Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Pollari - 22.07.2012, 14:42:28
-
Tuli viikko sitten hommattua tommoinen 67vm duetti projekti.Auto täysin ajokuntoinen ja kaikki toimi.Mutta hitsailtavaa löytyy aikalailla näinkin uudesta volvosta.Viikonmittaan kori tullut purettua rungonpäältä pois ja nyt alkaa kova hitsaileminen.Samalla pellitän noi takasivulasit umpeen.Takapenkki tulee myös poistumaan ja laitan väliseinän ohjaamon ja tavaratilan väliin.Päällepäin kori tulee pysymään alkuperäisenä ja tekniikkaa on kyllä aikaa miettiä hitsaillessa ::).Pari kuvaa lähtökohdasta http://s1079.photobucket.com/albums/w516/duett1/
(http://i1079.photobucket.com/albums/w516/duett1/Kuva0828.jpg)
(http://i1079.photobucket.com/albums/w516/duett1/duett007.jpg)
v(http://i1079.photobucket.com/albums/w516/duett1/Kuva0838.jpg)
Edit JuHaU: lisäsin kuvat näkyviin
-
Pitkästä aikaa joku muukin projekti kun nää perus 100,200,700 projektit :P Tsemppiä ehostukseen :hello:
-
Pitkästä aikaa joku muukin projekti kun nää perus 100,200,700 projektit :P Tsemppiä ehostukseen :hello:
Hitsaamisesta ei muodostu ongelmaa,kun harrastin välissä 6-7 vuotta 60-70 luvun Toyotia ;D Nyt paluu Volvoihin.
-
Hyvästi lähtenyt homma känytiin. Pistetään seurantaan :pomo:
-
Mutta miksi ihmeessä takasivuikkunat umpeen? Kauniimpi olisi noin.
Siitäkin huolimatta, hyvä että tälläisistakin projekteista kertoillaan! Itselläkin mielessä hankkia...
-
Mutta miksi ihmeessä takasivuikkunat umpeen? Kauniimpi olisi noin.
Siitäkin huolimatta, hyvä että tälläisistakin projekteista kertoillaan! Itselläkin mielessä hankkia...
Omasta mielestä hienompi ilman laseja ja ilman noita sivulaseja käsittääkseni lähteny tehtaalta.
-
Mielenkiintoinen projekti :) Ei tuu varmasti joka päivä vastaan.
Näitä lisää.
-
Omasta mielestä hienompi ilman laseja ja ilman noita sivulaseja käsittääkseni lähteny tehtaalta.
Tuo kyllä vaikuttaa alunperinkin sivuikkunalliselta mallilta jonka tunnistaa sisäpuolen ikkuna-aukoista. Pakettimalleissa oli vähemmän peltiä ja jälkeenpäin avatut on yleensä aika tekeleen näköisiä juuri sisäpuolelta.
-
Vähä olis saatu duettiakin hitsailtua.Kuskinpuolen jalkatilat tehty kokonaan uusiksi ja puolet apukuskin jalkatilasta.Pian sais pistää korin kyljelleen et pääsis tekeen varapyöräkotelon mikä tässä oli pahin paikka tehä.Totesin et aivan turha alata pikkupaikoista tekemään.Rungo pitäis vielä keritä purkaa ja käyttää hiekkapuhalluksessa tai jättää puhallus ensi kevääksi.
-
Hyvin löytyy näinkin vanhaan volvoon vielä korjauspeltejä(uustuotantoa kylläkin).Osat hain närpiöstä Tommy Rönngårdilta(jos joku muukin tarvii niin sieltä löytyy).Nyt on taas hyvä jatkaa hitsaus hommia.Koppaki tuli kaadettua kyljelleen et pääsee paremmin tekeen varapyöräkotelon. http://photobucket.com/albums/w516/duett1/
-
Tänään tuli ostettua 2 duettia lisää.Menin katsomaan niitä varaosiksi,mutta toinen parempi kuin tämä työnalla oleva.Toinen ehkä menee purkuun.Eli tämäki homma karkas lapasesta ja pian piha täynnä duetteja.Kuvia laittelen kun saan kaikki kuskattua omaan pihaan.
-
Kannattaa varoa näitä volvoja, yleensä tuppaa lähtee lapasesta koko touhu.
Onko vielä kuvia niistä 2:sta duetista?
-
Ensimmäinen varaosa dueteista haettu pihaan.Tässä runko hitsaamaton,hiekkapuhallettu ja maalattu.Korissa vähäisetkin hitsityöt tehty,pohja puhallettu,maalattu ja massattu.Eli tarvii vain maalauksen ja kasauksen.Tuola alussa 7 kuvaa. http://s1079s.photobucket.com/albums/w516/duett1/
-
Tuo kyllä vaikuttaa alunperinkin sivuikkunalliselta mallilta jonka tunnistaa sisäpuolen ikkuna-aukoista. Pakettimalleissa oli vähemmän peltiä ja jälkeenpäin avatut on yleensä aika tekeleen näköisiä juuri sisäpuolelta.
Osa niistä jälkeenpäin muutetuista on tehty vastaamaan ikkunamallia ja niitä ei erota juuri mistään. Korkeintaan jotkut hitsaukset ovat erinäköisiä. Mulla oli yksi sellainen ja olikohan niin että takapyöräkotelon päältä lähtevä tukirauta olisi ollut itsetehdyn näköinen, muuten kaikki oli tehtaan osia.
Nyt mulla on taas muutettu yksilö mallia nyrkkipaja, tavallaanhan se on Suomi-historiaa, mutta rumia ne tekeleet on sisältä. :)
-
Toinenki varaosa dueteista haettu kotia.Tämäkään ei olisi kovin paha kunnostaa,kun paperitki löytyy.Nyt näitä olis jo kolme kappaletta pihassa.Pari kuvaa tuola alussa tästäkin. http://s1079.photobucket.com/albums/w516/duett1/
-
62vm duetti tuli sit maalattua kokonaan valkoiseksi,ollut puna/harmaa.Kasausta aloitettu että sais ominvoimin liikkumaan ja tarvittaessa ulos tallista.Turvavöitä näistä ei yhdestäkään löydy,vaikka ollut jo silloin jo vakio varuste.Jätänki vyöt pois,käsittääkseni ei pakolliset näin vanhassa.Nyt täytyis jostain löytää sivulaseille tiivistettä,vanhat murenee kun yritin lasia kiinni. http://s1079.photobucket.com/albums/w516/duett1/
-
http://oitracon.fi/
Tuolta näyttäs löytyvän tiivisteet ;)
-
http://oitracon.fi/
Tuolta näyttäs löytyvän tiivisteet ;)
Isojoen konehallilta löyty metritavarana.
-
Vielä pitäis saada sisusta kasattua,sähköt uusittua ja jarrut tehtyä.Huomenna haen uudet iskarit,ovitiivisteet ja kaikki uudet jarrukilkkeet.Sit vois koittaa leimata ja tilata alkuperäiset kilvet.Tästä tulee jokapäiväinen käyttöauto senjälkeen.Samalla vois koittaa anoa lupia tehdä yhdestä duetista lavamallinen.
-
Tänään tuli hommattua Amatzoni 4d vm63,duetti projektien kaveriksi.Voi olla että täytyy pistää yksi dueteista kiertoon :'(
-
Tämä 62vm projekti alkais olla nipussa.Mut jääköön leimaus kevääseen.Täytyy ottaa välis kawasaki työn alle,kesä painaa päälle ja prätkä levällään.
-
Pari kuukautta tuli oltua tallista poissa.Nyt olen sähköjä alkanut tekemään kokonaan uusiksi,vanhat niin huonot(osa palanut).Nyt lähtee käyntiin ja liikkuu ominvoimin 32 vuoden tauon jälkeen.