Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: aalt1n - 13.02.2012, 12:55:23
-
Tietääkö kukaan, että myydäänkö missään ramppeja jotka soveltuvat madalletulle autolle?
Nykyisille rampeille ei ole asiaa etuperin ilman puskurin vaurioitumista.
-
Ei ole kyllä näkynyt. Mutta tee itse vaikka puusta mulla on ihan 2x4:sta tehdyt, ei tuollaiset vaikea ole tehdä ja saat juuri niin loivat kun tarvitset.
-
http://www.restorationramps.co.uk/phdi/p1.nsf/supppages/ramps?opendocument&part=4
-
http://www.restorationramps.co.uk/phdi/p1.nsf/supppages/ramps?opendocument&part=4
En menis tuon viimesen kuvan kasipätkän alle ihan heti... sen verta kallellaan... mielenkiintonen tuote kyllä...
-
En menis tuon viimesen kuvan kasipätkän alle ihan heti... sen verta kallellaan... mielenkiintonen tuote kyllä...
Tuote lienee hyvä, mutta juuri tuollaisessa tilanteessa se pukki saattaa liiskaantua levyksi :(. Alapäähän pitäisi laittaa joku levy putkenpätkillä minne ne jalat lukitaan. Pehmeällä pohjalla voivat nuo jalat upota.
-
Voisi tuolla 'special order remp' (matala) auton saadakin ylös. :crazy2:
-
Tuote lienee hyvä, mutta juuri tuollaisessa tilanteessa se pukki saattaa liiskaantua levyksi :(. Alapäähän pitäisi laittaa joku levy putkenpätkillä minne ne jalat lukitaan. Pehmeällä pohjalla voivat nuo jalat upota.
Aivojaan käyttävä seppähän laittaa tommoseen rakenteeseen diagonaalituet. Tuon linkin takaa löytyy sitten kanssa se isompi "12ft model", millä saa koko auton ylös, semmosia oon tässä suunnitellu, jos tekis, mutta enpä oo vielä saanu aikaseks.
-
Aivojaan käyttävä seppähän laittaa tommoseen rakenteeseen diagonaalituet. Tuon linkin takaa löytyy sitten kanssa se isompi "12ft model", millä saa koko auton ylös, semmosia oon tässä suunnitellu, jos tekis, mutta enpä oo vielä saanu aikaseks.
Kunpa kaikki ajattelisisivat. Pahin viritys oli joskus auton etupää kahden tiilipinon varassa. Minua pyydettiin kurkkaamaan alla jotain vuotoa tms. En suostunut.
-
Itse tein rampit 2x5:sta, kun ei mitään muuta järkevää löytynyt. Niillä saa keulan sen verran ylös(~100mm), että saa tunkin kunnolla alle ja sillä ylemmäksi, jos tarvitsee.
-
Kulmarautaa pojat, ja suunnittelua, hitsausta, ja siinä ne on, ihan omatekemät 8)
-
Aikamme tapeltiin tallissa tunkin, pukkien, ym. viritysten kanssa. Nyt on rasvamonttu käytössä. S*
-
Tällaiset lähtee huomenna maalaukseen:
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3472764.jpg)
-
En tiedä kuinka matala auto pitäis saada rampeille mutta ite käytän ihan kakkosnelosen pätkiä (tai vaikka kaksia päällekkäin) joille ajan etupään ensin ja sitten vasta noille biltema/motonet rampeille. Toimi hyvin edellisessäkin perseenliikuttimessa joka oli vielä matalempi. Jonkun mielestä kikkailua mutta eipä noita ramppeja nyt kovin usein tullut käytettyä.
-
Vähän offia kun ei näitä mistään saa mutta tommoset tuli joskus väännettyä jäteraudoista...
"Vaihteistonostin" myös paikoillaan, kätevä laskea ja nostaa takavedon laatikko ja liu'uttaa eteen/ taakse. Sai Volvon ylimääräiset tunkit jotain käyttöä... Nuo pyöränkohdat on irralliset ja niitä voi nostaa pullotunkeilla lisää, putki valmiina tunkkia varten. Tuommosten nättien puupukkien päällä seinämän vieressä, mahtuu tuolilla istuskeleen auton alla. :D
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/HPIM1581.jpg)