Futurez  Kulkukoira

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 152005 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #240 : 25.01.2020, 07:58:29 »
Suomesta ei uusia/kunnostettuja satuloita tai mäntiä löytynyt viime kesänä kun metsästin taakse. Sama juttu varmaan etusatuloiden kanssa. Skandixilta löytyy. Mä pistin suosiolla kaikki satulat uusiksi. Edellisen mäntä ja tiivistehuollon jälkeen meni 20v kun homma tuli ajankohtaiseksi. Multa löytyy hyvät kunnostuskelpoiset etusatulat ja taitaa olla uusia kumejakin jos on tarvetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #241 : 25.01.2020, 09:12:08 »
Onko millanen systeemi???

Puhallin lienee jostain vanhasta isosta sähkökeskuksesta tjms. Saman muotoinen, mitä tuo puruimurin puhallin, mutta pienempi. Puhallin on suoraan kiinni kaapin seinässä ja siitä suora putki seinästä ulos. Mitään suodattimia ei ole missään välissä. Taitaa olla 20 vuotta aikaa, kun tein sen kaapin ja sama puhallin tuhissut siinä siitä asti. Kop kop...

Enemmän puhaltaessa pihalle tulee aika sotku, joten putki kannataa suunnata johonkin tallin taakse, tai laittaa siihen joku pöttö separaattoriksi.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #242 : 25.01.2020, 11:25:37 »
Nyt kaikki satulat irti. Toinen etusatula purkeni kokonaa , muissa kolmesa männät jumissa  :buck2:

Ei auttanut vaikka liotin yön yli kaiken mailmann irrotus öljyissä.

Täytyy varmaan katsoa uusia sstuloita, motonetista kaikki satulat 380€  :'(

Sit uudet männät yms niin alkaa olee potti valmis, toki sitten niillä ajais kyl hamaan tappiin asti.
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #243 : 25.01.2020, 11:39:06 »
Laita satula likoamaan esim ATF kylpyyn, eikä haittaa vaikka välillä kävis kuivailemassa ja lämmittämässä. Sen jälkeen takas kylpyyn. Toki sitä ATF öljyä menee tässä reilusti, riippuen minkäkokoiseen paljuun satulan saa uppeluksiin.

Varmasti jo tiedätkin mutta paineilman kanssa pitää olla varovainen, sit ja kun mäntä lähtee niin voi lähteä lujaa. Rasvaprässi on turvallisempi kun rasvan paine hellittää heti kun mäntä mahdollisesti liikahtaa.

Semmoinenkin keino jos mikään muu ei auta, koita saada hitsillä pikku palko tai vaikka pisteitä tuonne männän sisäkehälle. Jos vaan mahtuu. Tällä keinolla lähtee yleensä tiukatkin laakerikoolit. Perustuu kappaleen lämpölaajenemiseen ja viilentyessään hitsi vetää sen hitusen kasaan ja jumi helpottaa, yleensä. Käryähän tuossa tulee, ja pitää olla varovainen ettei männän ja sylinterin välistä roiku mitään polttavaa.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2020, 11:46:17 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Paikalla puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #244 : 25.01.2020, 12:20:28 »
Nyt kaikki satulat irti. Toinen etusatula purkeni kokonaa , muissa kolmesa männät jumissa  :buck2:

Ei auttanut vaikka liotin yön yli kaiken mailmann irrotus öljyissä.

Täytyy varmaan katsoa uusia sstuloita, motonetista kaikki satulat 380€  :'(

Sit uudet männät yms niin alkaa olee potti valmis, toki sitten niillä ajais kyl hamaan tappiin asti.

Löytyykö sopivia satuloita biltemasta? Suosittelen, ainakin omalla kohdalla toimineet todella hyvin
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #245 : 25.01.2020, 13:50:15 »
Löytyykö sopivia satuloita biltemasta? Suosittelen, ainakin omalla kohdalla toimineet todella hyvin
Tämä tuli kans mieleen. 240:iin hain muutama vuosi sitten joka nurkkaan uudet Biltemasta, edullisemmat kuin Motonetissa eikä tarvinnut viedä "pantteja" vaihdossa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #246 : 25.01.2020, 14:57:35 »
Laita satula likoamaan esim ATF kylpyyn, eikä haittaa vaikka välillä kävis kuivailemassa ja lämmittämässä. Sen jälkeen takas kylpyyn. Toki sitä ATF öljyä menee tässä reilusti, riippuen minkäkokoiseen paljuun satulan saa uppeluksiin.

Varmasti jo tiedätkin mutta paineilman kanssa pitää olla varovainen, sit ja kun mäntä lähtee niin voi lähteä lujaa. Rasvaprässi on turvallisempi kun rasvan paine hellittää heti kun mäntä mahdollisesti liikahtaa.

Semmoinenkin keino jos mikään muu ei auta, koita saada hitsillä pikku palko tai vaikka pisteitä tuonne männän sisäkehälle. Jos vaan mahtuu. Tällä keinolla lähtee yleensä tiukatkin laakerikoolit. Perustuu kappaleen lämpölaajenemiseen ja viilentyessään hitsi vetää sen hitusen kasaan ja jumi helpottaa, yleensä. Käryähän tuossa tulee, ja pitää olla varovainen ettei männän ja sylinterin välistä roiku mitään polttavaa.

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla O0


Edit:MULLA OLIS HYDROSTAATTI VAIHTEISTO ÖLJYÄ JA VOLVON AUTOMAATTI ÖLJYÄ, KÄVISKÖ NE?
SIT ON ISO KANNU SEKÄ JÄTE ÖLJYÄ+BENSAA


Löytyykö sopivia satuloita biltemasta? Suosittelen, ainakin omalla kohdalla toimineet todella hyvin
Tämä tuli kans mieleen. 240:iin hain muutama vuosi sitten joka nurkkaan uudet Biltemasta, edullisemmat kuin Motonetissa eikä tarvinnut viedä "pantteja" vaihdossa.

Eipä ole bilteman nettisivujen mukaan 140 sarjaan jarru satuloita eikä edes levyjä.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2020, 15:21:06 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #247 : 25.01.2020, 15:05:01 »
Tuolta pitäisi löytyä osia:
https://www.v-palvelu.fi/
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #248 : 25.01.2020, 15:21:48 »
Tuolta pitäisi löytyä osia:
https://www.v-palvelu.fi/
Tän unohdinkin kokonaan. Huono syyläri sieltä tuli mut täytyy kysyy jarruja

Edit: eipä löydy heiltä kunnostus kelpoisia satuloita
« Viimeksi muokattu: 25.01.2020, 17:08:45 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #249 : 25.01.2020, 18:22:25 »
Jos ei  öljykylpy auta, niin kyllä ne männät sieltä rasvaprässillä irtoaa. Satulan rungot tuskin ovat käyttökelvottomia, mutta männät yleensä ovat pinnaltaan syöpyneitä, jos ovat kovin jumissa.

Mä voin tonkia varastojani, kun vanhoja 140/Amazon satuloita on siellä useita, niin josko löytyisi käyttökelpoisia mäntiä, niin saataisiin sulle kerättyä koko 8kpl sarja :)

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #250 : 25.01.2020, 18:37:27 »
Jos ei  öljykylpy auta, niin kyllä ne männät sieltä rasvaprässillä irtoaa. Satulan rungot tuskin ovat käyttökelvottomia, mutta männät yleensä ovat pinnaltaan syöpyneitä, jos ovat kovin jumissa.

Mä voin tonkia varastojani, kun vanhoja 140/Amazon satuloita on siellä useita, niin josko löytyisi käyttökelpoisia mäntiä, niin saataisiin sulle kerättyä koko 8kpl sarja :)

Pistähän infoa jos löytyy   ;)
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #251 : 25.01.2020, 18:39:15 »
V palvelulta saisi uudet satulat kyllä ja ne ovat valmiina pultattavaksi paikalleen, onko motonetin satulat myös valmiita paketteja? Mä kun luulin että ne ovat vain pelkät satulat ja että niihi pitää ostaa männät yms eriksee
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #252 : 25.01.2020, 18:43:06 »
Motonetin satulat on myös ihan valmiita asennettavaksi. Näytti saatavuus vaan vähän huonolta, kuten myös irtomäntien ja tiivisteiden :(

Onko sulla tiivistesarjat jo olemassa?

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #253 : 25.01.2020, 18:49:35 »
Motonetin satulat on myös ihan valmiita asennettavaksi. Näytti saatavuus vaan vähän huonolta, kuten myös irtomäntien ja tiivisteiden :(

Onko sulla tiivistesarjat jo olemassa?

Ei mul ole ku noi vanhat pskat  ;D ulkomailta saa kyl korjaus sarjoja.
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Tucci

  • Vieras
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #254 : 25.01.2020, 19:26:17 »
Motonetistä vasen etusatula on ehkä huonommin saatavilla, saldon mukaan muut löytyy keskusvarastolta.
Satuloiden mukana ei tule liukutappeja eikä asennussarjoja, muuten ovat bolt on.
Mikä ero on 200-sarjan satulaan?
Löytyisi helpommalla. ???
 

 

Kulkukoira  Proturbo