Proturbo  Autodiagnoosi

b200f koneeseen hyrrä kylkeen

  • 9 Vastauksia
  • 5194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa szzi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« : 28.03.2013, 01:48:34 »
Joo eli tarkotus olisi turbottaa b200f moottori, joka tulisi usa mallin 740 farkku volvoon, mitä asioita ja osia tulisi vaihdella ja tosiaankin halpa projekti mielessä aletaan tätä värkkäämään. eikä mitään maan kaatavia teholukemia tavoitella(vielä);) ahtimeksi joku pikku hyrrä gt15? ja vakio pakosatsille laippa vaan päähän johon se kiinnitetään, onnistuuko ahtoletkut kiinnittää vakio imusarjaan? nyt vaan vihjeitä ja neuvoja kehiin niin päästään huomenna aloittamaan projektia:)
Ilo alkaa kilosta;)

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« Vastaus #1 : 28.03.2013, 07:18:07 »
No jos äffän ruiskuimusarja on kyseessä ni saahan sen siihen kiinni niin ku vakio imuputkenkin...
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« Vastaus #2 : 28.03.2013, 07:19:55 »
Turbon vakiopakosarjoja ja ahtimia löytynee markkinapaikalta jos välttämättä haluaa itse tehdä mutta halvin ja helpoin on ostaa valmis turboseiska..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« Vastaus #3 : 28.03.2013, 13:23:38 »
Täyskaasukärkien johto pois kaasuläpästä, suuttimet jos jotain voimaa haluaa, bensapaineen säädin joka sopii ahdettuun. 13c tai 15g mitsu vois olla hyvä turbo tohon

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« Vastaus #4 : 28.03.2013, 19:06:08 »
Täyskaasukärkien johto pois kaasuläpästä, suuttimet jos jotain voimaa haluaa, bensapaineen säädin joka sopii ahdettuun. 13c tai 15g mitsu vois olla hyvä turbo tohon
Paineensäädin on tietääkseni vaparissa ja turbossa sama, eli 3bar peruspaineella.

Otathan huomioon, jos meinaat kadulla ajaa ja muutoskatsastaa, niin F-koneinen on ehkä vähäpäästöinen (ota selvää katsurilta onko), ja silloin et itse voi tehdä "omavalmiste" moottoria, vaan täytyy laittaa keulille "valmis" turbokone, tai täytyy olla ainakin paperit kyseisestä autosta mistä otat "valmiin" turbokoneen, jotta näkevät "uuden" moottorin täyttävän samat päästönormit. Ja alusta mahdollisesti vastaamaan "uutta" moottoria, jos jarruissa+iskareissa on eroja.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa szzi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« Vastaus #5 : 31.03.2013, 14:46:02 »
Nyt olisi moottori nostettu pois autosta ja vaihelaatikko myös, laatikosta oli yksi hammas sileä ja kytkin oli loppu, sitten rakentelemaan, illalla koitan ehtiä lisätä kuvia:) ja juu hyviä neuvoja tulee niin ei muutako lisää vaan tulemaan:)
Ilo alkaa kilosta;)

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« Vastaus #6 : 31.03.2013, 15:11:47 »
Paineensäädin on tietääkseni vaparissa ja turbossa sama, eli 3bar peruspaineella.

itsellä kaksi paineensäädintä ollut. toinen tarvike ja toinen fb eli vapari koneesta. hyvin molemmilla pelannut :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa szzi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« Vastaus #7 : 01.04.2013, 21:05:31 »
  sitähän innostuttiin nostamaan heti usiampi kone pois paikoltaan:) nyt tarkassa mietinnässä että kannattaisiko alkaa ahtamaan tämä b200 kone vai ostaa suosiolla joku muu moottori tähän tarkoitukseen, ehdotuksia? joo ja tosiaan samassa tallissa myös samanlainen turbotusprojekti meneillään paitsi koneena b230f eli kuvia molemmista tulee:)
Ilo alkaa kilosta;)

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« Vastaus #8 : 03.04.2013, 00:14:34 »
Ehottomasti B230F. Todettu monessa suhteessa paremmaksi mitä B200F.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
« Vastaus #9 : 03.04.2013, 15:01:11 »
Laita b230f, tulee mukavasti enempi alavääntöä ja hyrräkin herää luonnolisesti paremmin alhaalta ku tuolla pienemmällä alakerralla.

Joko suoraan vakio puristuksilla ja kohtuu ahtopaineilla, tai sitte sorvaat mäntiin vähä kuppia niin saa puristuksia alas ja kestää paremmin ahtamista.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Samppasport  Futurez