Carcom Oy  Ateho

Tappikoneen erikoisosia

  • 93 Vastauksia
  • 138357 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Tappikoneen erikoisosia
« : 28.10.2010, 22:12:27 »
Laitetaan tähän ketjuun kuvia enemmän tai vähemmän eksoottisista työntötankokoneen viritysosista.

- Alkuperäisosia "lisätarvikkeita"
- Viritysosia
- Tyylittelyosia
- Imu ja pakosarjoja
- Turbotusratkaisuja
- kaasuttimia
- ym...
« Viimeksi muokattu: 28.10.2010, 22:46:16 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #1 : 28.10.2010, 22:45:23 »
Aloitan ketjun listaamalla omia tarvikkeita

Nämä kuvat saa isommaksi klikkaamalla hiirellä ja näytä kuva.

Venttiilikoppa - Eskilstuna


Teräsjakopää


D-Jetin imusarja - sovitetty sähköruiskulle


SU - HIF6 - tuplat


Tonnin koppa



Peltipakosarja


Misabin lyhyet imusarjat tuplille


Pakosarja turbolle


Tässä Hyvonejun tukevat kanget



Turbotekniikka tämäkin - mallia hyvoneju.



Tässä vielä hyvoneju:n osia Turbo Amasta



Voisko olla työläämpää auton kevennystä?

Tämä mallia hyvoneju




Ei ihan vakio B20 osa, mutta B20:ssä ollut kuitenkin kiinni / tai siis sen pakosarjarjassa.



Kuvia hyvonejun B20 vauhtipyörästä









Taas kuvia hyvonejun toteutuksista

Eli yksinkertainen asia vaikeasti toteutettuna säädettävä teräsjakopää





Wanha ja uusi laatikko kohtaa.



Pussihousumoottori valmistumassa.





Hurrien ja Jenkkien pakkoavioliitto







Tämmöstä tänään nyt voidaan jo puhua tappikoneen erikoisosista







Mitäs mieltä ootte tälläsistä keinuvivuista? Tässäkin on kyseessä B20 kansi aihio.







Tässä yksi "eko-kansi" ja "matalapaineturbo"



Imusarjan hahmottelua , laitettu tänne eikä imusarjatopiciin koska tulee tappi- eikä voimakoneeseen .







Ja tässä kaasujen poistumistie. Pakoahdistin ei mahtunut kuvaan.







Pientä puuhaa pussihousumoottorin parissa.





« Viimeksi muokattu: 28.10.2010, 23:12:40 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #2 : 28.10.2010, 22:48:00 »
Lainaus käyttäjältä: jpekkala
ei nämä nyt niin erikoisia oo mutta osia silti:

kunnostettu 2mm laskettu uudenmallin kansi, kanavia hieman portattu, kolmikulma-seetit
(Kuva poistettu lainauksesta.)

pysty Weber+imusarja:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

koko paketti:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #4 : 28.10.2010, 22:49:35 »
Lainaus käyttäjältä: vesanen240
Tossa jotain sekalaista kuvaa..

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kormun nosturit + B30 tönärit

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kormun 717

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kormun peltisarja

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Turbo pakosarjaa

(Kuva poistettu lainauksesta.)
SK + Misab ja Weber + Misab

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Vaparin muotoiltu virikansi


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #5 : 28.10.2010, 22:50:38 »
Lainaus käyttäjältä: RandomBalsam
eskilstuna venttiilikoppa ja B16 venttiilikoppa jossa korkki keskellä. ja turbotustavaraa
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)



Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #7 : 28.10.2010, 22:55:01 »
Lainaus käyttäjältä: Jani 78
tossa olis kannesta yks kuva
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #8 : 28.10.2010, 22:55:37 »
Lainaus käyttäjältä: 2006
http://kuvablogi.com/blog/5626/3/
B-20 16v ,Elettiin jotain 70 lukua ,kun Ruotsissa oli Volvohommissa 16v kehitystyö jo lähellä toteutua B-20:seen,muutama vuosi aikasemmin ni olis varmaan toteutunutkin ,mutta... 200 sarjan auto ja uusi vinokone oli tehtaalle tärkeämpi.
Muutaman protokannen teki Mr AKSELLSON mutta ne jäi siinen.,(sama mies teki SAABIN ekat 16v:t jotka tuli tuotantoon)
Sillon, ihan oikeesti , oli niin erikoinen osa että piti käydä sen takia Ruotsinmaalla ,tämän vierailun mahdollisti eräs hyvin paljon volvohommissakin mukana ollut "suomikaveri".Kuvablogin kuva on alkuperäinen ,jossain on nähty samasta kuvasta kansi.
("Sillon oli vielä allekirjoittaneella tukkaa takana ja elämä edessä")
Oma 16v kansi oli piirretty ,mutta se jäi siihen,hintaa pelkille osille olis tullu ihan tuhottomasti.Ei ollut "pirkkaosia" tarjolla.
Mutta vielä tähän päivään,Roads Sport moottorista ,Venttiilit on 47,5 ja 39 pako-ohjain on siirretty,isku on 92 ja mäntä 92,5 eli on vähän yli 2,4L.Harisella jarrutettu 227hv250 nm.
HEKO kysy alupalasta,ei ole piirrustuksia ,irti se on ja osina vielä koko kone ,voi kyllä kopioida jos kiinostaa ,mutta jos nyt itse tekisin
vastaavan systeemin imupuolelle ,en alkaisi enää noin isoon jyrsintätyöhön.
täällä jossain oli  kuvia joskus fiksummasta (helpommasta)mallista ,toteutus oli terästä ,kyllä varmaan kuvat löytyy joltakin,se paketti oli muistaakseni kaasareita varten ,mulla läppärungot on teetetty kannen imureikien jaolla ,joten tämä alumiinivälipala on "naimisissa"
tämän kannen ja läppärunkojen kanssa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #9 : 28.10.2010, 22:56:18 »
Lainaus käyttäjältä: reve
Kun näistä erikoisista 16v kansista tuli puhe, niin olettekos törmännyt tälläiseen:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kyseessä on ilmeisesti Volvon proto/kilpakäyttöön weslakella teettämä 16v-kansi 70-luvulta. Näitä ei löydy ihan jokaisesta tallista. Kuvien yksilö on ajamaton ja tarinan mukaan se on ollut volvon kilpa-autopuolella varakantena, jota ei koskaan tarvittu.

Jos jollakin on tarkempaa tietoa näistä weslake-kansista, niin tieto otetaan kernaasti vastaan.

Ja koska joku kuitenkin kysyy, niin tuo ei ole minun ja se tuskin on myöskään myynnissä.

Lisää kuvia weslakesta löytyy täällä

Lisäksi vielä herkuttelukuvaa 8-bolt kampiakselille 80-luvulla (!) teetetyistä titaanikiertokangista:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nämä ovat varmaankin maksaneet aikanaan uuden auton verran..

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #10 : 28.10.2010, 22:58:55 »
Lainaus käyttäjältä: KariS
Kytkinkoppa B20-M400

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #11 : 28.10.2010, 23:03:34 »
Lainaus käyttäjältä: S90R
Tollainen pikkunen mopon moottori.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #12 : 28.10.2010, 23:04:50 »
Lainaus käyttäjältä: Voimarauta
Kyllä se musta olla pitää  :D

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Arp:n pinnapultit ja kynsitiiviste odottaa kantta

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Keiteleen koneen tuplajouset, asennuspaine (43,5mm) 55-60kg ja 12mm nostolla 130kg

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Imupakosarjan tekemistä varten venttiilikoppa sovituksessa

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Huomasin että 2. ja 4.pytyn suutinpidikkeet tulee n. 5-10 astetta eri kulmaan kuin 1. ja 3. pytyt. Saako tuohon suutinkiskoa mitenkään tehtyä sähkösuuttimille? Poraa suutinpesät vinoon?
« Viimeksi muokattu: 28.10.2010, 23:07:46 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #13 : 28.10.2010, 23:06:55 »
Lainaus käyttäjältä: Cardan

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Voihan se olla sininenkin...  :)

Olisko tää muka erikoisosa ?

(Kuva poistettu lainauksesta.)
« Viimeksi muokattu: 28.10.2010, 23:13:12 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen erikoisosia
« Vastaus #14 : 28.10.2010, 23:11:35 »
Lainaus käyttäjältä: jpekkala
tässä eilen värkätty imusarja.. ei ehkä ihan yhtä hifistelty kuin tuo Juhau:n tekele mutta pitäis ajaa asiansa.. ;D


(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

 

Elekma  Autoracing