Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 588152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1665 : 17.10.2020, 21:36:28 »
Hyvältä näyttää  8) 8)

Ootko itse tehnyt ton tankin? Ois nimittäin omassa amassa tankin osto / teko edessä..

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1666 : 17.10.2020, 21:54:50 »
Juu, tankki on levennetty tiskiallas ;D Kantena 2mm rosterilevy, tigillä vedetty nippuun. Inhotti kun kaasarit oli aina ruskeat ja täyttöputki piti muutenkin saada kontin sisälle ja samalla tein loiskelevyt tankin sisään. Kerran vaan kun vanha allastaso lojui ulkona niin tuli taas tuollainen älyväläys, mutta hyvin se toimii, eikä muuten enää ruostu ::) Lähes identtinen orginaalin kanssa.

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1667 : 18.10.2020, 23:51:38 »
Tuli tänään nyt mietiskeltyä tuota lattiahommaa. Aloin varovasti purkaa tuota.

          

Alkaahan tuo ehkä jo vähän karkaamaan käsistä tuo fiksailu :D Päätin että madalletaan nyt sitten samalla tuota kardaanin lattiaa, siellä oli muutenkin paikkailtavaa, noita reikiä siistin pois. Ajoin vähän matkaa halki ja pajotin vasaroilla lattiaan jotain puolisen senttiä keskeltä alemmaksi.

          

Mietin että miten saan hitsattua tuon hyväksi, niin ratkaisin asian tekemällä tuonne tuollaisen 20mm leveän suikaleen 1,5mm paksusta levystä. Se vahvistaa tuota ohuinta kohtaa palkissa, sekä sitä vasten sain hitsattua hyvin nuo kaikki palkin reijät pois. Sekä tuon "tassun" tehtyä takasin lujaksi.

               

Nyt siinä on tilaa vaikka mille. Sitten vaan aloin tuota lattiakuorta suunnittelemaan. Se tuli 1,5mm levystä, jäykistää hyvin tuon poikkipalkin.

          

Karkea muoto siihen ja seuraavaksi porasin nuo pistehitsireijät ja aloin vähän hakea lopullista muotoa sille.

          

Istuvuus on kyllä ihan 100% kerrankin.



Tähän jäätiin tältä päivältä. Alkoi tulla kylmä. Huomenna pitäisi keretä vetämään tuo kiinni ja tekemään tuo tunnelin lattiasuikaleet myös takasin. Sen jälkeen tekemään sapluunaa tuolle uudelle tunnelikaarelle.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6584
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1668 : 18.10.2020, 23:54:40 »
Onkos sulla ohjetta takajarrusylinterien vaihtoon ? Veteraanipuolelle kysymyksen jätin, mutta ei oo ketään pussihousua kiinnostanut . Mikä on sen napamutterin kiristysmomentti ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1669 : 18.10.2020, 23:57:56 »
Onkos sulla ohjetta takajarrusylinterien vaihtoon ? Veteraanipuolelle kysymyksen jätin, mutta ei oo ketään pussihousua kiinnostanut . Mikä on sen napamutterin kiristysmomentti ?

En itsekään tiedä sille momenttia, olen aina vaan vetänyt ne metrisellä jatkovarrella silleen että sattuu sokka paikalleen. Tosin ei minulla ole ollut enää koko akselia vuosiin, kun on tuo 240 akseli tuolla nyt.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1670 : 20.10.2020, 08:07:09 »
Onkos sulla ohjetta takajarrusylinterien vaihtoon ? Veteraanipuolelle kysymyksen jätin, mutta ei oo ketään pussihousua kiinnostanut . Mikä on sen napamutterin kiristysmomentti ?

10-14kpm näytti korjaamokäsikirja.

"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1671 : 20.10.2020, 21:14:35 »
Välillä itse asiaan taas, tänään tuli tehtyä taas. Vedin sinkit tuonne sisään ja ei muuta kun hitsaamaan.

               

Se istui tosiaan 100% täydellisesti siihen, ja tuli huva. Seuraavaksi sitten tein nuo tunnelin juoksut takaisin tuohon väliin. Ne tuli 1,0mm levystä kuten orkkis oli myös.

                    

Kaikki mitat osuu kohdilleen millilleen, lattian reijät ja tuo itse tunneli, eikä ole kori vedellyt mihinkään vaikka oli monta päivää ihan auki. Nyt pitäisi alkaa olla tilaa myös kardaanille, ja hienosti taittuu tuosta välistä pois laakereineen sekä kumeineen O0

     

Aloin seuraavaksi hahmottelemaan tuota tunnelia itseään.

          

Ensimmäinen karkea veistos osui tosi lähelle, mutta tein vielä hienosäädetyn uuden version, se alkoi jo olla tosi hyvin istuva. Eiköhän tuosta jo pelti saada hierottua tuohon.

          

Homma näyttää oikein hyvälle. Tässä vielä autosta pari yleiskuvaa missä mennään.

          

Sehän uhkaa ihan valmistua :o  :smitten:

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1672 : 20.10.2020, 21:44:43 »
Hyvää tahtia edistyy, meinasin jo kommentoida joku aika sitten että hanki ehjempi kori.
Jollain konstilla kun jonkun ruostesuojaus firman tai vastaavan kanssa saisit diilin puhaltaa pohja hiekalla ja maalata siellä lämpimässä kunnon maalit pohjaan. Ammattikoulun peltipuoli tai joku semmoinen, ettei pakkasessa tarvis tuohuta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1673 : 20.10.2020, 22:56:52 »
Joo mietin sillon itsekin toista koria ihan vakavissani, mutta onneksi kuitenkin aloin tuota vääntämään, joka korissa on kuitenkin omat tekemisensä. Tuo on nyt lattioiden ja palkkien osalta ihan priimaa. Kaikki vuosia tiedossa olleet sekä nuo jemmassa olleet reijät on nyt etsitty ja hitsattu. (tai siis ei kaikki mutta pohjassa olevat)

Mietin että kun tuolla auton alla pitäisi jotain suojausta saada äkkiä kyllä, niin voiko sinne suihkia sinkit, kun ajatus on kuitenkin vetää 2k maali sinne jossain kohtaa. Kiehuuko se sinkki sitten siellä alla ??? Eikai sen kyllä ainakaan pitäisi kiehua :idiot2: Inerta siis kyseessä mikä sinne on tulossa.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2020, 22:59:15 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1674 : 20.10.2020, 22:58:17 »
Vedä pellille vaa 2k epoksi. Pitäisi toimia paremmin. :)
Iha pensselillä tai telallakin voi levittää.

Jos on ruostepilkkua tms., niin annitrolia (=laimennettu fosforihappo) voi hölvätä ja antaa ruosteen muuttua tum.harmaaks. Ei ainakaa 'heti' tuu ruosteet läpi.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1675 : 20.10.2020, 23:01:44 »
Joo pensselillä se sinne on ennenkin ihan hyvin mennyt. Mutta pointti olikin kun vielä menee jonkun aikaa ennenkun koko pohja on valmis maalille niin saisi nuo korvakkeet jo jollain suojattua pahimmilta kosteuksilta. Ehkä vaan odotan vielä ja vedän sitten kerralla ihan suosiolla vaan.

Mitähän se maali tykkää tuosta lähes 0'C lämpöisestä ilmasta/pellistä ???

Käykö tuo annitrol sellaisenaan sitten epoksin alle ? Sitä löytyy varastosta.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2020, 23:03:31 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1676 : 21.10.2020, 07:20:02 »
Voipi olla hidasta kuivumista.
Mut jossai 10c ainaki kovettu vielä hyvin

Joo kyllä sitä annitrolia on tullu 'jätettyä alle'. Pelkkä hionta, putsaus ja maali päälle
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1677 : 21.10.2020, 16:25:48 »
Tänään jäi urakat vähän vähemmälle. Tuli tuo tunneli tehtyä kuitenkin, hitsausta vaille valmiiksi.

     

Sapluuna osui aika maukkaasti kohdilleen. Ei tarvinnut korjata mistään eikä yhtään kun kävin ruokatunnilla sovittamassa :P

          

Kyllä se nyt ehkä vähän laajeni :D

     

Huomenna pitäisi päästä tekemään koko päiväksi. Mietin tuota miten tuossa nyt alkaisi etenemään, kun seuraavat pohdittavat asiat on tukilaakerin kannake, sekä turvavöiden kiinnitys. TUlin lopputulokseen että minun on ihan pakko laittaa joku lohko ja loota takasin kiinni autoon, että saa etukardaanin kiinni että pääsee määrittämään tukikumin kannakkeelle paikkaa. Sen jälkeen pääsee vasta määrittämään turvavyön kiinnitystä ja sen rakennetta ja paikkaa, ei voi osua tukilaakerin linjalle koska se vaatii tilaa, koska siihen tulee korkeussäätö koska kardaanikulmat on olleet nyt ihan metässä, ja tarvittaessa sitten toinen säätö tehtävä kai akselin tukivarsiin ellei tuo ensimmäinen säätö riitä. Siinähän sitä huomiselle taas askaretta sitten.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1678 : 22.10.2020, 22:47:46 »
Noniin, lätkitäämpäs päivän kuvat. Hitsasin tuon tunnelin nyt alkutekijöiksi kiinni.

                    

Seuraavaksi sitten tuo voimalinja kiinni. Pääsi mittailemaan tuota tukilaakeria ja suunnittelemaan sitä kannaketta.

     

Siitähän se sitten alkoi hahmottumaan. Nyt on ainakin säätövaraa tukilaakerin korkeudella. Jos tuosta nyt saisi haettua säätämällä kaikki kulmat kohdalleen, tai sitten ei :idiot2:

     

Seuraavaksi rakensin tuolle kiinnityksen vielä.

               

Nyt on vapaasti hengittävä moottori :P


Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1679 : 23.10.2020, 20:31:42 »
Jees, tänään sain tehtyä tuon tunnelin aivan valmiiksi. Aloitin aamupäivällä tuon turvavyöhomman kanssa.

                    

Sitten pohtimaan tuota tunnelin puolen kiinnityshommaa. Aluksi mietin tuota että hitsaanko suoraan vai pulttaanko. Pulttaamassa sitä olinkin mutta meinasi iskeä taas väliaikainen häiriö ja kävi mielessä jos sen vaan hitsaa suoraan kiinni. En hitsannut ja hyvä niin.

                         

Eli vääntelin tuonne alle reilumman kokoisen 2mm levyn. porailin ekana tuon itse vyökiinnikkeen kanssa tulevat pultinreijät tunneliin, ja ympärille tulppahitsausreikiä. Puskin tunkilla sen latan tuonne alle tiukalle ja porasin 10mm reijät läpi. Seuraavaksi hitsasin mutterit  sinne levyyn ja sai pultattua sen kiinni tiukalle, sitten vaan tulppahitsaukset paikalleen ja homma pelittää. Kaikki istuu ja osui kohdilleen. Luulisi kestävän ???

Seuraavaksi sitten hitsasin takasin tuon käsijarrun tukiraudan.



Tässä välissä nappasin kardaanin pois tuolta tieltä, kyllä muuten mahtuu nyt hienosti O0

               

Seuraavaksi sitten lopultakin ja vihdoinkin oli noiden lattiepeltien aika.

                

Kyllä noita saikin pajottaa ja suostutella ihan huolella, mutta oikeat menetelmät kun alkoi löytyä niin rupesi pelti nöyrtymään ja sain ne tosi hyvin alustavaan muottiin. Ja kaikki jännitteetkin sai vapautumaan kun isolla kuminuijalla vaan naputteli noita jäykkäreitä.

     

Tästä on hyvä jatkaa huomenna. Sain aikaseksi enemmin mitä tälle päivälle oletin. Sunnuntaina kelit lämpiää sen verran mukavasti että saa ehkä jo sutia maalit pohjaan ::)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

RallyBaron  Samppasport