RallyBaron  Samppasport

Äänestys

Minulla on V90 tai Cross country, milläpä moottorilla tms?!?

Bensa T5
3 (6.8%)
Diesel D4
16 (36.4%)
Diesel D5
5 (11.4%)
T8 plug in hybrid
6 (13.6%)
Ei ole vielä, mutta kyllä kiinnostaa!
2 (4.5%)
On V60 tai CC tai muu vastaava...
1 (2.3%)
Hommaan täyssähköauton, kun tulee myyntiin!
1 (2.3%)
Diesel D3
10 (22.7%)
T6 tai T8
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 40

V90 ja Cross Country puuhapaja

  • 63 Vastauksia
  • 19561 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tetsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #60 : 09.05.2023, 13:28:22 »
Speksejä löytyy vaikka tuolta (alla), vaikkapa kulutuserojen arvailuun, käytännössä tietty kulutukset riippuu olosuhteista ja ajotavasta. Olen joskus päässyt tolla D4:llä nelosella alkaviin lukemiin maatiellä. Keskikulutus pyörii seiskan nurkilla, 6kk talviajon jälkeen.

https://www.auto-data.net/en/volvo-v90-cross-country-generation-5155
https://www.auto-data.net/en/volvo-v90-cross-country-facelift-2020-generation-7862
---
V90 CC D4 AWD -20

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #61 : 09.05.2023, 16:52:03 »
Speksejä löytyy vaikka tuolta (alla), vaikkapa kulutuserojen arvailuun, käytännössä tietty kulutukset riippuu olosuhteista ja ajotavasta. Olen joskus päässyt tolla D4:llä nelosella alkaviin lukemiin maatiellä. Keskikulutus pyörii seiskan nurkilla, 6kk talviajon jälkeen.

https://www.auto-data.net/en/volvo-v90-cross-country-generation-5155
https://www.auto-data.net/en/volvo-v90-cross-country-facelift-2020-generation-7862
Jep sama täällä oli meilläkin eli 4:llä alkavia lukemia saa kyllä maantieajossa ja ennätys taisi olla 4,7L. 18" kitkoilla ajoin kerran n. 450-500km matkan sekä mennessä että tullessa alle 5:n, mutta piti mennä kyllä ihan sukkasillaan... Kesärenkaina oli 19"set ja tuntui välillä, että kesällä kulutti enemmän kuin talvella oli perus 18"set ja ilmastointia ei tullut juurikaan käytettyä talvisin. 126 tankillista tilastoin tuosta ja vain muutamia kertoja meni yli 8L tankillisen keskikulutus eli ei tuo kyllä mikään mahdoton ole dieseliä syömään D4 ainakaan, kun painoakin on se melkein 2000kg. Ja niitä D4sia on varmaan kaikista eniten muutenkin myytävänä. Meidän edellinen Volvo V90CC D4sena meni noin kolmessa kuukaudessa, kun tarkkailin liikkeen sivuilta joten ihan ok vaihtuvuus noissa on ja saattaa ehtiä hyvänkin yksilön löytää.
Hintojen puolesta vaikea sanoa miten nuo vähän uudemmat D4 ja D5 -> B-malliston kevythybridit eli voivat olla kyllä kalliimpiakin. Vai muuttuiko se juuri tuossa siten, että oli enää B4 ja B5, niistähän ei päällepäin näe tai tiedä onko bensa- vai dieselkevythybridi...  :-[ Jostain tutkin niiden kulutuksia, niin eivät ainakaan oleellisesti vähemmän vie kuin "ei-kevythybridit" eli tavalliset. Sen ainakin tiedän sanoa, että 2017 ja 2018 malleissa ei missään taida olla sitä ureapönttöä ollenkaan eli se oli kyllä tuurilla hyvä ominaisuus meidän CC:ssä! Tankin koko on 60L ja muistaakseni jossain vaiheessa, taisiko olla juuri tuossa kevythybrideiksi muuttuessa tankin kokokin kasvoi 70:een litraan eli niillä pääsee kyllä hyvin sitten pitkääkin matkaa, mutta voi olla että välimallit 2019-2020 kannattaa katsoa tarkkaan miten niissä nuo ureapöntöt ja kevythybridit sitten ovatkaan, kun niistä ei nyt ole suoraan sanoen aivan 100% varmaa dataa antaa. Huippunopeus uudemmissa on rajoitettu 180km/h mutta tuskin sillä nyt on mitään merkitystä muutenkaan  ;D
« Viimeksi muokattu: 09.05.2023, 17:02:22 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #62 : 09.05.2023, 17:14:53 »
https://www.volvocars.com/se/cars/v90-cross-country/

Ainakin Ruotsin sivujen mukaan Cross Countryn tuotanto on lopetettu? "Volvo V90 Cross Country har utgått"
Tuohon Tetsin laittamaan auto-data.net sivuston tietoihin sellainen päivitys, että noissa 2020/2021 malleissa pitäisi olla myös B4 dieselkevythybridi, koska sellaisia olen ajossakin nähnyt.
https://www.auto-data.net/en/volvo-v90-cross-country-facelift-2020-generation-7862 Tässä ei siis näy sitä B4 dieselkevythybridiä!
https://www.nettiauto.com/volvo/v90-cross-country/13238922 Ja tässä esimerkkinä sellainen myytynä. Teho muuttui 190stä -> 197hv ja oliko siellä taustalla 14hv kevythybridipaketti, mutta dieselmoottori D4 ja B4 ihan sama tai oliko sitten vähän matalampiviritteinen...?
B5 ja B6 kevythybrideissä taitaa olla aina biturbo/D5 ja T6 tekniikalla ja tuo B4 on ollut myös biturbo ainakin dieselinä, mutta siinä ei ollut sitä "power-pulse" D5 ahdintekniikkaa. Eli aika
koukeroiseksi hepreaksi nuo nimeämiskäytänteet tässä mallissa loppusuoralla menivät. Elikä ollaanko nyt siinä tilanteessa, että V90 mallisarjan Cross Countrya ei enää tulevaisuudessa
tehdä ollenkaan? Harmi kyllä sinänsä! Hieno auto ja upea ajaa sekä fantastinen AWD-tekniikka.
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 ja Cross Country puuhapaja
« Vastaus #63 : 10.05.2023, 08:11:11 »
Ainakin Ruotsin sivujen mukaan Cross Countryn tuotanto on lopetettu?
..
Elikä ollaanko nyt siinä tilanteessa, että V90 mallisarjan Cross Countrya ei enää tulevaisuudessa
tehdä ollenkaan? Harmi kyllä sinänsä! Hieno auto ja upea ajaa sekä fantastinen AWD-tekniikka.
Tuotantoa ei todellakaan ole lopetettu, mutta esimerkiksi B6-mallien markkinat ovat siellä jossain, missä ei ole niin voimakasta ilmastohysteriaa. EU:n alueella on vähän vaikeampaa, mutta esimerkiksi Saksassa on tarjolla B4 diesel ja B5 bensiini CC:t.

Rikkailla ja maapallon tulevaisuuden kannalta kriittisillä alueilla, kuten Suomessa ja Ruotsissa, mallisto painottuu sähköisiin versioihin :).

Mitäs meillä millään lievästi maastokykyisillä autoilla tekisikään? Hyvät tiet ja halpa (tuonti)sähkö!


 

Futurez  Kulkukoira