Talvikuulumisia... Oikean etuoven kaiuttimen pieni särinä on lähtenyt vähän niinkuin itsekseen pois. Tänään tuli vaimolla ja tytöllä vähän yllätys, kun avaimesta oli loppunut yhtäkkiä patteri ilmeisesti täysin ja ovet eivät auenneet... No piti sitten neuvoa miten se mekaaninen avain jne sieltä kaivetaan esiin. Saivat auton käyntiin, mutta oli alkanut hälytin huutaa ja sen vaimentamisen ohjeet katoin Volvon sivuilta ja ok meni kotimatka. Patterit ihan mykkänä, kun ei inahtanutkaan ovet eikä mennyt lukkoonkaan. Kokeilin toisella avaimella ja heti ok. Vaihdoin patterin ja molemmat toimivat taas normaalisti. Se mikä tässä vähän ihmetyttää on se, että vasta suunnilleen syys-lokakuussa viimeksi vaihdoin patterit... Elikä kestävät sen 2-3 kk?!? Mitähän tuohon vinkiksi? Jostain luin ettei kannattaisi pitää esim. töissä tms auton avaimia taskussa, kun saattavat napit painautua itsestään ja lähettelee signaalia vaikka ei sillä mitään vaikutusta autoon ole eli turhaa kuluttaa virtaa... Vai onko noissa joku "herkistin" tms että jos vähänkään alle sen normin volttimäärän laskee virta, niin ei anna avata mitään. Vartan 2032 3.0v pattereita hommasin. Mittasin kyllä sen pois otetun patterin voltit ja näytti 2,95V muttei tuo kait mitään tarkempaa kerro, vai?!? Maksimikapasiteetti virralle pitäis olla 220 mAh. Ei kait sitä jäljellä olevaa virtamäärää voi tarkasti normi monitoimimittarilla mitata... Onko joku muu merkki ja malli kestävämpi?
Nelivetoon olen tyytyväinen ja kaverin kanssa käytiin vähän hangessakin ajelemassa offroad-asennossa esc tosin oli pois päältä joten turhaa ehkä suditti, mutta hyvin liikahti n. 25 cm umpilumessa ja lumisella metsätielläkin oli tosi kiva ja vakaa ajettava. Kulutus nyt suunnilleen 6,7 - 6,8L n. 8000 km ajon jälkeen.