Futurez  Kulkukoira

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #315 : 14.02.2020, 12:24:46 »
ei voi eikä tee,toimii vaan kun käy eli saa alipainetta,koita ilmata se pääsylinteri,putket auki molemmat,poljin pohjaan,putket kiinni ja rättiä sylkun alla ettei oo nesteessä koko konehuone  ;)

Toi täytyy kokeilla  O0 tuon jäljeen tietysti sitten normaali jarrujen ilmaus ?
« Viimeksi muokattu: 14.02.2020, 12:27:37 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #316 : 14.02.2020, 12:55:49 »
Ei auttanut. Etummaisesta letkulähdöstä tulee ihan solkenaan kun avaa vähäsen ja painaa jarrua mut takemmasta ei tule kuin vähän tiputtamalla.
Huomasin että toi säiliön takempi tiiviste tiputtaa nestettä. Meniskö siitä ilmaa sylkkään ?


« Viimeksi muokattu: 14.02.2020, 12:59:51 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #317 : 14.02.2020, 13:38:03 »
Kuvan alareunassa näkyy messinkinen jakobloki. Onhan sulla siitä se anturi irti? Jos blokin sisällä olevat männät ovat ihan toisessa laidassa, niin toinen piiri ei ilmaannu lainkaan. Anturi estää tiettyyn pisteeseen asti mäntien liikkumisen, kunnes koko anturi menee rikki. Tämä tosin tapahtuu vasta siinä vaiheessa, kun alkaa jarruissa olemaan tuntumaa.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #318 : 14.02.2020, 14:00:42 »
Kuvan alareunassa näkyy messinkinen jakobloki. Onhan sulla siitä se anturi irti? Jos blokin sisällä olevat männät ovat ihan toisessa laidassa, niin toinen piiri ei ilmaannu lainkaan. Anturi estää tiettyyn pisteeseen asti mäntien liikkumisen, kunnes koko anturi menee rikki. Tämä tosin tapahtuu vasta siinä vaiheessa, kun alkaa jarruissa olemaan tuntumaa.
Tarkoitatko tätä ?



Pitääkö toi keskimäinen "mutteri" missä toi sähköliitin niin ottaa irti  :facepalm:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #319 : 14.02.2020, 14:05:17 »
https://img.aijaa.com/b/00779/12611612.jpg

Pitää ,tuolta selviää rakenne

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #320 : 14.02.2020, 14:11:05 »
https://img.aijaa.com/b/00779/12611612.jpg

Pitää ,tuolta selviää rakenne

No voi rähmä, nyt e on irti. Täytyy kokeilla uudelleen ilmats nyt. Onko muita lisä vinkkejä  ;D ;D

Olen lukenut ohjeita ja lukenu että irrota se liitin. No se sähköliitin on irti mutta en ymmärtänyt että se koko anturi pitää irrottaa.

Kokeilen huomenna ilmata vielä koska nyt on sauna lämmin  ;)
« Viimeksi muokattu: 14.02.2020, 14:31:14 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #321 : 14.02.2020, 16:32:09 »
koska nyt on sauna lämmin  ;)

Ihan parasta  S*

Anturin reiästä pitäisi näkyä joten kuten sisällä olevien mäntien reunat ja niiden välissä oleva sauma. Tuo Eken kuva on tosi hyvä, niin tietää miltä reiässä tulisi näyttää..

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #322 : 14.02.2020, 16:33:38 »
Ihan parasta  S*

Anturin reiästä pitäisi näkyä joten kuten sisällä olevien mäntien reunat ja niiden välissä oleva sauma. Hankala selittää, mutta siitä tietää, että männät ovat keskiasennossa.

Joo kun irroitin anturin niin näkyi se keski kohta. Jarrua painaessä se siirtyi taakse päin ja pari kertaa kun jarrua painoi liikkui se vähemmän ja lopuksi pysyi keskellä

Ja se sauna  S*
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #323 : 14.02.2020, 16:35:59 »
Kyllä siellä sitten molemmissa piireissä jotain eloa on, jos männät liikkuvat. Kaiken ollessa kunnossa mäntien tulisi pysyä ihan paikallaan, vaikka kuinka polkisi jarrua.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #324 : 15.02.2020, 09:13:48 »
Eipä auttanut vaikka tuon anturin irroitti tuosta messinkisestä jakoblokista. Pitääkö sen "männän" siellä blokissa liinkua kun jarrua painetaan ?
Nyt se ei liiku mihinkään.

Nyt kun jarrua painaa niin säiliöön tulee kuplia vähäsen.

Kun säiliötä painaa alaspäin pääsylinteriä vasten niin tiivisteet lätisevät eli ne ovat aivan märät. Voiko sieltä tiivisteestä mennä ilmaa?

Nyt irrotin säiliön ja sylkän päällä olevat tiivisteet ja liotin niitä sekä putsasin. Näytt olevan ehjät silmämääräisesti. Sitten tiivisteet ja säiliö takasin ja täyteen nestettä. Ilmasin parikertaa sylkän aiemmilla ohjeilla. Sitten taas jarrut ilmaukseen. Mistään jarrusta ei tule näkyviä ilmakuplia ollenkaan mutta silti jarru poljin menee pohjaan ja pohjaan painaessa säiliöön nousee kuplia.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2020, 09:40:39 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #325 : 15.02.2020, 10:02:30 »
Onpa kummallista. Liekkö pääsylinteri ottanut itseensä, kun on joutunut tekemään normaalia pidempää liikeretaa? Tuleeko ilmausnipoista kuitenkin nestettä ihan normaalisti? Anturin alla olevien mäntien ei kuulu liikkua.

Mä ilmaan jarrut yleensä niin, että laitan ilmausnipasta letkun pulloon, jonka pohjalla on sen verran nestettä, että letkun pää pysyy pinnan alla. Sitten vaan nippa auki ja pumppaa hyvin rauhallisesti poljinta nipan ollessa koko ajan auki. Kaverin kanssa tämä on erityisen hyvä systeemi, kun pullossa olevasta nesteestä näkee heti, kun ilman tuleminen loppuu. Kirkas letku on myös ihan hyvä.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #326 : 15.02.2020, 10:11:48 »
Onpa kummallista. Liekkö pääsylinteri ottanut itseensä, kun on joutunut tekemään normaalia pidempää liikeretaa? Tuleeko ilmausnipoista kuitenkin nestettä ihan normaalisti? Anturin alla olevien mäntien ei kuulu liikkua.

Mä ilmaan jarrut yleensä niin, että laitan ilmausnipasta letkun pulloon, jonka pohjalla on sen verran nestettä, että letkun pää pysyy pinnan alla. Sitten vaan nippa auki ja pumppaa hyvin rauhallisesti poljinta nipan ollessa koko ajan auki. Kaverin kanssa tämä on erityisen hyvä systeemi, kun pullossa olevasta nesteestä näkee heti, kun ilman tuleminen loppuu. Kirkas letku on myös ihan hyvä.
Nestettä tulee joka nipasta ihan täydeltä tuutilta kun poljinta painaa. Letkun pää nipassa ja toinen pää jarruneste pullossa jossa nestettä eli sieltä ei kyllä ilmaa tule takaisin.
Emäntä ollut polkimen päässä ja mä nipan päässä. Poljin pohjaan->nippa auki, poljin edelleen pohjassa->nippa kiinni ja sitten poljin ylös ja sama rumba noin 3-4 kertaa per nippa.
Pitäisikö kokeilla siten että nippa auki, poljinta painelee useemman kerran ja viimesellä kerralla kun poljin pohjassa niin nippa kiinni?
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #327 : 15.02.2020, 10:15:02 »
Pitäisikö kokeilla siten että nippa auki, poljinta painelee useemman kerran ja viimesellä kerralla kun poljin pohjassa niin nippa kiinni?

Näin mä yleensä teen, mutta en tiedä sitten auttaako se enää mitään. Kannattaa kokeilla  :)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #328 : 15.02.2020, 10:25:17 »
Mä ilmaan jarrut yleensä niin, että laitan ilmausnipasta letkun pulloon, jonka pohjalla on sen verran nestettä, että letkun pää pysyy pinnan alla. Sitten vaan nippa auki ja pumppaa hyvin rauhallisesti poljinta nipan ollessa koko ajan auki. Kaverin kanssa tämä on erityisen hyvä systeemi, kun pullossa olevasta nesteestä näkee heti, kun ilman tuleminen loppuu. Kirkas letku on myös ihan hyvä.

Näin olen myös ilmannut onnistuneesti sekä Amazonin ja 240:n järjestelmät tyhjästä lähtien.
Volvon ohjeessa pumpataan 10 kertaa per nippa.
Minulla on tuon letkun päässä lisäksi lasinpesurista takaiskuventiili.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #329 : 15.02.2020, 10:29:46 »
Näin olen myös ilmannut onnistuneesti sekä Amazonin ja 240:n järjestelmät tyhjästä lähtien.
Volvon ohjeessa pumpataan 10 kertaa per nippa.
Minulla on tuon letkun päässä lisäksi lasinpesurista takaiskuventiili.

En usko että auttaa mutta kokeilen vielä pumppaamalla.

Laitoin tilaukseen sandixilta vielä uuden pääsylkän, ei se ainakaan pahaa tee.

Ennen remppaa jarrut oli tosi jäykät ja männät jumissa. Poljinta sai painaa tosissaan, olisiko voinut aiheuttaa sylkän hajoamosen, tiedä häntä
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

 

Autoracing  KL-varaosat