviste. Myyjä kuitenkin sano että ajo oli lopetettu heti ku oli huomannu tiivisteen menneen. Tiiä sitä sitte, sen näkee sitte miten käy. Revitään taas moottoria auki jos ei toimi.

Eihän tässä mitää järkee oo, se on taivahan tosi, ja tiedän sen kyllä iteki.

Ja tosiaan, moottori on ny paikallaan, kansi kiristettynä. Imusarjan laitoin höpöttimelle parilla mutterilla. Pakosarjanki laitoin höpölle ihan fiilistelyn takia, koska hiekkapuhallan ja maalaan sen vielä.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #277 : 22.07.2012, 21:22:51 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.


Joo o  ::)

Lauantaina revin moottorin ylös ja laitoin männän vaihtoon jonka ostin Hegeh:in moottorihävityksestä. Ja tiedän, nehän olis kannattanu vaihtaa kaikki, muttaku en vaihtanu. Ja tässä ny tullu tajuttua kaikkia muitaki juttuja ton ensimmäisen moottorin kasauksesta. 1: Huomasin että kanget on järjestyksessä 3,1,2,4  :facepalm: 2: En tiiä onko motikassa väliä missä asennossa vauhtipyörä on, mutta jos sillä on merkitys ni se oli väärässä asennossa  :facepalm:

Ja nyt ihan tosissaan kokeilen onneeni. Mulla on 531 kansi, joka oli koneessa mistä oli menny kannentiiviste. Myyjä kuitenkin sano että ajo oli lopetettu heti ku oli huomannu tiivisteen menneen. Tiiä sitä sitte, sen näkee sitte miten käy. Revitään taas moottoria auki jos ei toimi.

Eihän tässä mitää järkee oo, se on taivahan tosi, ja tiedän sen kyllä iteki.

Ja tosiaan, moottori on ny paikallaan, kansi kiristettynä. Imusarjan laitoin höpöttimelle parilla mutterilla. Pakosarjanki laitoin höpölle ihan fiilistelyn takia, koska hiekkapuhallan ja maalaan sen vielä.

Motronicissa ei melkeen millään muulla sitten olekkaan väliä ku vauhtipyörän asennolla ja ilmamäärä mittarilla  ;D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #278 : 22.07.2012, 21:34:25 »
Motronicissa ei melkeen millään muulla sitten olekkaan väliä ku vauhtipyörän asennolla ja ilmamäärä mittarilla  ;D

Nonii :facepalm:

Laitoin sen nyt siihen asentoon että kun 2 ja 3 mäntä on ylhäällä ni se pieni nasta on asentotunnistimen kohdalla. Onkos se ny sittes niinku ok?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #279 : 22.07.2012, 21:55:42 »
1. YKK ->nasta keskellä startin aukkoa.

E: äkkiseltään 7 kaljan jälkeen mietittynä se on päin p:tä sulla.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2012, 21:57:19 kirjoittanut janne81 »

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #280 : 22.07.2012, 22:08:46 »
1. YKK ->nasta keskellä startin aukkoa.

E: äkkiseltään 7 kaljan jälkeen mietittynä se on päin p:tä sulla.

Jep jos 2 ja 3 on ykk:ssa niin eikös nastan pitäis olla jossain kello neljän kieppeillä?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #281 : 22.07.2012, 22:20:45 »
Voi hevonperse  :facepalm:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #282 : 22.07.2012, 22:45:59 »
Voi hevonperse  :facepalm:

Juu 1 ylhäällä ni nasta keskellä startin aukkoa   ;)
Itte käytin joskus 6 kertaa laatikon alhaalla ennenku löysin oikeen kohan  :D Elä sinä tee samaa virhettä.. Vituttaa muuten joka kerta huomata ettei se käy vieläkään kunnol..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #283 : 23.07.2012, 10:12:34 »
Juu 1 ylhäällä ni nasta keskellä startin aukkoa   ;)
Itte käytin joskus 6 kertaa laatikon alhaalla ennenku löysin oikeen kohan  :D Elä sinä tee samaa virhettä.. Vituttaa muuten joka kerta huomata ettei se käy vieläkään kunnol..
Ei huono jos kävit läpite jokaisen mahdollisen väärän vaihtoehdon  ;D. Nimittäin motikalle on aivan sama, onko siellä 1 ja 4 vai 2 ja 3 ylhäällä sullon kun vp:n nasta on keskellä startinaukkoa. Tuossa kun ei ole nakutunnistelua tai mitään, niin sitä ei millään tavalla kiinnosta, meneekö se kipinä jakajan ohjaamana "väärään" pyttyyn. Itse asiassa uskoakseni myöskään LH:ta ei tuo kiinnosta. No jokatapauksessa mulla on motikassa pyörä pienen ajatuskatkon seurauksena puoli kierrosta sivussa(katoin koneen nollakohdan kampuran hammashihnapyörän urasta, ja enpä muistanut että se urahan on ajotusmerkin vastapuolella :P), mutta rokkaahan se näinkin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #284 : 23.07.2012, 11:49:30 »
jälkeepäin nauranu ihan samaa et aika hyvä tuuri saa olla et just kaikki väärät kohat käy läpi ;D
Seuraavan moottorin kasauksessa sitte mustinki jo sen vauhtipyörän asennon :D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Samppasport  Futurez