Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Salmari1967 - 02.12.2017, 16:25:38
-
V70 2,4D 2010vm....tietokone alkoi herjaamaan notta lisälämmitin vaatii huollon ja ei käynnisty enää oleskaan. Kävin luetuttamassa vikakoodit niin herjaa mm ulkopuolisesta liekistä elikäs jotain feelua palopesässä tms. 2015 ed omistaja juuri vaihdattanut palopesän 550eur. Olen lueskellut et porukka vaihtanut suosiolla Evo malliin mutta nyt oisinkin kysynyt vielä rautalangasta vääntäen notta jos ostan kunnostetun käytetyn evon tai uuden pakastavedetyn niin käykö se pelkkä evo yksikkö suoraan asentaa V:n tilalle vai tartteeko jotain muutossarjaa?
Lueskellut et voisi käydä suoraan tilalle (vanhat piuhat ja letkut kävisi suoraan) ja mahd uusohjelmointi sinisellä tarvittaisiin.....
-
Pitää olla VEVO eli väyläohjattu malli EVO:sta, joka on Volvosta purettu tai volvoon on tarkoitettu. Jälkiasennus Evo ei toimi. Muuten sopii nakkaamalla paikoilleen. Uutta softaa vaatii todennäköisesti, mutta ei aivan välttämättä.
Ei se uuden palopesän vaihto vanhaankaan nyt niin maltaita välttämättä maksa
https://www.ebay.com/itm/Burner-for-Webasto-Thermo-Top-V-diesel-with-solenoid-valve-and-oval-rectangular/253277206479?epid=2040482734&hash=item3af87f77cf:g:A~0AAOSwUV9Wpw0e&vxp=mtr
Sinisellä taitaa maksaa rapiat 300 ja tunnin rassaus vaihtaa.
-
Onko mahdollista korvata eberin tuotteella tuota alkuperäistä webastoa? Kun olisi muutama väyläohjattu eberi tiedossa edullisesti, pitäisi vaan tietää saako volvoa juttelemaan niiden kanssa mitenkään...
-
Onko mahdollista korvata eberin tuotteella tuota alkuperäistä webastoa? Kun olisi muutama väyläohjattu eberi tiedossa edullisesti, pitäisi vaan tietää saako volvoa juttelemaan niiden kanssa mitenkään...
Mielenkiintoinen ajatus. Eberi ei taida mahtua samaan paikkaan lokasuojan sisälle kuin webasto, mutta jos nyt liikutaan aluksi teoriatasolla. Näiden laitteiden "kieli" on melko lähellä toisiaan, mutta onko sitten täsmälleen sama kuitenkaan. Pitäisi käydä tallissa kokeilemassa. Jos yrittäisi testerillä pakottaa väylän kautta käyntiin väärän merkkistä laitetta, sillähän tuo kaiketi ratkeaisi. Itseltä löytyy molemmat lämmittimet ja vielä sopivat työkalut testailuun. VIDA ei tässä auta, muuta Delphi saattaisi asiaa valaista. Joskus olen käyttänyt V70 tutkimiseen V40 tietokantoja, ja kas kun sieltä löytyy enemmän mahdollisuuksia kuin V70:ssä. Silti käskyt toimivat sujuvasti ristiin autojen välillä. Jonakin iltana tämänkin asian selvitän...
-
Onko mahdollista korvata eberin tuotteella tuota alkuperäistä webastoa? Kun olisi muutama väyläohjattu eberi tiedossa edullisesti, pitäisi vaan tietää saako volvoa juttelemaan niiden kanssa mitenkään...
Ei toimi
-
Pitää sitten alkaa suolistamaan tuota orkkislämppäriä ja saada siitä toimiva. Eberin tapa toteuttaa asiat on mielestäni luotettavampi ihan noiden fyysisten juttujen puolesta. Webakin on hyvä kun mennään isoihin mutta nämä pienet ovat aina olleet hieman murheellisia...
-
Onko mahdollista korvata eberin tuotteella tuota alkuperäistä webastoa? Kun olisi muutama väyläohjattu eberi tiedossa edullisesti, pitäisi vaan tietää saako volvoa juttelemaan niiden kanssa mitenkään...
Ei toimi
Vahvistus tälle. Eivät toimi ristiin webat ja eberit, vaikka volvosta olisivat molemmat.
-
Heips. Mulla kans oireita thermo top v. Olisko jollain ollut paljonpuhutun nivalan webastomiehen yhteystiedot antaa yv:llä.
Kiitos
-
Heips. Mulla kans oireita thermo top v. Olisko jollain ollut paljonpuhutun nivalan webastomiehen yhteystiedot antaa yv:llä.
Kiitos
Nakattu YV:llä..
-
Saisko yv-llä yhteystietoja Nivalan webasto paikkaan?
-
Saisko yv-llä yhteystietoja Nivalan webasto paikkaan?
Nakattu YV:llä..
-
Voiko s80 2007 webastoon laittaa osia vaikkapa v70 volvosta jos on v malli. Lähinnä ajattelin niinku piirikorttia. mekaaniset osathan on samanlaisia. tai käykö muusta volvosta jos on vaan thermo top v malli?
-
Voiko s80 2007 webastoon laittaa osia vaikkapa v70 volvosta jos on v malli. Lähinnä ajattelin niinku piirikorttia. mekaaniset osathan on samanlaisia. tai käykö muusta volvosta jos on vaan thermo top v malli?
Pitäisi sopia, kunhan kortti vain on Volvosta.
-
Heissulivei
Nostetaas kun asia on ajankohtainen taas.
Itselläni tuo V -malli alkoi jo talvella ilkeilemään, ja kuinka ollakkaan niin nythän sitä on hyvä hetki korjata kun pakkaset on jo täällä.
Nojaten tähän, ja pariin muuhun löytämääni keskusteluun hommasin Vevo -mallin tilalle purkuvolvosta.
Epäselväksi jääneet asiat on:
1.) tarvitseeko Vevo erilaisen polttoainepumpun. Jossain internetissä näin tiesi joku väittää.
2a.) meneekö Vevo "nakkaamalla" V:n tilalle silloin kun Vevo on volvosta purettu?
2b.) Jos ei, niin saanko VIDA:lla sen skulaamaan vai tarvitaanko sinisellä käyntiä?
Näitä kun kerran porukka on vaihtanut, niin mielelläni kuulisin vaihdon tehneeltä henkilöltä että miten meni noin niinku omasta mielestä. Mutu-tuntumaa löytyy omasta takaa..
ELK
T:steel
-
Itelle tein vaihto-operaation noin kuukausi sitten. VEVO (31348859) purkuautosta ja pumppu DP42 (9019848c) varmuuden vuoksi, kun sen tarpeellisuudesta oli eriäviä mielipiteitä. Ei tullut edes kokeiltua vanhalla pumpulla.
Lämmittimen vaihto on täysin bolt-on, sisälokari irti vänkärin puolelta ja sitten lämmitin onkin näkyvillä. Letkuja irrotettaessa (pikaliittimet) nestettä tulee pihalle ehkä desi. P-pumpun liitokset oli autossa kertakäyttöklemmareilla ja varaosapumpussa pikaliittimillä, siinä piti vähän soveltaa ja enin aika koko lämmittimen vaihtotyössä kului tuohon.
Mulla ei alkanu suorilta pelaamaan vaan piti käyttää Oulun SAH:lla narun nokassa.
-
Kiitos vastauksesta.
Mitä oulussa tuli kustantamaan tuo ohjelmointi? Ihan mielenkiinnosta kysyn nin voi vähän vertailla.
Vielä jos joku osaisi kertoa että saako tuon käyttöönoton/ohjelmoinnin tehtyä itse Vidalla vai tarviiko vaim kaivaa kuvetta sinisellä.
-
Kiitos vastauksesta.
Mitä oulussa tuli kustantamaan tuo ohjelmointi? Ihan mielenkiinnosta kysyn nin voi vähän vertailla.
Vielä jos joku osaisi kertoa että saako tuon käyttöönoton/ohjelmoinnin tehtyä itse Vidalla vai tarviiko vaim kaivaa kuvetta sinisellä.
Täytyy käydä sinisellä. Ja aika hartaasti pitää selittää mekaanikolle mitä softaa siihen halutaan ladattavan, kun sitä ei löydä rekisteri- tai vin-numeron perusteella.
-
Täytyy käydä sinisellä. Ja aika hartaasti pitää selittää mekaanikolle mitä softaa siihen halutaan ladattavan, kun sitä ei löydä rekisteri- tai vin-numeron perusteella.
Nii, tai sitten vain sanoo että haluaa vevo mallin softan siihen, kun ne kuitenkin itekin vaihteloo noita V weboja Vevo -malleihin.. ei luulis olevan ylitsepääsemätön ongelma.
Soitan huomenna volvolle ja kysyn.
Päivitän tähän kuinka käy ja mitä kustanti.
-
Tampereen käyttöautolta kerrottiin hinnaksi noin 120€.
Tiesi setä luurin päässä heti mistä on kyse ja kaivoi oikeat softat esille hintoineen.
En pidä kovin pahana kyllä.. olisi voinut olla kalliimpaakin huvia.
Kerron seuraavaksi kuinka kävi kun saan homman maaliin.
-
Tampereen käyttöautolta kerrottiin hinnaksi noin 120€.
Tiesi setä luurin päässä heti mistä on kyse ja kaivoi oikeat softat esille hintoineen.
En pidä kovin pahana kyllä.. olisi voinut olla kalliimpaakin huvia.
Kerron seuraavaksi kuinka kävi kun saan homman maaliin.
Kyllähän tuossa hyvin käy.
Tampereellakin asiantuntemuksen taso vaihtelee, kun toisella puolen kaupunkia eivät löytäneet ks. softaa ennen kuin asiakas kertoi heille varaosanumeron.
-
Pieni update.
Sain viimein webaston vaihdettua, mutta työkiireiden takia ei ole vielä piuhan päässä käytetty.
Vanha pois, uusi tilalle ja alkuperäisellä polttoainepumpulla mennään.
Webasto ei arvattavasti reagoi mihinkään viiksestä annettuun komentoon, mutta kylmänä käynnistettäessä lähtee hönkimään ja toimii kuten pitää mikä on jo suuri parannus edelliseen.
Vielä kun kerkiäis käymään sinisellä tuon kanssa.
T:steel
-
Mulla s80 D5 -07 Thermo top V:llä.
Toimisiko tämä autossani?: https://www.ebay.com/itm/2011-VOLVO-XC60-DIESEL-HEATER-WEBASTO-31332495-AG9N18K463AE/153017094297?epid=6019225762&hash=item23a0879099:g:ZqAAAOSwC~1a9FAY:rk:1:pf:0&vxp=mtr
-
Mulla s80 D5 -07 Thermo top V:llä.
Toimisiko tämä autossani?: https://www.ebay.com/itm/2011-VOLVO-XC60-DIESEL-HEATER-WEBASTO-31332495-AG9N18K463AE/153017094297?epid=6019225762&hash=item23a0879099:g:ZqAAAOSwC~1a9FAY:rk:1:pf:0&vxp=mtr
Saa sen toimimaan. Kiinnitysrauta ja pakoputki, ehkä jotain muutakin otetaan vanhasta. Voi vähän joutua soveltamaan, kun on eri automallista. Sitten vaatii vielä ohjelman haun siniseltä.
Vähän helpommalla kenties pääsisi, jos olisi purettu V70 / S80 mallista.
-
Kiitos tiedosta. Toi edullinen hinta kyllä houkuttais.
Tuolla Ruottin puolella näyttää kyllä olevan parempi valikoima.
Täällä Suomes tuntuu tarjonta käytetyistä olevan heikkoa.
-
Allekirjoituksen V70 -08:
V vaihtui ruotsin purkaamolta tilattuun VEVO malliin ja nyt ei sitten lähde päälle. Ohjelma on laitettu, vikakoodeja ei löydy, lämmitin löytyy lukijalla ja livedataakin voi lukea. Suorakäynnistyksellä lämmityssymboli näkyy muutaman sekunnin ja sammuu sitten vaan pois.
Mistäs tähän lähtisi tolkkua hakemaan?
-
Allekirjoituksen V70 -08:
V vaihtui ruotsin purkaamolta tilattuun VEVO malliin ja nyt ei sitten lähde päälle. Ohjelma on laitettu, vikakoodeja ei löydy, lämmitin löytyy lukijalla ja livedataakin voi lukea. Suorakäynnistyksellä lämmityssymboli näkyy muutaman sekunnin ja sammuu sitten vaan pois.
Mistäs tähän lähtisi tolkkua hakemaan?
Ei kai ole liian lämmintä, eli ulkolämpötila estää käynnistymästä...
Jukka
-
Ei kai ole liian lämmintä, eli ulkolämpötila estää käynnistymästä...
Jukka
Sama tuli mieleen. Kaada kylmää vettä kuskin ulkopeilin päälle ja kokeile sitten käynnistystä. Yli 15 asteen ei käynnisty.
-
No sehän se oli, liian lämmin kun kokeilin.
-
Nakattu YV:llä..
Tarvisin myös nivalan puh num
-
V:n vaihto VEVO:on menossa, mutta miten hitossa tuo PA-pumppu on tarkoitus saada irti tuolta taka-akselin päältä? Auto S80 2011 D5 AWD. Nosturilla pienestä kolosta näkee pumpun ja sinne koloon saa joko silmän tai käden, mutta ei molempia yhtä aikaa että näkisi mitä on tekemässä. Käsikopelolla arvailla sopiva avain ja todeta että pumpun kiinnityspultti on aivan umpijumissa ruosteesta?
Voisi ruotsalainen ingengör joskus tutustua saksalaiseen autoon niin tietäisi mitä tarkoittaa huollettavuus. Raitisilmasuodattimenkin edestä saa purkaa puoli autoa että pääsee onnettoman pienestä luukusta vaihtamaan solmuun väännettyä suodatinta. Voisiko joku antaa asiallisemman vastauksen kuin tämä muutaman turhautuneen oluen jälkeen kirjoitettu viesti? Kiitos.
-
V:n vaihto VEVO:on menossa, mutta miten hitossa tuo PA-pumppu on tarkoitus saada irti tuolta taka-akselin päältä? Auto S80 2011 D5 AWD. Nosturilla pienestä kolosta näkee pumpun ja sinne koloon saa joko silmän tai käden, mutta ei molempia yhtä aikaa että näkisi mitä on tekemässä. Käsikopelolla arvailla sopiva avain ja todeta että pumpun kiinnityspultti on aivan umpijumissa ruosteesta?
Voisi ruotsalainen ingengör joskus tutustua saksalaiseen autoon niin tietäisi mitä tarkoittaa huollettavuus. Raitisilmasuodattimenkin edestä saa purkaa puoli autoa että pääsee onnettoman pienestä luukusta vaihtamaan solmuun väännettyä suodatinta. Voisiko joku antaa asiallisemman vastauksen kuin tämä muutaman turhautuneen oluen jälkeen kirjoitettu viesti? Kiitos.
Toimii myös vanhalla pumpulla ellei se ole rikki. Vaihtamisessa en osaa neuvoa.
Raitisilmasuodattimen vaihdossa nypätään se lähinnä suodatinta oleva sulakerasia irti yläreunasta vetäen ja sitten vanha suodatin pois ja uusi taivutellaan sisään. Noin 5 min operaatio.
-
Toimii varmaan, kun annostus taitaa olla sama, mutta workshop manualit sanovat seuraavaa:
IMPORTANT
The DP40 (ID No. 9002853_) may not be used for the
heater with solenoid fuel valve, as otherwise fuel may escape!
The DP41 (ID No. 9009529_) may not be used for heaters
without solenoid fuel valve or for petrol heaters, as
otherwise fuel may escape.
WARNING
The use of the DP42 and DP30 is prohibited for the Thermo
Top V heaters.
ja
IMPORTANT
Only the model DP42 fuel metering pump may be used for
the Thermo Top Evo heater. Observe the model designation
on the component for this purpose. When replacing the
metering pump, the CO2 settings must be checked.
Olettaisin tästä että TT-V mallissa on solenoid fuel valve ja TT-(V)EVO malleissa ei ole. En ainakaan itse aio ottaa sitä riskiä että dieseliä pääsisi valumaan lämmittimen sisään ja pahimmassa tapauksessa sytyttäisi tulipalon.
Pumpun vaihto oli helppo homma sen jälkeen kun sai sen ruostuneen torxin nysvättyä auki.
-
Tässä vielä volkkaripuolelta lainattua tekstiä:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=6419.msg616463#msg616463
Siirryttäessä V -> VEVO, täytyy vaihtaa annostelijapumppu DP41 -> DP42 versioon. Tämä siksi, että (uudemmassa) V:ssä on sulkuventtiili lämmittimessä. VEVO:ssa sitä ei ole, joten polttoainelinjasto tyhjenee auton seisoessa jos annostelijapumppua ei vaihdeta. DP42:ssa on takaiskuventtiili, joka estää pa-linjaston tyhjenemisen. Periaatteessa DP41:n kanssa saattaisi polttoaine valua myös lappoefektin kautta toiseen suuntaan ja silloin voi olla jopa tulipalon vaara.
Vanhemmassa DP40 pumpussa on myös takaiskuventtiili, joten se saattaisi myös toimia VEVO:n kanssa. En suosittele kuitenkaan kun ei ole valmistajan suosittelema kombinaatio.
-
Toimii myös vanhalla pumpulla ellei se ole rikki. Vaihtamisessa en osaa neuvoa.
Raitisilmasuodattimen vaihdossa nypätään se lähinnä suodatinta oleva sulakerasia irti yläreunasta vetäen ja sitten vanha suodatin pois ja uusi taivutellaan sisään. Noin 5 min operaatio.
Kumpaankohan suuntaan nuoli pitää laittaa raitisilmasuodattimessa, keulaan vai perään päin?
-
Nuoli kohti auton perää.
-
Oikein sitten päättelin kun tunnustelin että kenno on aukosta katsottuna vasemmalla.
-
Toimii varmaan, kun annostus taitaa olla sama, mutta workshop manualit sanovat seuraavaa:
IMPORTANT
The DP40 (ID No. 9002853_) may not be used for the
heater with solenoid fuel valve, as otherwise fuel may escape!
The DP41 (ID No. 9009529_) may not be used for heaters
without solenoid fuel valve or for petrol heaters, as
otherwise fuel may escape.
WARNING
The use of the DP42 and DP30 is prohibited for the Thermo
Top V heaters.
ja
IMPORTANT
Only the model DP42 fuel metering pump may be used for
the Thermo Top Evo heater. Observe the model designation
on the component for this purpose. When replacing the
metering pump, the CO2 settings must be checked.
Olettaisin tästä että TT-V mallissa on solenoid fuel valve ja TT-(V)EVO malleissa ei ole. En ainakaan itse aio ottaa sitä riskiä että dieseliä pääsisi valumaan lämmittimen sisään ja pahimmassa tapauksessa sytyttäisi tulipalon.
Pumpun vaihto oli helppo homma sen jälkeen kun sai sen ruostuneen torxin nysvättyä auki.
Saahan sen vaihtaa jos tahtoo, DP40 se on alunperinkin eikä Volvon v:ssä ole sitä solenoidiventtiiliä.
-
Täällä taas yksi joka on vaihtanut veen Vevoon, XC60 2010. Nuukana tilasin eBaysta Puolan kaverilta tuotteen. Laite on asennettu ja sinisellä käyty, mutta eihän se lähde pelittämään. Kouvolassa ihmettelivät mikä ohjelma pitäisi laittaa, enkä tietenkään osannut ammattilaista auttaa.
Asennusvaiheessa kävi pikku hasardi kun laitoin sähköliittimen paikoilleen, vesipumppu meni päälle ja ruiskutti vettä jonkun aikaa pihalle, ennen kuin tajusin irrottaa liittimen. Yksi aavistus on tietty että vesi kerkesi mennä johonkin väärään paikkaan. :'(
Nyt hyvät neuvot ovat kalliit!
-
Täällä taas yksi joka on vaihtanut veen Vevoon, XC60 2010. Nuukana tilasin eBaysta Puolan kaverilta tuotteen. Laite on asennettu ja sinisellä käyty, mutta eihän se lähde pelittämään. Kouvolassa ihmettelivät mikä ohjelma pitäisi laittaa, enkä tietenkään osannut ammattilaista auttaa.
Asennusvaiheessa kävi pikku hasardi kun laitoin sähköliittimen paikoilleen, vesipumppu meni päälle ja ruiskutti vettä jonkun aikaa pihalle, ennen kuin tajusin irrottaa liittimen. Yksi aavistus on tietty että vesi kerkesi mennä johonkin väärään paikkaan. :'(
Nyt hyvät neuvot ovat kalliit!
Takaisin siniselle ja pyydät lataamaan autoon CPM reload 30773453.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=71881.msg1061014032#msg1061014032
-
Ei kai siinä muukaan auta. Itsepähän pyysin kalliita neuvoja. :) Se on 135€ taas kun kurvaa Kouvolan siniselle.
Viittaamassasi keskustelussa puhuttiin V:n korvaamista Evolla. Onko tuosta 100% varmuus että tuo 30773453 toimii myös Vevon kanssa?
Onkohan Päijät-Hämeessä muita vaihtoehtoja kuin siniset?
Huvikseni googlasin tuon numeron, mitäköhän postissa tulisi jos tilaisi:
(https://i.ibb.co/YPFTDWP/image.png) (https://ibb.co/YPFTDWP)
-
Siinä tarkoitetaan V-evoa, ihan perus aftermarket evoa ei saa juttelemaan auton ohjainlaitteen kanssa.
-
Ei kai siinä muukaan auta. Itsepähän pyysin kalliita neuvoja. :) Se on 135€ taas kun kurvaa Kouvolan siniselle.
Viittaamassasi keskustelussa puhuttiin V:n korvaamista Evolla. Onko tuosta 100% varmuus että tuo 30773453 toimii myös Vevon kanssa?
Onkohan Päijät-Hämeessä muita vaihtoehtoja kuin siniset?
Huvikseni googlasin tuon numeron, mitäköhän postissa tulisi jos tilaisi:
(https://i.ibb.co/YPFTDWP/image.png) (https://ibb.co/YPFTDWP)
Omamekaanikko pitää saada ymmärtämään, että autossa on uudemman auton lämmitin. Siksi tarvitaan uudempi ohjelmisto. Tuota ei voi ladata autoon rekisterinumeron tai vin-numeron avulla vaan ihan manuaalisesti. Ei noita ohjelmia kovin montaa ole tarjolla, mutta takuuseen en mene, vaikka numerot olisivat ajan myötä muuttuneet. Moni on kuitenkin saanut tämän tempun onnistumaan, useimmiten vasta toisella yrityksellä.
-
Vaihdettu tt-v vevoon ja kotkan salvassa tuo 30773453 laitettu ja pelaa :)
-
No hyvä kuulla.
Tarkistan vielä alkuviikosta mitä ohjelmaversiota yrittivät laittaa. Kun sanoi että yritti jotain toistakin jo sinne tarjota.
Kuitissa lukee 31268503, lienee nykyisen ohjelman numero.
-
Soitin Kouvolan siniselle ja sanoivat että tuon kyseisen ohjelman syöttämistä voidaan kokeilla, mutta ei ole varmaa saadaanko laitettua sisälle minun autooni johon se ei 'kuulu'. Viittasi VIN-numeroon sen tuomiin rajoitteisiin ko. autolle. Ko. ohjelmaa kuulemma ei ole xc60 valikoimassa vaan kuuluu 80 ja 90 sarjalaisiin.
Pitääkö heille sanoa että laittakaa vaan ja piste. Vai onkohan jotain mitä siinä pitäisi vielä huomioida?
Oliko belaruksella laitettu mihin automalliin Kotkassa?
-
auto oli V 70-2010
-
Jaaha, mitenköhän toi sitten menee 2010 xc60:een, ei taida kenelläkään olla kokemusta?
-
Eivät saa sinisellä laitettua tuota ohjelmaa minun xc60:seen. Tänään oli toinen yritys. Ensin kyllä lupasivat etukäteen että kyllä sen pitäisi onnistua. Nyt oli vastauksena että lämmittimessä on vikaa, ohjelma ei 'mene' autoon.
Tosiaan tuo ostin tuon Webastoni Puolasta ja piti sopia XC70 ja V70, mutta myyjä ei maininnut sopivuudesta XC60:een. Liekö sitten väärä lämmitintyyppi kuitenkin autooni?? Pystyyköhän lämmittimessä olevasta numerosarjasta 31332882 tai 9024453B tai 1116621607 tsekkaamaan sopiiko tuo autooni?
-
Eivät saa sinisellä laitettua tuota ohjelmaa minun xc60:seen. Tänään oli toinen yritys. Ensin kyllä lupasivat etukäteen että kyllä sen pitäisi onnistua. Nyt oli vastauksena että lämmittimessä on vikaa, ohjelma ei 'mene' autoon.
Tosiaan tuo ostin tuon Webastoni Puolasta ja piti sopia XC70 ja V70, mutta myyjä ei maininnut sopivuudesta XC60:een. Liekö sitten väärä lämmitintyyppi kuitenkin autooni?? Pystyyköhän lämmittimessä olevasta numerosarjasta 31332882 tai 9024453B tai 1116621607 tsekkaamaan sopiiko tuo autooni?
Vidan mukaan pitäisi olla 31332883! en tiedä onko tuo numeron heitto nyt se että ei toimi ::)
-
Vidan mukaan pitäisi olla 31332883! en tiedä onko tuo numeron heitto nyt se että ei toimi ::)
Numerot ovat ihan niin kuin pitää. Uudempaa lämmitintä nyt yritetään saada toimimaan vanhemmassa autossa.
Lämmittimet ja softat ovat samoja kaikissa isoissa Volvoissa, joten se onko auto V70 vai XC60 ei pitäisi vaikuttaa.
Harmillinen tilanne. Webastoon pitäisi nyt kytkeä webastotesteri kiinni, jotta saisi selville, että webasto on varmasti ehjä. Testeri kytketään webastolta tulevaan keltaiseen piuhaan, joka päättyy lokasuojan päällä olevaan liuttimeen. Saisi ainakin mahdolliset vikakoodit ulos. Huonoa tuuria, jos kyseessä olisi rikkinäinen ohjainlaite.
-
Tuli vielä mieleen, että automaattikäyttö saattaa toimia, vaikka viiksestä lämmitintä ei saa päälle. Jos toimii, niin sillä voi myös poistaa laitevian yhtälöstä.
-
Katselin Ruotsin purkuauto lämmittimiä 31332882 oli v60 tai v70
31332883 oli xc 60? ::) onkohan noissa jokin kiinnitys ero!
-
Heittämällä meni ainakin lämmitin paikoilleen, kaikki liittimet ja kiinnityspisteet täsmäsivät eli ei tarvinu ainakaan kiinnityksien kanssa kikkailemaan.
Osaatteko sanoa kenellä täällä etelä-Suomessa voisi olla tuolainen webastotesteri? Tuskin tässä kannattaa alkaa sellaista hankkimaan.
Mulla muuten vanhan lämmittimen numerosarja on 31315991 ja se on TT-V.
-
Minä kokeilin kanssa tuolla samalla 31332882 numerolla olevaa Webastoa omaan 2011 XC60:iin siinä olevan TT-V lämmittimen tilalle, mutta palautin sen takaisin koska se ei puhunut millään asennolla yhtään mitään. En edes alkanut kokeilemaan ohjelmointi rumbaa koska kyseessä oli paljon käytetty lämmitin.
-
Okei, täällä ei ilmeisesti ole vielä tullut ketään vastaan kellä olisi nimenomaan XC60:seen saatu pelittämään muuta kuin TT-V malli. Pitää nyt yrittää löytää jostain Webastotestaaja.
-
Okei, täällä ei ilmeisesti ole vielä tullut ketään vastaan kellä olisi nimenomaan XC60:seen saatu pelittämään muuta kuin TT-V malli. Pitää nyt yrittää löytää jostain Webastotestaaja.
Tuossa on vielä sellainenkin haaste, että useimmat webastomiehet nostavat kädet pystyyn, kun kyseessä on autonvalmistajan laite.
Aikamoinen vuori sinulla kiivettävänä, kun asiat eivät lähteneet suosiolla toimimaan. Tiedä sitten, olisiko vieläkin järkevää laittaa TT-VEVO myyntiin ja ostaa TT-V tilalle.
-
No niin webasto Tt-v päätti hajota kovimpien pakkasten aikana. Soitto Nivalaan ja 2 tarjousta Tt-v:n tilalle. VEVO tai EVO ja näillä 100 € eroa hinnassa. En sitten puhelimessa osannut kysyä että meneekö molemmat heittämällä paikoilleen mutta siihen uskoon jäin. Onko tästä asiasta muilla näkemystä?
Muoks. Löytyi vastaus toisesta ketjusta.
-
Noin 30 Volvo XC60, XC70 ja V70 malleihin on tullut jo vaihdettua onnettoman Webasto Thermo Top V lämmittimen tilalle Volvon Webasto Thermo Top Evo lämmitin. Lisäksi noin 15 S80 malliin on myös tullut päivitettyä uudempi Volvon TTEvo lämmitin. Kaikki Evot ovat tulleet Nivalasta 2-5 vuoden takuulla ja ohjelmoinnit sekä vaihtotyöt ovat onnistuneet aina ilman ongelmia. Eli ainostaan Volvon oma Evo mallin lämmitin käy suoraan vanhan TTV tai TTVEVO lämmittimien tilalle. Kaikki vanhan lämmittimen telineet, pakoputket, imuilmanvaimentimet ym. käy myös uudempaan Evo malliin. Eikä myöskään tarvitse tai kannata vaihtaa Volvon DP40 polttoainepumppua huonompaan DP42 mallin pumppuun.
TTV lämmitintä ei edes Volvo nykyään tarjoa, vaan sielläkin myydään vähän parempaa TTVEVO lämmitintä. Ongelmana näissä TTV ja TTVEVO lämmittimissä on sama paloilmapuhaltimen moottori, jota usein vaivaa ennenaikainen kuluminen. Laakeriongelmia on esiintynyt jo 20 tuntia käytetyissä lämmittimissä. Tämän ongelman takia esim. BMW ja Mercedes-Benz korvasivat Webaston TTVEVO lämmittimet Evo malleilla jo vuonna 2012. BMW ei enää edes myy varaosana TTVEVO lämmitintä, vaan ainoastaan Evo mallia sen tilalle.
Evo malleissa on uuden tyyppinen paloilmapuhaltimen moottori, jossa on vastapaino akselin toisessa päässä. Tämä pyörivä vastapaino ottaa vastaan suurimman osan värinöistä, joita liki 10 000 kierrosnopeus aiheuttaa. Tämä vähentää huomattavasti laakerille tulevaa kuormitusta. VEVO:n paloilmapuhaltimen vaihto maksaa yleensä 500-600 €, joten usein on järkevitä päivittää myös TTVEVO lämmitin suoraan Evo malliin. Evo malleissa ei ole ollut mitään ongelmia paloilmapuhaltimien kanssa.
Mikäli haluaa varmasti toimivia, uutta vastaavia, edullisia Volvon TTEvo mallin Webastoja, joissa on myös toimiva takuu, niin niitä löytyy Nivalasta. Tilasin myös aikanaan ulkomailta Webastoja, jotka olivat lopulta lähes aina loppuun käytettyjä romuja. Niiden kanssa tapellessa meni yleensä hermot sekä rahat. Kantapään kautta tuli opittua, että testattu ja koekäytetty Webasto, jossa on takuu säästää aikaa, rahaa sekä hermoja.
Nivalasta saatujen tietojen mukaan Ylivieskan Wetteri Oy on ilmeisesti ainut Volvon huolto Suomessa, jossa ovat onnistuneet kaikki Volvon TTVEVO ja TTEvo Webastojen ohjelmoinnit. Kuulemma muutamia vuosia sitten porukkaa tuli sinne Etelä-Suomesta asti Webaston ohjelmointiin, kun useimmat merkkihuollot tyrivät näiden ohjelmointien kanssa. Koska lopulta myös Volvo ei tarjoa enää tuota surullisen kuuluisaa TTV lämmitintä, niin ohjelmointi pitäisi onnistua nykyään myös muissa merkkihuolloissa.
-
Eli jos muuten toimiva TT vevo halvaantuu paloilmapuhaltimen vuoksi, siihen kannattaa etsiä TT Evon puhallin?
Tai kun vaan löytäisi tuon vastapainon irtaaltaan jostain, voisi laittaa jo ennaltaehkäisevästi vevoon paikalleen.
-
Jos VEVO mallin korvaa tuollaisella EVO mallisella niin minkälaista softaa siihen marmorilta pitäisi kysellä? Käykö ihan VIN koodilla löytyvä?
-
Mikä tämä salaperäinen Nivalan paikka oikein on, mistä olette tilanneet?
2008 xc70 Thermo Top V alkoi temppuilla.
Pitäisi nyt keksiä ratkaisu, että vaihtaako sen EVO malliseen vai alkaako korjata vanhaa??
-
Mahtaako olla koko paikkaa enään. Putsaus ja nollaukset, palopää jos halki niin liimaat.
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=109395.15
Ylläolevasta ketjusta löytyi 0400111800 numero. Koita soitella, jos vielä sattuisivat tekemään kauppaa.
Täyttä varmuutta ei ole, että onko tuo se "Nivalan mies".
Ilmoittele millaista vastausta sait tuosta numerosta, kun varmasti jossain vaiheessa itsellänikin tulee vastaan Webaston uusiminen.
-
Ainakin tuo numero hälyttää, mutta kukaan ei vastannut.
Googlettamalla löytyi nimikin, mutta en nyt sitä tässä viitsi levitellä, kun ei tiedä onko samasta kyse..
-
Muissakin ketjuissa mainittiin, että meinaa olla vaikeasti tavoitettavissa oleva kaveri.
-
Laitoin tekstiviestin ja soitteli iltapuolella takaisin.
Saatavilla on VEVO mallia 990e ja EVO oli hieman kalliimpi 1100e jos nyt kuulin/muistan oikein.
VEVOA saa nopealla toimitusajalla, mutta EVO:t oli myyty ennakkoon ja saatavuudesta ei osannut luvata.
Tuolla V:llä suositteli heittämään vesilintua..
-
Mikä sulla on siinä tt-v mallissa ongelmana, helpostihan tuota korjaa ja jos ohjelma puolella ongelmaa niin sekin hoidettavissa.
Totta kai käskee heittää mäkeen jotta saa uutta myytyä :D
-
Mikä sulla on siinä tt-v mallissa ongelmana, helpostihan tuota korjaa ja jos ohjelma puolella ongelmaa niin sekin hoidettavissa.
Totta kai käskee heittää mäkeen jotta saa uutta myytyä :D
Enpä ole keneltäkään vielä saanut myönteistä kommenttia ko mallista.
Korjaajat varoittelee, että rahaa voi äkkiä palaa ja lämmitin ei kuitenkaan toimi.
Auto on jatkuvasti ajossa ja lämmitin pitäisi pelata etenkin nyt kun pakkaset on varmasti tulossa.
Minun tuurilla kun alkaa sitä vanhaa korjata palaa vain aikaa ja rahaa ihan turhaan ;D
Savuttaa hillittömästi jos sattuu syttymään ja puhallin ja / tai vesipumppu ääntelee hieman kylmänä.
Ensin lopetti ajastukset toimimasta, mutta manuaalisesti lähti käyntiin. nyt on alkanut sekin menemään 1/10 yritystä.
Tällä hetkellä edullisin VEVO mikä löytyy liikkeen hyllystä on 950e
-
Sitten vaan uutta kehiin ja ohjelmointi päälle.
-
Uusi VEVO tilattu 950e
Jospa tällä sitten menisi useamman vuoden taas :)
-
Omaan olen vaihtanut paloilmapuhaltimen ja palopesän. Lisäksi vesipumppu vaihdettu myös kun alkoi pitämään ylimääräistä ääntä. Se kun pyörii näissä hybrideissä käytännössä koko ajan kun auto on käynnissä oli Webasto käynnissä tai ei niin tuleehan niihin käyntitunteja.
-
XC60 thermom top v Rupes syksyllä savuttamaan ja lakkaas pelaamasta tyystin. Vaihdettiin paloopää ja tais pelata pari kuukautta, kunnes Rupes taas savuttamaan ja nyt ei lähde enää edes päälle. Remontti mies meinaa että 600h paikkeilla Webaston aivot rupiaa takkuamaan ja ei auta ku vaihtaa koko Webasto, onko asia näin? Uuden hinta oli 1800€
Vikakoodit luettiin mutta mitään ei ollu.
Olis vissiin kans järkevintä kattella tollanen vevo? Tilalle vain ja ohjelmoida se?
-
Mun D6 Webastossa on käyttötunteja noin 2000, palopesä ja paloilmapuhallin vaihdettu mutta aivot kyllä kunnossa (kop kop). :)
-
800 tunnissa lukittuu ja voi avata, tai sitten uusit koko paketin ja kaivat lompsasta vähän enemmän seteleitä.
Eikö tuo nyt ole järkevintä testata testerillä kunnolla ennen uuden asennusta?
Tuntien nollauksella suurin osa alkanut toimimaan mitä itse olen nollannut, komponentti testillä kyllä selviää jos joku muu estää toiminnan.
-
Meillä on nyt kolmas Volvo perheen omassa käytössä ja ongelmia ollut lähinnä vain tuon Webasto TTV lämmittimien kanssa. Rahaa meni aluksi niiden korjauksiin 500-1000 €/lämmitin ja silti ongelmat jatkuivat varsinkin kovilla pakkasilla. Kyselin tietoa tuosta TTV Webastosta useammasta korjaamosta, jotka asentavat sekä korjaavat Webastoja työkseen. Kaikki olivat sitä mieltä, että tämä TTV malli on suunnittelijan susi. Kukaan ei ole ollut oikein kiinnostunut niiden korjaamisesta, vaan käskivät yleensä vaihtaa uudempaan lämmitin malliin.
Vahingosta viisastuneena olen asennuttanut kaikkiin autoihin tuon Volvon oman TTEvo Webaston. Siihen on loppunut ongelmat Webastojen kanssa. Ei ole vielä tarvinnut huoltaa tai korjata yhtään Evo Webastoa, vaikka ensimmäiselle tulee ikää jo 8 vuotta. Viimeinen Evo asennettiin pojan XC60 2010 malliin viime viikolla. Peruskorjattu Webasto TTEvo asennettuna 2 vuoden takuulla tuli maksamaan 650 € ja ohjelmointi 120 € eli yhteensä koko projektille tuli hintaa 770 €. Tämä on noin 1/3 vastaavan uuden TTVEVO Webaston hinnasta. Lisäksi tuo Evo on vielä huomattavasti kestävämpi malli kuin TTVEVO. Joten rahaa, aikaa ja hermoja säästyy, kun vaihtaa kunnon Webaston ja antaa muiden korjata niitä TTV Webastoja (verkonpainoja).
-
TT-V omassa paukuttaa menemään niin kuin kuuluukin ja monessa muussakin tunti nollatussa kulkineessa, tuota yksinkertaisempaa laitetta juuri olekkaan. Onhan nuo uudet kehittyneempiä mutta onpahan vaan niissäkin ongelmia, rassaamaan on joutunut niitäkin. Palopää se noissa tt-v malleissa halkeaa jos halkeaa ja sen voi uusia edullisemmin kuin kokonaan uuden lämmittimen.
Monen korjaajan mielestä tuo tt-v on susi sen vuoksi kun tuntilukitus on täynnä ja ei ole laitteita sen lukituksen purkuun eli vaihtoehto on asentaa uusi :-\