1
Showroom / Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Uusin viesti kirjoittanut 74t3 tänään kello 18:45:21 »Kevään vaihtelevien lämpötilojen aikana vanhus on ilahduttanut mitä moninaisimmilla ilmoituksilla. Välillä herjaa valovikaa ja oikeanpuoleinen Xenon ei pala. Epäilin aluksi kiinalaista "Osramia" mutta en ole saanut aikaiseksi vaihtaa vanhoja polttimoita tilalle kun vika yleensä poistuu boottaamalla eli sammuttamalla auton, käyttämällä ovet lukossa ja starttaamalla uudelleen.
Tämän lisäksi BLIS herjailee aina tasaisin väliajoin. Kuitenkin tuo on viime aikoina pääasiassa pelannut ihan oikein. Sen sijaan pysäköintitutkassa huutaa milloin mikäkin anturi ja nyt tuo on suuttunut jostain ihan kokonaan koska tutkat ei ole toimineet koko viikonlopun aikana vaan auto antaa aina heti startatessa "Vaatii huollon"-herjan. Vikakoodinluku palikka on kotona ja itse en ole joten koodeja ei ole päässyt lukemaan. Olisikohan sieltä nyt sitten joku anturi särki - tosin niidenkin koodit ovat vaihdelleet lukiessa ihailtavan tasa-arvoisesti.
Tämän lisäksi virrat päälle laittaessa (ei siis startatessa vaan esim. koodien lukua varten", tulee "Hälytysjärjestelmä vaatii huollon". Tähän löytyy logista virheilmoitus joka muistini mukaan liittyy sireeniin. Tänään sitten bongasin täältä noita muita tutkiessani että sieltäpä mahtaa olla sireenin akku aika entinen kun auto kuitenkin on -08. Laitoin sitten rohkeasti uuden akun tilaukseen, tuskin tuota haitaksikaan on vaihtaa.
Koska nämä kaikki ovat enemmän tai vähemmän mallia esiintyy joskus ja toisinaan taas ei, aloin miettimään että onko näissä kolmosmallin V70:n CEMeissä ollut ongelmaa ja mistä purkki mahtanee löytyä kyseisessä korimallissa? Voisihan tuosta ainakin napsia releet irti ja takaisin ja katsoa, onko eroa.
Toki suurin osa näistä on melko loogisia mutta tuo oikein ajovalon sekoilu voisi mennä CEMin puolelle.
Akun johtosarjasta lueskelin myös tänään ja mietin että tuon kunto olisi varmaan ihan hyvä katsoa tuostakin. Tänään meni suurin osa ajasta isäukon Astran jäähdytysnesteiden vaihdossa joten ehdin vain katsoa akkua päällisin puolin. Akun plusnapa ainakin tuntui olevan iloisesti löysällä ja heilui kädellä kääntämällä. Muutenkin navat olivat kokolailla saastaiset joten puhdistin akunkengät ja -navat ja todettiin yhdessä että akun plussanapa ei liene ollut ihan pohjassa ja siksi hiukan erikoisesti laadittu kiristys on jättänyt kengän väljäksi.
Pysäköintitutkaan tuolla ei tuntunut olevan vaikutusta vaikka virrankulku lienee nyt kokolailla varmempi. Valoherjaa sen sijaan ei ilmestynyt ainakaan suoraan - täytyy seurailla. Tuostakaan ei varmasti olisi pahitteeksi käyttää koko akkua irti, puhdistaa niin itse akku kuin kotelo ja tsekata samalla johtosarjan kunto.
Siinäpä niitä pieniä sipistelyitä olisi kesäksi jahka se nyt ensin viitsisi alkaa. Talvirenkaatkin on vielä alla mutta jahka kotiin pääsen viikonlopun jälkeen, niin taidanpa kyllä kietaista kesäkiekot alle. Jospa ne lämpötilat alkuviikkoa lukuunottamatta alkaisi jo pikkuhiljaa pysyä plussan puolella.
Muutenhan auto toimii kuin se kuuluisa Buickki. Eli mitään "oikeita" ongelmia ei ole koko talvena ollut. Tuohon ei tahdo usein pystyä uudemmatkaan autot.
Tämän lisäksi BLIS herjailee aina tasaisin väliajoin. Kuitenkin tuo on viime aikoina pääasiassa pelannut ihan oikein. Sen sijaan pysäköintitutkassa huutaa milloin mikäkin anturi ja nyt tuo on suuttunut jostain ihan kokonaan koska tutkat ei ole toimineet koko viikonlopun aikana vaan auto antaa aina heti startatessa "Vaatii huollon"-herjan. Vikakoodinluku palikka on kotona ja itse en ole joten koodeja ei ole päässyt lukemaan. Olisikohan sieltä nyt sitten joku anturi särki - tosin niidenkin koodit ovat vaihdelleet lukiessa ihailtavan tasa-arvoisesti.
Tämän lisäksi virrat päälle laittaessa (ei siis startatessa vaan esim. koodien lukua varten", tulee "Hälytysjärjestelmä vaatii huollon". Tähän löytyy logista virheilmoitus joka muistini mukaan liittyy sireeniin. Tänään sitten bongasin täältä noita muita tutkiessani että sieltäpä mahtaa olla sireenin akku aika entinen kun auto kuitenkin on -08. Laitoin sitten rohkeasti uuden akun tilaukseen, tuskin tuota haitaksikaan on vaihtaa.
Koska nämä kaikki ovat enemmän tai vähemmän mallia esiintyy joskus ja toisinaan taas ei, aloin miettimään että onko näissä kolmosmallin V70:n CEMeissä ollut ongelmaa ja mistä purkki mahtanee löytyä kyseisessä korimallissa? Voisihan tuosta ainakin napsia releet irti ja takaisin ja katsoa, onko eroa.
Toki suurin osa näistä on melko loogisia mutta tuo oikein ajovalon sekoilu voisi mennä CEMin puolelle.
Akun johtosarjasta lueskelin myös tänään ja mietin että tuon kunto olisi varmaan ihan hyvä katsoa tuostakin. Tänään meni suurin osa ajasta isäukon Astran jäähdytysnesteiden vaihdossa joten ehdin vain katsoa akkua päällisin puolin. Akun plusnapa ainakin tuntui olevan iloisesti löysällä ja heilui kädellä kääntämällä. Muutenkin navat olivat kokolailla saastaiset joten puhdistin akunkengät ja -navat ja todettiin yhdessä että akun plussanapa ei liene ollut ihan pohjassa ja siksi hiukan erikoisesti laadittu kiristys on jättänyt kengän väljäksi.
Pysäköintitutkaan tuolla ei tuntunut olevan vaikutusta vaikka virrankulku lienee nyt kokolailla varmempi. Valoherjaa sen sijaan ei ilmestynyt ainakaan suoraan - täytyy seurailla. Tuostakaan ei varmasti olisi pahitteeksi käyttää koko akkua irti, puhdistaa niin itse akku kuin kotelo ja tsekata samalla johtosarjan kunto.
Siinäpä niitä pieniä sipistelyitä olisi kesäksi jahka se nyt ensin viitsisi alkaa. Talvirenkaatkin on vielä alla mutta jahka kotiin pääsen viikonlopun jälkeen, niin taidanpa kyllä kietaista kesäkiekot alle. Jospa ne lämpötilat alkuviikkoa lukuunottamatta alkaisi jo pikkuhiljaa pysyä plussan puolella.
Muutenhan auto toimii kuin se kuuluisa Buickki. Eli mitään "oikeita" ongelmia ei ole koko talvena ollut. Tuohon ei tahdo usein pystyä uudemmatkaan autot.