Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: kallekoo78 - 03.09.2020, 11:31:47

Otsikko: B5234t3 M56 laatikolla, kestävää kytkintä?
Kirjoitti: kallekoo78 - 03.09.2020, 11:31:47
Eli otsikon mukainen yhdistälmä, V70 kakkoskoppasessa.

Nyt kun koneen suunnittelu on aloitettu niin mites toi kytkin?
Mieli tekee parempaa joka kestäis vähän paremmin suurempia vääntöjä.

Onkos mitään vaihtoehtoa mikä sopisi suoraan paikoilleen vanhan tilalle?
R:n kytkin?

Mites jos kaksoismassasta haluaa samalla eroon?
Mitä ootte omiinne laittaneet?
Otsikko: Vs: B5234t3 M56 laatikolla, kestävää kytkintä?
Kirjoitti: 8-pätkä - 03.09.2020, 19:40:00
850 R:n kytkin on juurikin jousitetulla levyllä eli soveltuu kovalle vauhtipyörälle. Saa aika edullisesti PFS-parts nettikaupasta, sieltä hommasin omaan projektiin.

Valinta riippuu toki aika paljon siitä paljonko tehoa/vääntöä on tarkoitus ottaa?
Otsikko: Vs: B5234t3 M56 laatikolla, kestävää kytkintä?
Kirjoitti: kallekoo78 - 04.09.2020, 15:37:56
No tällä hetkellä tarkotus olis varautua 500hp, mut todellisuus jää varmaan johonkin 400-450hp.

Saakos samasta autosta sopivan vauhtipyörän?


 
Otsikko: Vs: B5234t3 M56 laatikolla, kestävää kytkintä?
Kirjoitti: JuHaU - 15.09.2020, 12:28:19
Ehjä 850R kytkin kestää hyvin tuon tehon.
Otsikko: Vs: B5234t3 M56 laatikolla, kestävää kytkintä?
Kirjoitti: kallekoo78 - 17.09.2020, 09:59:54
saakos siis samasta autosat vauhtipyörän vai onko se tilattava jostain sovitettuna?
Onkos se ns suoraan sopiva tuon tilalle?