Autodiagnoosi  Carcom Oy

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 152004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #375 : 25.02.2020, 18:05:56 »
On ilmattu myös tollasella imurilla, ei auttanut.  En tiedä millaisia jousia tarkoitat, itse satuloissa ei ole mitään jousia. Ainoastaan paloja pitelee ne pienet "jouset" tai rauta lanka hässäkät
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #376 : 25.02.2020, 18:25:48 »
Facebookissakin kyselin neuvoja ja tuli sellanen neuvo mitä en ole kokeillut. Eli ruutata vastavirtaan nestettä eli nipasta säiliöön päin. Löysin lääke ruiskun mikä sopi letkuun niin yritön huomenna sitä kikkaa kanssa
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Tucci

  • Vieras
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #377 : 25.02.2020, 18:28:23 »
Sitkeä vika, jaksanut kaikkea lukea.
Oletko ilmannut moottorin käydessä ja tarkistanut tehostimen takaiskun, ei laske läpi?

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #378 : 25.02.2020, 18:33:49 »
Sitkeä vika, jaksanut kaikkea lukea.
Oletko ilmannut moottorin käydessä ja tarkistanut tehostimen takaiskun, ei laske läpi?
Joo alkaa olee paljon tekstiä tästä aiheesta. Olen kokeillut myös auton käydessä. En ole tarkastanut tehostimen takaiskua, miten se tehdään?
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Tucci

  • Vieras
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #379 : 25.02.2020, 18:39:55 »
Imusarjasta tehostajan letku irti ja ime tai puhalla, ei pitäisi toimia kuin yhteen suuntaan. 

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #380 : 25.02.2020, 18:45:26 »
Imusarjasta tehostajan letku irti ja ime tai puhalla, ei pitäisi toimia kuin yhteen suuntaan.
Testaan huomenna O0
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #381 : 25.02.2020, 19:39:53 »
Joissakin autoissa on jarrusatuloissa sellaiset "rautalankajouset", jos ne laittaa väärin liikuttavat ne jarrusatulaa kauemmaksi jolloin tarvitaan isompi liike jotta mäntä puristaa paloja levyä vasten, silloin poljin painuu syvälle ja tunne on sama kuin jarruissa olisi ilmaa. Ei ole tarkkaa kuvaa millaiset jarrut tuossa on, mutta myös jos jarruputkissa on isoja korkeuseroja voi mutkan yläosaan jäädä ilmakuplia jotka heiluvat vain edestakaisin koska poljinsylinterin pumppaama määrä on niin pieni että kupla palautuu aina takaisin kun ottaa uudet annoksen. Motonetissa on alipaineimuri jolla saa yhtenäisen pitemmän imun, se voisi auttaa, vaatii paineilmaa toimiakseen. Paras olisi tietysti ylipaineella jarrunestesäiliöstä jarrunestettä työntävä jarrumiina mutta harvalla harrastajalla on sellaista koska ovat hintavia laitteita.
Tippakannuun jarrunestettä ja sopiva letku siihen ja ilmapropusta säiliöön päin on yksi konsti, en tiedä meneekö jarrupaineen säätimen läpi miten hyvin, kokeilemalla selviää.
Yritän saada kuvan mukaan jousista jotka voi saada asennettua väärin.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/751000/MTX-Automotive-Jarrujen-ilmauslaitejarrunesteen-vaihtotyokalu

« Viimeksi muokattu: 25.02.2020, 19:41:25 kirjoittanut KartanoVole »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #382 : 25.02.2020, 20:38:49 »


Ei ole 1/240 jarruissa tollasia, nuo on liukutappi-miesten juttuja
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #383 : 25.02.2020, 20:57:01 »
Ei ole 1/240 jarruissa tollasia, nuo on liukutappi-miesten juttuja
ja vielä etuveto-liukutappimiesten,esim 700-900 sarjassa ns uivat satulat edessä eli liukutapit ja siltikään ei noita lankoja,etuvetoihin mentäessä alkaa löytymään...
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #384 : 26.02.2020, 08:37:02 »
Lueskelin lontoon sivulta että etusatuloissa pitäisi kaikki 3 nippaa avata samaan aikaan ilmatessa. Onko tästä kellään kokemusta ???
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #385 : 26.02.2020, 10:20:44 »
Hiphei, alkaa jarruja löytymään. Pidensin polkimen työntötankoa n. 10-15mm. Nyt menee jarrut lukkoon eikä poljin mene pohjaan.

Täällä joku jo aiemmin kehotti tarkastamaan sen ettei tanko ole liian pitkä mutta en siinä vaiheessa hoksannut että se voi olla liian lyhytkin. Näin ollen ei painetta syntynyt tarpeeksi ilmeisesti.

Tosiaan nyt uskaltaa jo lähteä yleisille teille ja ajan seuraavaksi kaverin hallille kunhan talvirengas pakko häviää ja siellä katsotaan miten tuntuma on pysynyt jarruissa sekä tehdään öljyn vaihto.

Kuten jossain vaiheessa sanoin on syy joku tyhmän yksinkertainen mitä en vain tajua :facepalm:

Kiitos kaikille upeista vinkeistä ja avuista  P> P>
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #386 : 26.02.2020, 11:43:05 »
Hieno juttu  :)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #387 : 26.02.2020, 13:52:29 »
Täällä joku jo aiemmin kehotti tarkastamaan sen ettei tanko ole liian pitkä mutta en siinä vaiheessa hoksannut että se voi olla liian lyhytkin. Näin ollen ei painetta syntynyt tarpeeksi ilmeisesti.

Tuossa tarkoitettiin tankoa jarrutehostajan ja pääsylinterin välissä, jos se on liian pitkä niin sylinteri jää "kantamaan".

Lueskelin lontoon sivulta että etusatuloissa pitäisi kaikki 3 nippaa avata samaan aikaan ilmatessa. Onko tästä kellään kokemusta ???

245:n kanssa kokeilin, mutta mielestäni yksi nippa kerrallaan on parempi.
Tuo kolmen nipan ja letkun systeemi neuvotaan Vihreässä kirjassa ja siinä tuupataan painetta säiliöön.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2020, 13:56:31 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #388 : 26.02.2020, 14:17:27 »
Tuossa tarkoitettiin tankoa jarrutehostajan ja pääsylinterin välissä, jos se on liian pitkä niin sylinteri jää "kantamaan".
Ymmärsin senkin alkujaan väärin  :idiot2: :2funny:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #389 : 26.02.2020, 14:22:59 »
Ymmärsin senkin alkujaan väärin  :idiot2: :2funny:
ihmisiä me vaan ollaan,ei sen kummempia! ;)  O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

KL-varaosat  Race.fi