Carcom Oy  Ateho

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
D24 / Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut Johannes.N tänään kello 21:03:54 »
Juu eli tosiaan omaan pumppuun tehnyt kuvernöörin silleen et olikohan 2.5 milliä laitettu niitä prikkoja sinne, ja sitten se ahtokaralta tuleva ns vipu mikä tulee rajoittamaan sitä guvernöörin liikettä on viilattu muistaakseni pari milliä, mut siihen en koskis ennen ku tietää paljon sitä piti viilata poies. Lisäksi oon lyhentäny syöttövipua, eli sitä levyä mihin tulee se tanko sieltä vaijerirullalta :o siinä mun pumppu, millä viime yönä ku vähä käyny sudittamassa kylillä niin saatu holsetti puhaltamaan jopa 3.2bar. Se kuvernööri on pakollinen jos haluu 12mm np toimimaa ton pumpun.

Holsetti mulla on siis oikeestaan H1C eli joku cumminsissa käytetty täysin samalainen kun hx35 superi tyylii, ja 12 pakopesällä. miettinyt ite pitäskö laittaa hx40 melkein jossain kohtaa ja kokeilla sillä.

Sen verran vielä et nyt ku alat laittaa painetta ja kierroksia (mulla kiertää tolla kuvernööri muokkauksilla 6k ja holsetti herää 3500) ottaa sieltä nii muista laittaa ennakko kuntoon, liian pienellä ennakolla taas kansi rullalla ku pakopaineet vitusti ja liikaa, mulla taitaa olla ennakko vähän yli 1  ;D

Eikö hurjimmat diisselimiehet korvaa sen koko governorin jousen ihan jollain kiinteällä palikalla, poistavat siten koko kierrostenrajoituksen. Sitä syöttörullavipu hässäkkää oon muuten jo säädellytkin, siten vain että saa varmasti ihan loppuun asti vedettyä polkimelta syötöt. Mietin ihan jos kävisi kanssa sorvauttamassa ammattikoululla nuita ahtokarojen aihioita ja rälläköisi sitten erilaisia ja katsoisi mikä pelittää parhaiten.

Kunhan tässä nyt pääsen autoa rassaamaan, niin pitää kyllä ottaa pumpusta kansi irti ja kokeilla muokkailla sitä governorin jousta ihan ekana. Jospa se siitä nyt kiikastaisi :D
2
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: ECM kloonaus
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 20:31:53 »
Pitää olla kytkettynä autoon. Vdash ei vaadi tuon ikäisessä pin koodin purkua optimointiin, myöskään kielen vaihdot ei pin koodia vaadi, otat suoraan stage kakkosen noitahan saa sitten vaihdella orginaalin, stage 1 ja kakkosen välillä maksutta. Jos vida lisenssi niin silloinhan lataat vidalla suoraan ohjelmistot ja vdashillä pelkästään sitten optimoit.
3
Saattaa viitata myös siihen. Ennemmin kannattaa vaihtaa jos touhuamaan alkaa tai sitten autoa vaihtaessa / myytäessä muistaa mainita asiasta että on ohjelmoitu pois. Tämä vaikuttaa muuten vaihtoarvoon, näitäkin nyt jo nähty, samoin kusivehkeiden osalta.
4
Korjaamo ja yleistekniikka / S70 2.3 Bensaan sekoitetut puhdistusaineet?
« Uusin viesti kirjoittanut Toninen tänään kello 19:55:27 »
Tuli hankittua tuossa tollanen tienpäälle 10vuotta takaperin jättänyt yksilö... Noh auto toimii nyt, käy ja kukkuu nätisti mutta jotenkin tuntuu että aivan niinkuin olisi tehot vähäsen kateissa, kuitenkin 184kw lukee papereissa. Mietin vain että olisiko joku bensan sekaan laitettava puhdistusaine soivaa settiä tässä kohtaa. En tosiaan ole koskaan käyttänyt tälläisiä putsausaineita joten suosituksia otetaan vastaan. 
5
Muut menopelit / Vs: GMC Typhoon #FinnTyphoon
« Uusin viesti kirjoittanut Keme tänään kello 18:56:45 »
Puolien sijoittelu kiinnikkeiden heftaamista vaille valmis.







Apparin puolella tulikin sit vastaan toi huohottimen sijoitus. Noooooo, tarvii siirtää se muualle, ni homma ookoo.
6
200 / Volvo 240 B200e 1989 sammui eikä käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut Teemu28 tänään kello 18:47:49 »
B200e sammui kun irtosi liitin imusarjan päällä olevasta paikasta? Mikä se kyseinen palikka on siinä aika keskellä imusarjan kupeessa? Osaako joku avata millä sais uudestaan käyntiin :(
7


PALJON 240sen osia
8
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo S40 Rally - Laulava vapari vitonen
« Uusin viesti kirjoittanut RTP tänään kello 18:08:01 »
Pidetty tietoisesti vähän taukoa tallilta, kun ei nyt mitään suurempaa tehtävää ole juuri tällä hetkellä. Jotain pientä kuitenkin näpräilty, esim. toinen sammutin jo valmiiksi takakonttiin:


Ensimmäinen sähkövikakin tuli jo löydettyä  ;D. Yksi katkaisija ja sen liitokset eivät olleet onnistuneita, ei muuta mutta sattui olemaan "sytytysvirtojen" katkaisija niin otettava uudelleen suunnitteluun...
9
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Vikakoodi P24C6 Volvo XC60 2018 4D
« Uusin viesti kirjoittanut Kassu69 tänään kello 18:06:14 »
Koodilukijan mukaan: P24C6 Particulate matter sensor temperature circuit.
Kysynkin, että on ko kyseessä ns. Nox sensori. Nämä Dieselin hiukkasloukkusysteemit ja niiden sensorit, sekä termitei ole kovin tuttuja mutta ajattelin että jos hyvät neuvot saan, niin vaihtaisin itse.
Kaksi Boschin sensoria ja parttinumeroa löysin. Toinen käsittääkseni Nox- ja toinen Lamda sensori.
Koodilukijalla tein regeneroinnin, mutta ei se auta tähän.
Kiitoksia neuvoista


Tänään teki omassa saman vikakoodin, lukijalla sain vikakoodin nollattua, mutta varmaan tulee kohta uudestaan.

Selvisikö tämä aloittajan autosta ollenkaan?
10
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Uusin viesti kirjoittanut RTP tänään kello 18:05:00 »
Tätä toppiccia uskaltaa varmaan hyödyntää kysymyksiin MaxxEcu:n PDM20:stä, kun vaatii toimiakseen MaxxEcun ECU:nkin...?
Tällä hetkellä on nimittäin sellainen murhe, että kun on yhtäaikaa kytkettynä CAN-väylässä MaxxEcu Sport, PDM20 sekä päävirtakytkin (Ecumaster Battery Isolator), katoaa yhteys PDM:ään ja päävirtakytkinkin valittaa väylävirhettä. Jos päävirtakytkin on ohitettu, väylä toimii ECU:n ja PDM:än välillä ongelmitta. Tarvitseekohan tuonne väylään laittaa lisää vastusta ja minkähän verran, vai mistäköhän homma kiikastaa?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Samppasport  Futurez