Autoracing  KL-varaosat

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87636 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #300 : 29.12.2018, 08:37:24 »
Taitaa 15g olla lähimpänä kartio dp lähtöineen, pitää sekin auki käyttää ja kääntää pesät oikeisiin asentoihin. Hukkiksen kellolle pitää varmaan tehdä uusi teline?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #301 : 29.12.2018, 11:41:22 »
Nokkakeskusteluun tekisi mieli heittää sen verran vettä kiukaalle että mitenköhän A toimisi näissä kokoonpanoissa? Tuotahan kuitenkin on tehtaaltakin ET-koneissa kolmosgarrettin ja motikan kaverina.

Itellä fk

Tämä lienee ft taitaa olla tähän helpompaa laittaa uus ahdin

Eipä kai tuo 0,2bar ero ahtopaineessa vakiona ole mikään suuren suuri este ahtimen vaihdolle. Raudaltaanhan nämä FK/FT-moottorit ovat aivan samoja. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #302 : 29.12.2018, 14:33:57 »
Nokkakeskusteluun tekisi mieli heittää sen verran vettä kiukaalle että mitenköhän A toimisi näissä kokoonpanoissa? Tuotahan kuitenkin on tehtaaltakin ET-koneissa kolmosgarrettin ja motikan kaverina.

Eipä kai tuo 0,2bar ero ahtopaineessa vakiona ole mikään suuren suuri este ahtimen vaihdolle. Raudaltaanhan nämä FK/FT-moottorit ovat aivan samoja. ;)

A voisi toimia, tietenkin sekin kasvattaa hieman pakopainetta (jo entisestään) mutta ainakin 7# pesällä ja 15G ahtimella paljon paljon parempi kuin T.
Tosin kolmosgarretti on isompi pakopuoleltaan(?) ja taisi niissä koneissa olla puristussuhde muutoksia.

Mutta vakio 13c + A ei ehkä välttämättä hyödytä mitään? Taitaa se T:n parhaimmisto olla se pilleri 13C ja pieni polttoaineenkulutus, vähän kuin M nokka vaparissa.

15G/16T + 7# pesä (kartio) on varmaan halvin ja ehkä järkevin. 19T ja 20T ei monia heppoja enempää hyödytä kun pakopesä ja siipi on niin pikkuinen 2.3 koneelle, tietenkin jos samaan rahaan saa.

Jos jaksaa, niin laippa pakosarjasta matalaksi, downpipen lähtö, öljyntulo- ja vesiletkut uusiksi (saa valmiina) ja muokkaa öljynpaluun. Sitten saa TD05/TD06 ahtimen.
Pitää vain ostaa se pakopesä missä hukkis näkyy pakopesästä käsin, muuten joutuu snurraamaan ihan hitosti ettei paineet karkaile.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #303 : 29.12.2018, 15:19:05 »
15g voisi olla mun valinta jos sellainen löytyy. Kattoo sitten nokkaa kun ahdin on vaihdettu.

Öljynpaluusta taitaa tulla nyt perinteinen vuotava kun unohdin ostaa siihen tiivisteet. No jos se ei allensa merkkaisi niin sekin sitten myöhemmin kuntoon.

Sitten imu- ja pakosarja kiinni. Vesipumpun ja sen vesiputken kanssa taistelin hyvän tovin. Pumpusta piti viilata yksi nurkka valusta pienemmäksi ja vesiputken pumpun sisään menevää olaketta lyhentää pari milliä. Valeon pumppu, ei enää ikinä.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #304 : 29.12.2018, 15:20:45 »
Valeon pumppu, ei enää ikinä.


300tkm pystyy ajamaan orkkispumpulla, kun vaihtaa välillä sen kannen tatti tiivisteen.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #305 : 29.12.2018, 16:44:44 »
En tiedä miten pitkälle tuo toimii mutta valut ja koneistukset oli vähän sinne päin. Yritin ostaa Aisinia mut oli loppu
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #306 : 29.12.2018, 17:25:28 »

Eipä kai tuo 0,2bar ero ahtopaineessa vakiona ole mikään suuren suuri este ahtimen vaihdolle. Raudaltaanhan nämä FK/FT-moottorit ovat aivan samoja. ;)

Itellä ei orkkis ft ole ollutkaan. Onko ft ssä myös pakosarjassa kartio johon turbo tiivistyy. Eli vaihtaessa uudempaan tai isompaan turboon leikataan kartio pois.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #307 : 29.12.2018, 20:07:23 »
Itellä ei orkkis ft ole ollutkaan. Onko ft ssä myös pakosarjassa kartio johon turbo tiivistyy. Eli vaihtaessa uudempaan tai isompaan turboon leikataan kartio pois.
Kaikki noi volvoon tarkotetut t04mitsut on samalla huullos tiivistyksellä, pakopesässä. Ja Fk/FT koneessa sama mitsu, eri kellolla vain.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #308 : 30.12.2018, 00:01:29 »
Volvo on käynnissä taas eikä toistaiseksi vuoda mitään  *taavih->
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #309 : 30.12.2018, 09:52:43 »
Hyvin tuntuu toimivan. Vetoja tuli selkeästi lisää ja kone kuulostaakin paremmalta. Vesiletkut eivät olleet kivikovia, nestepinnan pystyi täyttämään max merkkiin asti ja silti pysyi sisällä.

Koneeseen olen nyt uusinut kaikki vesiletkut. Sisäkennon letkut vaihdoin vuosi sitten.



Yleisön pyynnöstä nippuside vaihtui mustaan


Vaihdelaatikon alempi öljyputki meinasi pilata koko illan. Yritin irroittaa sitä syyläristä mutta putki lähti kiertymään mutterin mukana. :(. Rost offia, minitoholla lämpöä, vasaraa kevyesti. Ei mihinkään. Jogiinille pisteet ideasta eli pistin liittimen vastapuolelle metallitangon  jolloin pääsin hakkamaan mutteria kunnolla. Lisää rost offia ja vasaraa. Lähti ehjänä auki :).

Tuolta päädystä se vuoti.




Huohotinletkun käänsin toistepäin. Kaikilla muilla se näyttää menevän imusarjan puolella mutta jostain syystä tuo istui paljon paremmin noin. Ilmavuodon korjasin väliaikaisesti ilmastointiteipillä.


Tänäänkin meinasin mennä jatkamaan. Takaiskarit odottaa kontissa :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #310 : 30.12.2018, 21:42:59 »
Nyt toivottavasti saa hetken vaan ajella.

Takaiskareiksi tuli kybit. Aika iso ero halkaisijassa sachseihin. Kuskinpuolen iskari oli päästänyt öljyt pihalle ja sieltä tuli töyssyissä kuulunut kolaus.


Äänimerkit olivat ruostuneet piloille joten biltemasta setti torvia.




Vikaakin löytyi. Kuulosti siltä että pakosarja tai downpipe vuotaisi mutta en löytänyt sitä aluksi. Annoin jäähtyä, kastelin kaiken fairyvedellä ja käyntiin. Turbon ja pakosarjan välistä lähti kuplimaan. Käytin tuota laippaa irti ajatellen tulevaa turbon vaihtoa mutta jäi vuotamaan. Mutterit ei enempää kiristy :(. Mitäs tuolle pitäisi tehdä?


Lisäksi vaihdoin takakontin kaasujouset ja eteen kallistuksenvakaajan koripuslat.

Vielä jäi eteen kopina ja löysät iskarit. Ne sitten joskus.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #311 : 30.12.2018, 21:50:19 »
Joko lisäät sen tiivisteen tai annat olla, kaikki remppaamattomat vuotaa tuolta enivei eikä sillä merkitystä ole kun loppuuhan se lämmetessään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #312 : 30.12.2018, 22:02:36 »
No sitten antaa olla tuolleen.

Pientä säädön tarvetta olisi kuitenkin. Jos nopeesti painan kaasun pohjaan, rikastus menee 0,7 ja tuntuu nuhaiselta (nakurikastus ja syttymyöhäkkö? Ledi ei syty). Mutta kevyellä kaasulla 3000rpm nakurikastusalueen yli ja sitten saa polkea. Pysyy 0,8:ssa ja on tehoa.

Tämä on ollut siitä asti kun säädin lh:n etanolille. Nyt vaan ero on huomattava.

Pitäisikö lisätä syöttöä hieman alas vai onko tämä sytkälastulla korjattavia juttuja?
Mietin myös sitä kun koneessa on aika kovat mekaaniset äänet. Männissä oli suuri välys ja ne kolisee siellä pitkin seiniä. Voiko nakuanturi luulla sitä ääntä nakutukseksi?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #313 : 31.12.2018, 19:05:45 »
No sitten antaa olla tuolleen.

Pientä säädön tarvetta olisi kuitenkin. Jos nopeesti painan kaasun pohjaan, rikastus menee 0,7 ja tuntuu nuhaiselta (nakurikastus ja syttymyöhäkkö? Ledi ei syty). Mutta kevyellä kaasulla 3000rpm nakurikastusalueen yli ja sitten saa polkea. Pysyy 0,8:ssa ja on tehoa.

Tämä on ollut siitä asti kun säädin lh:n etanolille. Nyt vaan ero on huomattava.

Pitäisikö lisätä syöttöä hieman alas vai onko tämä sytkälastulla korjattavia juttuja?
Mietin myös sitä kun koneessa on aika kovat mekaaniset äänet. Männissä oli suuri välys ja ne kolisee siellä pitkin seiniä. Voiko nakuanturi luulla sitä ääntä nakutukseksi?

n. 0.7bar jälkeen nakuttaa vakio syttylastulla vakio ahtimella 100% varmasti tuossa 3000rpm kohdilla. En muista oliko siinä kohdin kartoissa jotain hölmöä, herkkä kohta muutenkin 8v kansien kanssa.

Eli syttylastu 0.7bar jälkeen. Tai aina ajaa 3000rpm kohdilta nätisti (ei oikeasti vaihtoehto  :D).
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #314 : 31.12.2018, 19:31:28 »
Eiku lambda 0,7.

Kokeilen bleedin laittaa ensin umpeen koska todettu jo että syttylastun tekeminen ei ole ihan yksinkertaista. Liikaakin tehoa näille keleille. Heti poikittain jos polkee kunnolla :D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

KL-varaosat  Race.fi